شناسه خبر : 55585
چهارشنبه 29 شهريور 1396 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانواده شهدای مدافع حـرم از خودشان مظلوم‌ترند

وقتی اسم بازیکن بااخلاق در فوتبال مطرح می‌شود همه ناخودآگاه به یاد محمد انصاری می‌افتند، بازیکنی که در درجه اول اعتقادات و اخلاق برایش مهم است.

وقتی اسم بازیکن بااخلاق در فوتبال مطرح می‌شود همه ناخودآگاه به یاد محمد انصاری می‌افتند، بازیکنی که در درجه اول اعتقادات و اخلاق برایش مهم است.

برای مطالعه وقت می‌گذارد و کتاب خواندن را دوست دارد. عکس‌هایی که از انصاری در حال خواندن کتاب‌های مختلف منتشر می‌شد ما را برآن داشت تا به سراغش برویم و از او درباره مسائلی غیر از فوتبال بپرسیم. این بازیکن تیم پرسپولیس تهران شیفته شهید ابراهیم هادی و کتاب «سلام بر ابراهیم» است؛ کتاب «وقتی مهتاب گم شد» را در هواپیما شروع به خواندن کرد و پس از اینکه به او در مورد وخامت حال علی خوش لفظ گفتیم، دعا کرد روایتگر این کتاب سلامتی خود را به دست بیاورد.

چگونه با شهید هادی آشنا شدید؟ همه مردم ما عاشق شهدا هستند و من هم مانند همه مردم عاشق شهدا هستم. اما سال ۸۸ بعد از خواندن کتاب «سلام بر ابراهیم» و با شناخت ایشان، شیفته اخلاقیات‌شان شدم. شهید هادی باعث شد که به سمت کتابخوانی بروید؟ نه. من کتاب خواندن را دوست دارم چون هم باعث دانستن بیشتر می‌شود و هم اینکه آرامش خاصی را به انسان منتقل می‌کند. خیلی جالب است کتاب‌هایی که شما می‌خوانید در زمینه دفاع مقدس است. چرا؟

ما دهه هفتادی‌ها جنگ را ندیده‌ایم اما همین کتاب‌ها باعث می‌شود که با جنگ بیشتر آشنا شویم و بدانیم چه کسانی برای اینکه ما الان در آرامش باشیم، زحمات زیادی کشیده‌اند. برای همین است که کتاب‌های حوزه دفاع مقدس برای من جالب است. البته دوستانی هم دارم که این کتاب‌ها را معرفی می‌کنند و این معرفی‌ها هم در انتخاب کتاب‌ها بی‌تاثیر نیست.

چقدر برای مطالعه وقت می‌گذارید؟ با توجه به زمانی که برای تمرین‌ها دارم و بازی‌های تیم ملی، شاید نتوانم وقت ثابتی در روز را بگویم؛ اما هر زمانی که بتوانم و وقت داشته باشم حتما مطالعه می‌کنم. مثلا گاهی در هواپیما که زمان دارم سعی می‌کنم کتاب بخوانم اما اینکه بخواهم بگویم یک زمان ثابت برای مطالعه دارم، این‌طور نیست.

شما یک مدرسه فوتبال دارید و آن را به نام شهید هادی نامگذاری کرده‌اید. چرا اسم شهید هادی برای مدرسه فوتبال‌تان انتخاب شد؟ با دوستانم مشورت کردم و بعد از مشورت‌های زیاد به این نتیجه رسیدم که چون شهید هادی نمونه اخلاق و انسانیت بود و برای کودکانی که وارد حوزه ورزش می‌شوند خیلی خوب است که در بدو ورود با کسی مانند شهید ابراهیم هادی آشنا شوند که اسوه اخلاقی است، نام شهید هادی را روی این مدرسه گذاشتم.

وزارت ارشاد طرحی را در تابستان اجرا کرد به اسم «تابستانه کتاب» و در این طرح یکی از کتاب‌های پرفروش کتاب «سلام بر ابراهیم» بود. فکر می‌کنید چرا این کتاب برای جوانان جذاب است؟ تا آنجا که بنده اطلاع دارم این کتاب جزء کتاب‌های پرفروش بوده است. با گذشت چند سال هنوز همه به دنبال این کتاب هستند. جلد دوم این کتاب هم منتشر شده که آن هم پرفروش است. برای نسل ما که جنگ را ندیده خواندن این خاطرات جذاب است.

به غیر از کتاب «سلام بر ابراهیم» کتاب‌های دیگری در زمینه دفاع مقدس مطالعه کرده‌اید؟ کتاب «دا» که قسمت‌هایی از آن را خوانده‌ام. آخرین کتابی هم که در حال مطالعه هستم کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نوشته حمید حسام است. کتابی که براساس خاطرات علی خوش‌لفظ نوشته شده است. کسی که در جنگ حدود 11 مرتبه مجروح شده است و خاطرات پرفرازونشیب و جذابی از آن دوران دارد. حدود یک ماهی است که در حال مطالعه این کتاب هستم و دیگر به صفحات آخر آن رسیده‌ام. خوش‌لفظ خودش کتاب را به بنده هدیه داده‌ و شنیده‌ام که در حال حاضر برای ادامه درمان به آلمان سفر کرده است. امیدوارم که با حال مساعد به کشور بازگردد.

یکی از شهدایی که این روزها اسمش را از همه می‌شنویم شهید حججی است. شهیدی که پخش تصاویرش همه را تحت تاثیر قرار داد. شما که خودتان یک جوان دهه هفتادی هستید نظرتان را درخصوص این شهید می‌گویید؟ خدا به هر کس که بخواهد عزت می‌دهد. شهید حججی هم نمونه‌ای از کسانی بود که خداوند خواست به او عزت دهد. این شهید با وجود پشتوانه فرهنگی که داشت در راهی قدم گذاشت که برایش بهترین‌ها رقم خورد.

کتاب خواندن در زندگی حرفه‌ای و شخصی چقدر تاثیرگذار است؟ مهم‌ترین هدفی که به‌عنوان یک ورزشکار از کتاب خواندن دارم، تاثیر گرفتن از لحاظ منش رفتاری و اخلاقی است. این منش و اخلاق هم در زندگی فردی و هم در زندگی ورزشی‌ام بسیار تاثیرگذار است. این را باید قبول کنیم که ما ناخودآگاه الگوی بسیاری از نوجوانان و جوانان هستیم. پس وقتی من به‌عنوان ورزشکار کتاب سلام بر ابراهیم را می‌خوانم از شخصیت شهید ابراهیم هادی تاثیر می‌گیرم.

این همه علاقه به شهدا جالب است. برنامه‌ای برای فرزندان شهدای مدافع حرم در مدرسه فوتبال‌تان دارید؟ تک تک ما ایرانی‌ها در دل‌مان مدیون شهدا و خانواده‌هایشان هستیم. بله، فرزندان شهدای مدافع حرم می‌توانند رایگان در مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی ثبت‌نام کنند و این کمترین کاری است که می‌توانم برای این عزیزان انجام دهم.

از انصاری خواستیم نظرش را در مورد کلماتی که می گوییم در یک جمله بیان کند: شهید ابراهیم هادی: الگوی مناسب جوانان. کتاب سلام بر ابراهیم: حتما بعد از خواندنش تغییر می‌کنید. کتاب وقتی مهتاب گم شد: حس خوب نوجوان جنگجو. نمایشگاه کتاب: تب خرید کتاب برای خواندن. شهدای مدافع حرم: خانواده شهدای مدافع حرم مظلوم‌تر از خود شهدای مدافع حرمند. دفاع مقدس: از خودگذشتگی، عشق و سازندگی.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi