شناسه خبر : 55595
چهارشنبه 29 شهريور 1396 , 13:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح عملکرد بنیاد شهید در دولت یازدهم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عملکرد بنیاد در دولت یازدهم بر طراحی و اجرای برنامه‌های تحول‌زا در بنیاد تأکید کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عملکرد بنیاد در دولت یازدهم بر طراحی و اجرای برنامه‌های تحول‌زا در بنیاد تأکید کرد.

فاش نیوز -  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی روز سه‌شنبه 28 شهریور در همایش مدیران کل استانی و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجتمع جانباز شهید رسول زاده، ضمن اشاره به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس و ماه محرم و ایام عاشورا و تاسوعای حسینی گفت: تقارن این ایام یادآور نقش بسیار مهم قیام امام حسین (ع) در گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه رزمندگان و الگو گرفتن از ایثار یاران امام حسین (ع) برای دفاع از اسلام و حفظ کیان کشور است همانطوری که کاملاً در افکار و رفتار رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان مشهود بود و حتی شعارها و پیشانی بندهای آنان گویای این موضوع است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت دولت دوازدهم گفت: پس از چهار سال فعالیت در دولت تدبیر و امید، فرصت خوبی است که عملکرد این مدت را مورد ارزیابی قرار داده و برنامه‌های تحول زایی را برای سال‌های آینده طراحی و اجرایی نماییم.

وی ادامه داد: در ابتدای حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با مشکلات متعددی مواجه بودیم که مهم‌ترین آن‌ها عدم آرامش و عدم اعتماد ایثارگران به بنیاد بود. بر همین اساس، برنامه شش ساله کاربردی را تهیه و تدوین کردیم که طی آن در دو سال نخست فعالیت به برنامه‌های کوتاه‌مدت، دو سال بعد برنامه‌های میان‌مدت و در سال‌های بعدی به برنامه‌های بلندت مدت اختصاص یافت.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اجرایی نشدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، عدم پرداخت مطالبات ایثارگران از سال 1376 و مشکلات حوزه درمان و بیمه ایثارگران را از دغدغه‌های دیگر موجود در بنیاد عنوان کرد و افزود: اجرایی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از نخستین برنامه‌هایی بود که با جدیت به دنبال اجرای آن رفتیم و خوشبختانه تا امروز موفق به اجرایی کردن 81 درصد از آن شده‌ایم و امیدواریم بخش‌های دیگر آن نیز به زودی و پس از تصویب آئین نامه‌های ارائه شده به دولت اجرایی شود.
معاون رییس جمهور افزود: موضوع معوقات خانواده معظم شهدا از مشکلاتی بود که سال‌ها ادامه پیدا کرده و مبلغ این معوقات بسیار زیاد شده بود و به همین دلیل پرداخت آن با مشکلات بسیاری همراه بود اما خوشبختانه علی‌رغم محدودیت‌های مالی دولت این معوقات به طور کامل تا مقطع سال 1395 پرداخت شد و مطالبات مربوط به این سال نیز از نیمه شهریور امسال برای چندین استان به صورت کامل پرداخت شده است که طی ماه‌های آینده خانواده معظم شهدای سایر استان‌ها نیز مطالبات این سال را دریافت خواهند کرد تا برای اولین بار پرداخت مطالبات خانواده معظم شهدا به روز شود که این پرداخت معوقات در آرامش و اعتماد در بین ایثارگران مؤثر بود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افزایش میانگین سنی ایثارگران گفت: این موضوع باعث بالا رفتن حساسیت‌های درمانی این عزیزان شده است که توجه جدی بنیاد را به بخش درمان ایجاد می‌کند. در همین راستا گام‌های مناسبی در بنیاد برداشته شده است و بیمارستان‌ها و بیمه‌های درمانی تقویت شده‌اند. خوشبختانه بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، حدود 80 درصد از جامعه ایثارگران، از وضعیت خدمات درمانی ابراز رضایت کردند که این دستاورد حاصل زحمات تمام کارکنان بنیاد است اما باید بیشتر تلاش کنیم و خدمات درمانی را به‌صورت مناسب‌تر ارائه کنیم و حتی‌الامکان رضایت همه ایثارگران را کسب کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی یکی دیگر از دغدغه‌های موجود در بنیاد را اشتغال ایثارگران عنوان کرد و گفت: در طول چهار سال گذشته، حدود 75 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران ایجاد شده است که حدود 45 هزار شغل مربوط به استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و بقیه ایجاد فرصت شغلی با ارائه تسهیلات از سوی بنیاد و بانک‌ها بود. با این حال باید تلاش‌های بیشتری در این زمینه انجام شود چرا که به همان میزان که افراد مشغول بکار می‌شوند افراد جدید متقاضی کار هم مراجعه می‌کنند.
وی تأکید کرد: زحمات تمام عزیزان همکار در بنیاد شهید و امور ایثارگران شرایطی را ایجاد کرد که رضایت رهبر معظم انقلاب را در پی داشت و این دستاورد در کنار برگزیده شدن بنیاد در دو دوره پی در پی جشنواره شهید رجایی و دریافت لوح تقدیر به عنوان دستگاه برتر نشان دهنده شرایط مناسب کاری در این مجموعه است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به مراسم تودیع سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشاور عالی بنیاد، گفت: از زمان حضور در بنیاد، شاهد زحمات بسیار زیاد دکتر انصاری به عنوان قائم مقام بنیاد بودم و ایشان به گونه‌ای خستگی‌ناپذیر به فعالیت در مسئولیت خود می‌پرداختند. این تعهد به گونه‌ای بود که حتی در دوران شهادت فرزند ایشان در فاجعه منا شاهد حتی یک روز عدم حضور ایشان در بنیاد نبودیم.
 معاون رییس جمهوری ادامه داد: سردار انصاری به عنوان یکی از بازوهای توانمند بنیاد امروز پس از 12 سال خدمت در این مجموعه به عنوان مشاور عالی فرماندهی کل نیروی انتظامی و عضو شورای تحول ناجا منصوب و مشغول خدمت شدند که برای ایشان در سمت جدید، آرزوی موفقیت داریم
.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi