شناسه خبر : 55570
چهارشنبه 29 شهريور 1396 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدعی خط امام(ره) یا پادوی گروهک مطرود امام


دبیر حزب اتحاد ملت، انتخاب رئیس‌ جدید برای گروهک نهضت آزادی را تبریک گفت.
شکوری‌راد در نامه‌ای به محمد توسلی، گروهک غیرقانونی و مطرود امام خمینی(ره) را «حزب دیرپا» توصیف کرد و ضمن تجلیل از ابراهیم یزدی نوشت: «نهضت آزادی ایران حزبی دین‌مدار و اصلاح‌طلب بوده و از سابقه‌ای طولانی در پیش و پس از انقلاب برخوردار است و ... در کسوت حزبی منتقد به سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه مشغول بوده و هیچگاه مرام خود را فرو ننهاده و از پای ننشسته است. مرحوم یزدی در پیام تبریکی که پس از صدور پروانه فعالیت حزب اتحاد ملت برای اینجانب فرستادند، اصلاح‌طلبی را فراتر از کنش سیاسی و به عنوان یک مشی و مرام معرفی کردند ... خرسندم که اعلام کنم این موارد همانهایی هستند که قاطبه اصلاح‌طلبان از جمله حزب اتحاد در آن اشتراک نظر دارند. امید است در دوره دبیرکلی جنابعالی تعامل سازنده با احزاب اصلاح‌طلب و نیروهای سیاسی موثر در جامعه تداوم و گسترش یابد. دور از انتظار نیست که نهادهای مسئول در نظام جمهوری اسلامی با تجدیدنظر در سیاست‌های گذشته و رویکردهای امنیتی از حضور رسمی و آزاد همه جریان‌هایی که التزام عملی خود به قانون اساسی را اعلام و اثبات کرده‌اند استقبال کنند و کشور نیز از حضور سازنده آنها بهره ببرد.
معرفی گروهک نهضت آزادی به عنوان حزبی اصلاح‌طلب، تاکید بر مشترک بودن اهداف آنان با «اصلاح‌طلبان» و لزوم تعامل طرفین و نهایتا دعوت به تجدیدنظر نظام درباره این گروهک درحالی است که طیف چپ مدعی خط امام (ره)، بیشترین درگیری را با نهضتی‌ها داشت و به اعتبار دخالت در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و افشای اسناد آن، به درستی، سران این گروهک را خائن به ملت و جمهوری اسلامی می‌شمرد. در سال 66 نیز این علی‌اکبر محتشمی‌پور وزیر کشور وقت بود که ضمن مرور مستند سوابق خیانت نهضت‌آزادی، درباره رسمیت آنها از حضرت امام استفسار کرد و امام خمینی تأکید کردند که اگر این گروه بر سر کار مانده بودند اسلام و ایران سیلی از دشمنان می‌خورد که تا قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد و نهضت آزادی به هیچ وجه نباید رسمیت داشته باشند.
شخص شکوری‌راد از جمله چپ‌های مدعی خط امام است که برای چند دهه نان خط امام را خورده و تظاهر به طرفداری از امام می‌کرد. اکنون نفاق وی و برخی همراهانش در حالی بیرون ریخته که زمانی علوی‌تبار درباره حزب قبلی شکوری‌راد (حزب منحله مشارکت) پیش‌بینی کرده بود طیف تجدیدنظر حزب، طیف خط امامی را در حزب مشارکت بر حاشیه خواهد راند.
یکی دو سال پیش نیز عیسی سحرخیز فاش کرد: اغلب اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب، دیگر علاقه و ارادتی به آیت‌الله خمینی ندارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi