شناسه خبر : 55519
دوشنبه 27 شهريور 1396 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لبیک شهید حججی به سیدالشهدا

آیت‌الله اراکی:

امثال شهید حججی‌ به ندای امام‌حسین(ع) پاسخ می‌دهند

اعرافی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حرم الهی فقط خیمه‌های سوخته عصر عاشورا نیست و مرزها و ارزش‌های دولت اسلامی نیز حرم الهی محسوب می‌شود، به همین علت امثال شهید حججی‌ها به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) پاسخ می‌دهند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محسن اراکی یکشنبه‌شب در مراسم یادبود «سرداران بی‌سر، اربعین شهید حججی» و گرامیداشت ۳۰۰ شهید مدافع حرم که در شبستان امام خمینی(ره)  حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد:‌ ملت ایران به برکت جان‌فشانی‌های مختلف همچنان در مسیر جهاد خداوند، انقلاب، آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبری استوار مانده است.

وی از استواری در مسیر به عنوان پاداش جهاد و شهادت نام برد و اضافه کرد: اکنون که در آستانه پنجمین دهه انقلاب اسلامی هستیم، جان‌فشانی نسل سوم انقلاب و آمادگی این افراد برای دفاع از مظلومان در هر نقطه‌ای از این کره خاکی نشان می‌دهد که مسیر را درست رفته‌ایم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه ملت ایران پاداش ایثار و شهادت را از خداوند متعال گرفته‌، تصریح کرد: ملت به پیروزی قطعی ایمان دارند، همانطور که این پیروزی در آیات قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه استمرار فدارکاری‌های ملت نشان از پیروزی است، خاطرنشان کرد: هر چند دشمنان گستاخ با همه داشته‌های خود به میدان آمده‌اند، اما ملت ایران هیچ هراسی از دشمن ندارند و در  مقابل هیچ ظالمی خم نمی‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم به ایستادگی ملت ایران در مقابل تهدیدها و توطئه‌های دشمن اشاره کرد و ادامه داد: به برکت ولایت فقیه دشمن از توطئه‌ها ناامید شده است و ایران اسلامی زمینه‌ساز تحقق ملک علوی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در آستانه اعلام بیعت مجدد با امام حسین(ع) هستیم، گفت: ایشان در روز عاشورا همگان را برای دفاع از حرم فراخوان کردند و با توجه به اینکه حرم الهی فقط خیمه‌های سوخته عصر عاشورا نیست و مرزها و ارزش‌های دولت اسلامی نیز حرم الهی محسوب می‌شود، امثال شهید حججی‌ها به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) پاسخ می‌دهند.

آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه رزمندگان اسلام برای حفاظت از حرم الهی در سوریه حضور یافته‌اند، مطرح کرد: اگر دشمن به اهداف خود برسد و بتواند امت اسلام را ضعیف کند حریم الهی را می‌شکند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تجاوز به مرزها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را تجاوز به حرم الهی دانست و خاطرنشان کرد: هر چند اکنون امام زمان(عج) حضور آشکار میان مردم ندارند، اما دولت ایشان هیچ مرزی ندارد به همین علت دست مدیریتی حضرت با تمام وجود در شکست استکبار جهانی قابل احساس است.

وی با بیان اینکه امثال شهید حججی‌ها و رزمندگان جبهه مقاومت آبروی اسلام را حفظ کرده‌اند، افزود: به برکت این افراد اکنون خون تازه‌ای به پیکره نظام اسلامی تزریق شده است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi