شناسه خبر : 55544
دوشنبه 27 شهريور 1396 , 15:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

پیام شهداءمدافع حرم، دفاع از اسلام ناب محمدی و امامت و ولایت

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد در همایش بزرگ «منادیان ولایت» که با حضور جمعی از مداحان، شاعران و ستایشگران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ایام محرم و صفر را فرصتی مناسب برای بیان ارزش‌های عاشورای حسینی و رشادت‌های مدافعان حرم دانست و اظهار داشت: امروز عزت، استقلال، آزادی، آرامش و نعمت برگزاری مراسم عزاداری پرشور حسینی را مرهون رشادت های این شهدای مظلوم هستیم.

وی تصریح کرد: امامت و ولایت بزرگترین سرمایه مداحی و روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) است و تمام روضه‌خوانی‌ها و مداحی‌ها که در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود باید بر این دو محور متکی باشد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: ایثار، رشادت و از خود گذشتگی شهدای مدافع حرم در دفاع از حرم حضرت زینب(س) قابل ستایش است و یکی از ویژگی‌های لشگر فاطمیون و سربازان مدافع حرم غیرت علوی آنان است که اوج آن در عزاداری‌های حضرت سیدالشهدا(ع) نمود پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی

وی تصریح کرد: دشمنان تصور کردند که می‌توانند حزب الله لبنان و سوریه را شکست بدهند و بعد به راحتی به سوی خلیج فارس پیش بروند، اما به لطف خدا و به همت مدافعان حرم شکست خوردند و نتوانستند این نقشه خود را عملی کنند.

گنابادی‌نژاد با اشاره به پیام امام راحل در سال 67 بعد از پذیرش قطعنامه 598 به مناسبت سالگرد تشکیل بسیج مبنی بر اینکه «بسیج جغرافیا نمی‌شناسد و باید به فکر تشکیل بسیج جهانی باشید» بیان کرد: امروز بسیج جهانی تحقق پیدا کرده است. به طوری که ارتش و نیروهای وطنی و بسیج در سوریه، نیروهای فاطمیون در افغانستان، حیدریون و حشدالشعبی در عراق، زینبیون در پاکستان و حزب الله در لبنان شکل گرفته است. امروز باید نسبت به شهدای مدافع حرم و سربازانی که در این جبهه به دفاع از حق پرداخته اند، ادای دین کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ابراز کرد: امروز باید همه تلاش خود را برای انتقال و انعکاس پیام شهدای مدافع در دفاع از حرم حضرت زینب (س) که همان دفاع از اسلام ناب محمدی و امامت و ولایت است، به کار ببندیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف انتظار می‌رود در محافل عزاداری و عاشورایی امسال یاد و نام شهدای مدافع حرم پررنگ باشد. چرا که برگزاری این محافل بهترین فرصت برای انتقال پیام آن‌ها به مردم است.

گفتنی است؛ در این همایش که به همت کانون و شورای بسیج مداحان استان و به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و هفته دفاع مقدس  در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، از تعدادی از شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تقدیر شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi