شناسه خبر : 55590
یکشنبه 02 مهر 1396 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حق نگهداری چیست؟

با توجه به صراحت‌های قانونی در استحقاق جانبازان به دریافت حق نگهداری، قطع‌ آن فاقد توجیه قانونی است.

یوسف مجتهد - برابر ماده ۱۷۲ قانون ارتش جمهوری اسلامی و مواد مشابه در سایر قوانین نیروهای مسلح، در صورتی که میزان صدمات وارده به جانبازان و معلولان حین انجام وظیفه یا به سبب آن در حدی باشد که به تایید کمیسیون عالی پزشکی در انجام کارهای روزانه زندگی محتاج کمک و معاضدت عملی دیگران باشند،در صورتی که در آسایشگاه جانبازان نگهداری نشوند بر حسب مورد و متناسب با میزان ازکارافتادگی، از حق نگهداری که حداقل آن یک‌هزار برابر ضریب ریالی و حداکثر آن 2هزار برابر ضریب ریالی است، استفاده خواهند کرد. برابر تبصره3 همین ماده حق نگهداری این قبیل جانبازان در صورت اشتغال قطع خواهد شد.

در فصل هفتم آیین‌نامه تأمین‌اجتماعی نیروهای مسلح، ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح آمده است:
کارکنان نیروهای مسلح در صورتی که مشمول جمیع شرایط ذیل باشند، با رعایت سایر ضوابط، از حق نگهداری برخوردار می‌شوند:

الف- صدمات جسمی و روحی منتهی‌شده به جانبازی و معلولیت در حین انجام وظیفه یا به سبب انجام وظیفه باشد.

ب- جانباز یا معلول براساس تایید شورای عالی پزشکی، در شمول بندهای ب و ج ماده108 قانون آجا یا مواد مشابه در سایر قوانین نیروهای مسلح قرار گرفته و بازنشسته شده یا در شمول قانون حالت اشتغال قرار گرفته باشد.

ج- جانباز یا معلول به صورت مستمر در آسایشگاه جانبازان نگهداری نشود.

د- با تایید شورای عالی پزشکی، جانباز یا معلول در انجام کارهای روزانه زندگی، محتاج کمک و معاضدت عملی دیگران باشد.
درصد ازکارافتادگی فقط توسط شورای عالی پزشکی تعیین می‌شود، لکن درصدهای ازکارافتادگی قبلی که برابر ضوابط و مقررات توسط کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید یا شورای عالی پزشکی نیروهای مسلح قبل از تصویب این آیین‌نامه تعیین شده، معتبر است و نیازی به تعیین درصد جدید نیست.

میزان حق نگهداری ماهانه، امتیاز حق نگهداری ضربدر ضریب ریالی در هر سال است. به عبارتی اگر امتیاز حق نگهداری جانبازی2000 و با توجه به اینکه ضریب ریالی سال96 عدد1695 است، حق نگهداری ماهانه مبلغ 3میلیون و 390هزار ریال خواهد بود. در ادامه این آیین‌نامه، دستورالعمل نحوه تعیین امتیاز حق نگهداری برای طیف‌های مختلف به شرح زیر آمده است:

گروه اول: جانبازان 70درصد و بالاتر، حداکثر 2000 امتیاز

گروه دوم: جانبازان 50درصد تا 69درصد، حداکثر از 1500 امتیاز

گروه سوم: جانبازان 40درصد تا 49درصد در صورت تایید شورای عالی پزشکی از 100 امتیاز
در ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است: دستگاه‌های مشمول این قانون (نیروهای مسلح نیز مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستند) کلیه مبانی پرداخت خارج از ضوابط و مقررات این فصل (فصل دهم موضوع حقوق و مزایا) به استناد پرداخت‌های قانونی که در زمان بازنشسته‌شدن یا ازکارافتادگی و یا فوت پرداخت می‌شود، با اجرای این قانون لغو می‌شود. مستند به این ماده حق نگهداری از مصادیق پرداخت‌هایی است که ناشی از، ازکارافتادگی بوده و با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و بازنشسته‌شدن افراد دریافتی آنان قطع نخواهد شد. این موضوع در ماده42 فصل هفتم موضوع آیین‌نامه تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح موضوع حق نگهداری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

نکته قابل تأمل این است که اغلب جانبازان حالت اشتغال و مشمولان بندب و ج نیروهای مسلح با ابلاغ حکم بازنشستگی آنان و متولی‌شدن سازمان تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) برای پرداخت حقوق آنان، با قطع حق نگهداری از فیش‌های حقوق خود مواجه می‌شوند و این موضوع آغاز سرگردانی آنان در سازمان تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح خواهد بود. با توجه به صراحت‌های قانونی در استحقاق جانبازان به دریافت حق نگهداری، قطع‌ آن فاقد توجیه قانونی است.

جانبازان بسیاری این موضوع را با ما درمیان گذاشته‌اند و پس از پیگیری آنان با ارجاع مجدد به کمیسیون پزشکی جهت بررسی ابتلای آنان به بیماری‌های صعب‌العلاج مواجه شده‌اند. این در حالی است که موضوع بیماری‌های صعب‌العلاج و حق نگهداری دو موضوع مجزا بوده و به لحاظ قانونی هیچ ارتباطی با هم ندارند و در صورت تحقق هر دو در یک فرد واحد، دریافت هر دو منع قانونی ندارد. یعنی فردی به دلیل ازکارافتادگی می‌تواند حق نگهداری و در صورت مبتلابودن به بیماری صعب‌العلاج، هزینه‌های درمان را به صورت کمک ماهانه دریافت کند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
رضا رضایی دیروز در خبرها دیده بودم که معاون حقوقی بنیاد ددر ارائه گزارش با افتخار گگفت که از 13 ایین نامه لازم 7 مورد ان تصویل شد واقعا چشمتان روشن خسته نباشید بجی اینکه حداکثر در6ماه ایین نامه های 13گانه تهیه و تصویب شوند بعد 5سال نیمی از ان که سابقا هم قوانینش وحود داشت و در روتین ککارهای بنیاد بود اقدام کردند ولی موادی که نیاز به ایین نامه داشته اند را به بهانه ایین نامه اجرا نکردند وایین نامه هم تدوین نکردند مثل 21و38و39و40و60 .واقا خسته نباشید دلاور خداقوت
سلام حق نگهداری 340000تومان بالا برا نگهداری نخاعی کافیه که مطرح شده چه کسی حاضره روزی ده هزارتومان بگیره و از نخاعی نگهداری کند نخاعی را با 5میلیون تومان درماه شاید آسایشگاههای آزاد قبول کنند بعضی ازاول جنگ وشاید درانقلاب نخاعی شدند اگر حق نگهداری به آنها داده نشده چه باید بکنند بعضی هم بادرصد حق نگهداری گرفته ونیازی نداشتند وبعد قطع شده تکلیف شرعی آنها را حقوقدانان بیان کنند تشکر
با سلام
ستاد کل نیروهای مسلح کمک معیشت رزمنده ها و جانبازان زیر25% معسر و فاقد شغل و درامد را که در قانون برنامه پنجم و ششم تاکید شده به بهانه شاغل بودن همسر پرداخت نمی کند ! و گاهی به بنیاد واگذار می کند انهم بدون اطلاع ایثارگران

1- آیا در جمهوری اسلامی ایران شرعا و عرفا ، بانوان سرپرست خانوار هستند ؟!

2- آیا ایثارگران بدون شغل و درامد ،حتما باید خانواده هایشان نیز متلاشی شده باشد تا دولت حقاشان را بدهد ؟

3- چرا تبعیض بین ایثارگران شاغل دولتی و ایثارگران بیکار تا کنون برداشته نشده است ؟
4- چرا این همه تبعیض بین قوانین حمایتی همسران جانبازان بالای 25% با شغل و درامد و جانبازان زیر25% بیکار و فاقد شغل وجود دارد؟ و تلاشی در جهت رفع ان صورت نمی گیرد ؟ در حالیکه ایثارگران فاقد شغل به حمایت بیشتری نیاز دارند .

5- دلیل وجود این همه قانون های نامتعارف در امور ایثارگران چیست و چه زمانی برداشته خواهد شد ؟

6- علت اصلی ضعیف نگه داشتن رزمندگان و جانبازان زیر25% فاقد شغل دولتی چیست ؟

7- اجرای بند 6 ماده 88 برای رزمندگان شاغل بالاتر از 6 ماه حضور در جبهه ، به اندازه چندین برابر کل کمک معیشت جانبازان زیر25% ،بار مالی برای دولت داشته است ، طبق قانون اساسی کشور ، آیا نباید بودجه ایثارگران عادلانه توزیع گردد؟

شایسته این است که برای رفع این همه معظل و پرسش های بی جواب و غیر قابل حل ، بنیادشهید بیاید و یک بار برای همیشه به صورت متمرکز حقوقی با عنوان "حقوق ایثار" به تناسب میزان امتیاز ایثارگران تعیین کند و این حقوق را از یک بانک متمرکز و با احترام به همه ایثارگران پرداخت کند .
در این صورت عدالت اجرا می شود .
ایثارگران چه شاغل و چه غیر شاغل از حقوق عادلانه ای بهره مند خواهند شد
و حقوق شغل های دیگر باید تابع قانون همان دستگاه باشد تا سایر کارکنان نیز عدالت را احساس کنند .
تا کنون هرجا استثاء های نا متعادل و رانت بوده است ، فساد رونق و بازتاب های منفی فراوان به همراه داشته است .

به امید اجرای سلامت اداری در همه سازمانها و بخصوص در بنیاد شهید و امور ایثارگران
سلام.جناب مجتهدتا31/5/6حق نگهداری یاهمان پرستاری رادرخصوص مادرشهیدصعب العلا ج ازبیمه ایران طبق قرارداددریافت میکردیم لذاازشهریورماه باتوجه به تحت پوشش قرارگرفتن بیمه دی مابلاتکلیف ماندیم .تمام خانواده های شهداءوبرخی ازجانبازان که مریض دارندبلاتکلیف مانده وکسی جواب گونیست ازطرفی کسی هم زیربارنرفته ماباتوجه به داشتن پرستارومراقب وکلی هزینه ماتدیم که چکارکنیم.ازمسوولین امروشمابزرگوارتقاضاداریم پیگیراین مواردشده وماراازبلاتکلیفی بیرون آوریدباتشکر. ازطرف مادرشهیدصعب العلاج وبیمارمهربان.
با سلام ازاده 10 ساله جانباز 50 درصدم ازنویسندگان جنگ صاحب اثر با چند مقام کشوری و ده ها مقام استانی .برادران عزیز سالها است که درمجامع بین المللی هرازچند گاهی شکایتی بر علیه کشورمان بعلت واهی فعالیت از فلان گروه و کشته شدن فلان تعداد و گرفتن غرامت و به تاراج بردن منابع کشور درخارج هستند .سالهاست که به هر دری زده ام تا قاضی شجاعی بیابم و من هم بخاطر حمایت همان کشورهای مدعی از صدام و به تاراج رفتن 10 سال عمر گرانبهایم از انها بعلت حمایت انها از ظالمین شکایت رسمی کنم و من هم احقاق حق کنم .حتی اگر انها منابعی ندارندمهم نیست من تا احقاق حقم در سفارت امریکا ساکن خواهم شد .البته اوباما در م.قع تصویب طرح شکایت امریکایی ها این هشدار را داده بود که ممکن است طرف های مقابل هم اقدام به مثل کنند ولی تعجب میکنم حتب با این گراه وزارت امور خارجه منفعل عمل کرده است .لطفا به من کمک کنید و یک قاضی شجاع برای اعلام حکم به من معرفی کنید بنده مدتی است بعلت تحصیلات عالیه فرزندانم در تهران ساکن هستم .با تشکر
با سلام
این شکایت شما اگر جنبه افشاگری دارد، از بعد دفاع از نظام و بیان مظلومیت ایران در جنگ تحمیلی در مجامع جهانی، خوب است
ولی آیا به نظرتان درحال حاضر شکایت از صدام ملعون فایده ای دارد؟
حال شما شکایت خود را بکنید. بنویسید و ببرید ترجمه کنید و بفرستید برای دادگاه لاهه. بالاخره شما را صدا می کنند و می خواهند که شما توضیح دهید.
آن وقت اگر توانستید از مظلومیت ایران در جنگ دفاع کنید، کار مفیدی انجام داده اید
برای احقاق حق و پیگیری در مراجع قضایی بین المللی مثل دادگاه لاحه باید دولتها اقدام کنند از طرفس دوست عزیر ما مشکلات معیشتی دارند و منظور گرفتن غرامت بود نه اینکه شخص خونه و ماشینش رو بفروشه چند سال دنبال این باشه که ما راست گفتیم صدام دروغ میگفت اگرچه با نابودی دولتمردان فاسد مردم اون کشور مبرا از پرداخت خسارت در صورت محکومیت نمیشوند.
باسلام ما جانبازان مغروراز همیت ملی با داشتن صورت سانحه موج .ترکش به جمجه.و.با پیگری سطحی وگذری واحساس دین به میهن ملت وباز گذاشتن میدان برای عزیزان دیگر جانباز که زمین گیر بوده اند با اتکا به حرفه .هنر وسلامتی نصفه نیمه وجوانی اگر در گرما گرم جنگ وداغی بازار ناموهون درصد وسربار شدن بر دوایر سازمانها وارگانهای ذیربط نشده ایم اقدامی نکرده ایم وبا ارائه یک دهم مدارک همزمان به پایین ترین درصد ویک بار کمسیون برای اول واخر قانع شده ایم هم اکنون باعود کردن بیماری مرطبت با جراحت وهمراه ان شیمیایی خفیف مشتعل شده با گذشت زمان به چمن اراسته شده .وطوری زمینگیر شده ایم که داروهای متعدد وعده غذایی شده وداشته را پنج سال بیماری بلعیده .جوابی زیباتر از ..تاحالا کجا بودی برایمان پیدا نمیشود؟در قطار پیش به جلو امثال بنده درواگن حرکت به سوی نابودی شان وعزتمان جا داده شده ایم ..دست مریزاد ان عده از مسئولینی که از تدوین واجرای قانون فقط شیرین حرف میزنند ......ماکه مردیم ورفتیم زنده را دریابید،،،،
با سلام خدمت اقای یوسف مجتهد قانونی برای ما جانبازان ن م بدرستی انجام نمیشود بنده جانباز 50درصد شیمیای ریوی هستم در فیش حقوقم کمک هزینه درمان میگیرم مربوط به صعب العلاجی میباشد مراجه کرده ام به تامین اجتمای ن م درمورد حق نگهدار میگویم میفرمایند حق نگهداری همان کمک هزینه میباشد هر دو یکی هستند درصورتی جناب یوسف مجتهد بدرستی برابر قانون خدمات کشوری هر دو موضوع شامل جانبازان میشود اما ستاد کل ن م حق پرسنل جانباز را پایمال میکند و ماجانبازان تابع قانون جمهوری اسلامی هستیم جناب مجتهد باید زحمت بکشد که تابه حال امید جانبازان بوده و هست این مشکل جانبازان ن م را حل کند با تشکر از جنای یوسف مجتهد
با عرض سلام خدمت ایثارگران محترم من دختر جانباز 5 درصد ورزمنده 48 ماه جبهه هستم امسال رشته حقوق دانشگاه دولتی دامغان قبول شدم با توجه به اینکه ساکن نیشابور هستیم آیا امکان انتقال اینجانب به شهر نزدیکتر مثل سبزوار هست؟ آیا سهمیه انتقال برا ی فرزندان ایثارگر زیر 25 درصد هست؟ آیا فرزندان جانبازان زیر 25 درصد تخفیف کرایه خوابگاه دارند؟ با تشکر
با بنیاد محل سکونت خودتان صحبت کنید قسمت آموزش عالیه آنها بهتر قوانین رو میدونن.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام خبر استمرار خدمات درمانی ایثارگران توسط بیمه دی از اول مهرماه 1396، گفت: خدمات درمانی بنیاد مانند قبل ادامه خواهد یافت و هیچ‌گونه کاهشی در زمینه ارائه خدمات درمانی ایجاد نخواهد شد ضمن اینکه خدمات جدید درمانی نیز به زودی ارائه خواهد شد... اما متاسفانه وقتی به داروخانه طرف قرارداد بنیاد شهید مراجعه کردم مسئول مربوطه میگوید هنوز مجوزی برای دادن نسخه به ما نداده اند. آیا بهتر نبود هماهنگی لازم برای اینکار انجام می شد.؟؟؟
با سلام خدمت برادر بزرگوار جناب اقای مجتهد
لطفا راهمایی فرمایید ، چگونه خودم را بیمه نیروهای مسلح کنم
رزمنده ۱۵ جبهه با کارت ایثار ، فاقد شغل ، تا سال ۹۰ هم ۲۷ سال سابقه بیمه اجتماعی دارم و چون درامدی نداشتم نتوانستم بیمه خودم را پرداخت کنم ضمنا ۵۷ ساله هستم
سلام . ایا با معافیت داماد جانباز قطع نخاع 70 درصد حق پرستاری همسر حذف میشود؟
با سلام واحترام من جانباز 60درصد ارتشی چرا حق نگهداری و پرستاری و فقوالعاده ایثارگری ماده 50 بمن تعلق نمیگیرد چونکه بازنشسته شدهایم باید از صفه روزگار حذف شویم جانبازان 20درصد بنیاد تمام این قوانین به انها تعلق میگیرد ما جانبازان ارتشی خبری نیست تبیض از
با سلام واحترام من جانباز 60درصد ارتشی چرا حق نگهداری و پرستاری و فقوالعاده ایثارگری ماده 50 بمن تعلق نمیگیرد چونکه بازنشسته شده ایم باید از صفه روزگار حذف شویم جانبازان 20درصد بنیاد تمام این قوانین به انها تعلق میگیرد ما جانبازان ارتشی خبری نیست تبیض از خود 8سال جنگ بعدتر است متاسفانه دولتمردان با روحیه ما ایثارگران در این مورد زیاد بازی میکنند 30سال از جنگ گذشته فقط درد مریضی و اکسیژن برای ما جانبازان تمامی ندارد شرمنده به کسانی که دراین مملکت اسلامی عدالت را رعایت نمیکنند بخدا زندگی برای ما جانبازان هر دقیقه مثل شبهای عملیات است کسی هم ما را درک نمیکند غیر از زن و بچه هایمان انهم چونکه با یکدیگر زندگی میکنیم
درورد به روان پا ک شهدا ومسو ولین محترم من در سال 1360 بر اثر موجهای انفحار دچار ptad ودنتیجه بعلت سایکو نوروز از بقیه ی خدمت در نزاجا معاف دایم شدم در جوانی به خا طر استعمال داروها ی روان دندان هایم را از دست دادم اکنون از بیماری اعصاب وصداهای ناهنجار دو گوش ونیز از بیماری صعب العلاج کلیه در رنجم ایا کسی است که به من یاری کند دررود بر تمامی سربازان ودرورد بر تما میه هموطنا نم
با سلام به برادر گرامی
ممکن است شماره تماس خود را برای سایت ارسال کنید
جانباز۳۰درصداعصاب روان دارای فرزند معلول ذهنی وجسمی هستم که درمرکزنگهداری معلولین نگهداری می شود ایاهزینه نگهداری ایاهزینه نگداری فرزندم به بنده تعلق میگیرد.
جانباز۳۰درصداعصاب روان دارای فرزند معلول ذهنی وجسمی هستم که درمرکزنگهداری معلولین نگهداری می شود ایاهزینه نگهداری ایاهزینه نگداری فرزندم به بنده تعلق میگیرد.
باسلام بنده جانباز بیطت درصد شیمیایی وداارای چهل درصد ازکارافتادگی حین خدمت درحین ماموریت هستمم که جمعا دارای ۶۰%ازکارافتادگی ازطریق کمیسیون عالی پزشکی میباشم وکمک هزینه درمان من راقطع کردهاند مجددا به کمیسیون بدوی شیرازندسامراجه کرده ام مجددامراتایید نکردند چرااخرمامسلمان نیستیم کافریم که اینهمه جنایت درحقم کرده انداخرخدایی وجودندارندکه این خیانت وجنایت میکننداخرچطوری جواب خدا رامیدهندبالخره تقاضای رسیدگی داریم کدملی۲۳۷۱۱۷۹۱۰۸وکدشناسایی۳۳۰۰۱۳۶۳۳۹۲۰۰میباشدلطفاپیگیری نمایید
باسلام.جناب اقایی که این متن را می خوانی ودر قبال حقوق.هزینه درمان.وتعین درصد جانبازان نقشی داری.وحق یه جانباز را ضایعه می کنی.بدان نفرین.و آه.زن وبچه های انها گریبان گیر خود وبچهات خواهد شد. وروزی میرسد که می فهمی نفرین و.آه بچه های جانبازان داغ بچه ات را روی دلت می گذرد.این وعده خداست.بترس از خدا.کهخدمت به جانباز خدمت به رسول خداست.تفکر
حقیر هر نماز صبح ده دقیقه سر بر سجده می گذارم وباخالقم درد دل میکنم.که چرا کسانی که درحق جانباز کوتاهی میکنند یه داغ گران به اندازه عمر مانده جانباز رو دل خودشان وزنشان نمیگذاری شاید بخود بیایند.ودردیه جانباز را درک کنند.که چی میکشد.خودش وزن بچه اش.
ایا تا بحال دست و پاهات بستن که ارزوی مرگ کنی در آسایشگاه روانی .یا رفتی ببینی جانباز موجی چه حالی دارد.خانواده اش رادیدی چه حالی دارند.چند تومان جوابگو ش هست.به نظر تو
سلام
من معلول حین خدمت هستم ‌قطع عضو دست چپ با ۸۰درصد از کارافتادگی ایا حق نگهداری به من تعلق می گیرد؟
باسلام...
درحق همه طیف جانبازان عزیز جفا میشه-
دردهایی که امثال بنده کشیدیم و داریم می کشیم را چه کسی درک می کند؟
اگه دکتر کمیسیون خودش درعملیاتها بود و دچار درد و رنج بنده بود می فهمید چه می گویم؟
اگه اون نماینده مجلس و قانونگذار درد و رنج منو و زن و بچه ام را می کشید درک می کرد چه میگویم..؟
مشکل کار میدونید کجاست رفقای جانبازم...؟
مشکل آنجاست تعیین درصد- حق نگهداری و.... که راجب جانبازان عزیز لحاظ میکنن و برایش حقوق و هزینه تعریف میشه " به دست افرادی هستش که " نه جنگ " رفتن نه اهل" درد" هستن و نه اهل " درک"...
والا اگه بنده جای این کمیسیون نشین ها بودم چون خودم دارم زجر اعصاب و روان- جراحات سر و گوش- عوارض شیمیایی و... را میکشم اگه برادرجانبازی مراجعه میکرد و فقط میگفت شیمیایی ام هم " درد" داشتم و دارم و هم " درک" میکنم " و هم اون مسیری که جانباز عزیز رفته من رفته ام. بدون درنگ تمام مزایا را برایش لحاظ میکردم...
این آقایان درد و درک ندارند که حق نگهداری برای جانباز را روزی 10 هزارتومن و ماهی 300 هزارتومن لحاظ میکنند و این خیلی بده خیلی زشته خیلی توهین و اهانت به خانواده اون جانباز شیمیایی عزیز هستش.آقایان مسئول اگر امروز دراین کشور براحتی نفس میکشی بخاطر ریه های داغون شده جانبازه شیمیاییه اگه امروز تو این مملکت براحتی تفریح میری و دوش سونا و جکوزی به پوستات میزنی بخاطر داغون شدن چشم و پوست جانباز عزیز شیمیاییه و براحتی تو امنیت و آرامشی بخاطر داغون شدن اعصاب و روان جانباز اعصاب و روان عزیزه و هزاران خوشی هات میدون جانبازان عزیز دیگر می باشد.
والسلام
جانباز اعصاب و روان و شیمیایی مدافع حرم آل ا... و ایثارگرعرصه جهاد و شهادت
سلام این جانب دارای 50درصد جانبازی از ارتش و50درصد از بنیاد شهید و طبق ماده 108بند جیم شورای عالی نزا جا با زنشسته عادی وبدون هیچ گونه درجه ارفاقی وهیچ پاداش پایان خدمت دریافت ننموده ام وحال که 30سال خدمتم بود شده متوجه شدم که عادی باز نشست گردیده ام خواهش میکنم احقاق حق نماید
اینجانب حدود نوزده سال در نیروی انتظامی بدون تز سنوات سربازی خدمت کردم،و براثر بیماری اعصاب روان بازنشسته شدم وبرابربند ب ماده۱۲۸ بازنسسته شدم چرا حقرنگهداری ،یا حالت اشتغال به اینجانب تعلق نگرفته لطفا یا راهنمای ویا در صورت امکان پیگیری نمایید
باسلام چرابیماری نادر وخطرناک سیرنگومیلی نخاع گردنی جزو بیماریهای صعبالعلاج نیست.بعداز پیگیری از بیمه تامین اجتماعی نیروهای مسلح به بنده جواب دادن چون بیماری نادراست وتعداد بسیارکمی دچاراین عارضه میشوند جزو بیماریهای صعبالعلاج نیست لطفا پیگیری بفرمایید
سلام.بنده سال ۷۹حین انجام مامویت در اثر سانحه اتومبیل قطع نخاع شدم با وجود داشتن برگه ماموریت صورت سانحه و مدارک بستری شامل قانون از کار افتادگی شدم و درصد جانبازی به ندادن الان با وجود اینکه شرایط سختی دارم از نداشتن کنترل ادرا و... وزخمهای شدید بستر واستخوان سازی اضافه لگن و زانوم وشرایط وحشتناک زندگیم به کجا و کی پناه ببرم برای رضای خدا یکی کمک کنه که به حق جانبازیم برسم بدون حق نگهداری بدون کوچکترین وسیله بهداشتی پزشکی بدون حتی یه ویلچر طی مدت این سالها و هزار درد نگفته
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi