شناسه خبر : 55597
شنبه 01 مهر 1396 , 16:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از بدو ورود به بنیاد شهید از حضور در حوزه‌های اقتصادی پرهیز کردم

قائم مقام سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از بدو ورود به بنیاد از حضور در حوزه‌های اقتصادی پرهیز کردم زیرا آن را مانع فعالیت‌های فرهنگی می‌دانستم و هیچ وقت نیز تحت تأثیر موضوعات سیاسی قرار نگرفتم.

 
 فاش نیوز-قائم مقام سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از بدو ورود به بنیاد از حضور در حوزه‌های اقتصادی پرهیز کردم زیرا آن را مانع فعالیت‌های فرهنگی می‌دانستم و هیچ وقت نیز تحت تأثیر موضوعات سیاسی قرار نگرفتم.
  

سردار محسن انصاری روز سه‌شنبه، 28 شهریور 96 در همایش مدیران کل استانی و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران و مراسم تودیعش به عنوان مشاور و قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از مراکز اصلی و راهبردی تولید قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران است و به واسطه تأثیر خود در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، نقش مهمی در تأمین امنیت ملی دارد.امروز بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولیت توسعه فرهنگی را در زمینه ایثار و شهادت بر عهده دارد و در دهه آینده نقش بنیاد مشارکت در شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی خواهد بود.

مشاور فرماندهی کل نیروی انتظامی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم تلاش بنیاد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ایشان در جایی فرمودند بنیاد باید کمربسته فرهنگ ایثار و شهادت باشد. همچنین در سال 86 که موضوع تشکیل شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شد، دبیرخانه این شورا به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد که تمام این موارد نشان‌دهنده ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار انصاری ادامه داد: از زمان تجمیع سه نهاد ایثارگری و تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نگاه ویژه به موضوع فرهنگ در تمام روسای این مجموعه وجود داشت که هر کدام به فراخور زمان و دوره، تفاوت‌هایی با دیگری داشتند. دوره نخست ریاست بنیاد پس از ادغام به ساختار سازی و یکپارچه سازی سازمانی اختصاص یافت و دوره دوم بیشتر معطوف به حفظ وضعیت موجود بود. در دوران سوم بازگشت به برنامه‌های تحولی و توسعه فرهنگی در کنار ایجاد آرامش و ارتقای تعاملات در دستور کار حجت الاسلام والمسلین شهیدی قرار دارد.

وی ادامه داد: در طول چهار سالی که افتخار همکاری با حجت الاسلام و المسلمین شهیدی را داشتم شاهد ابعاد مختلفی از شخصیت ایشان بودم که از همه آن‌ها مهم‌تر سیادت، روحانیت، نمایندگی ولی فقیه و ارتباطات وسیع ایشان در تمام رده‌های اجرایی در کشور بود که اثرات بسیار مثبتی را در اجرای خدمات بنیاد در پی داشت. ایشان در مورد ایثارگران با نگاهی دلسوزانه کار می‌کردند و خاطرم هست که در زمان پرداخت معوقات به شدت پیگیر اجرای کار بودند و از مشکلات به وجود آمده در این زمینه شدیداً متأثر می‌شدند اما با وجود تمام مشکلات دست از تلاش نمی‌کشیدند.

قائم مقام سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت و حساسیت فعالیت در بنیاد گفت: از بدو ورود به بنیاد از حضور در حوزه‌های اقتصادی پرهیز کردم زیرا آن را مانع فعالیت‌های فرهنگی می‌دانستم و هیچ وقت نیز تحت تأثیر موضوعات سیاسی قرار نگرفتم. در هر سه دوره مدیریتی بنیاد تفاوتی در نوع خدمت خود ایجاد نکردم و برای پیشبرد اهداف سازمان تلاش کردم. در این مدت بیش از 150 سفر استانی و 32 سفر آموزشی انجام شد که این مسئله منجر به شناخت بهتر نسبت به بنیاد و مشخص شدن چالش‌های پیش روی این مجموعه بوده است.

وی مهمترین دارایی بنیاد را سرمایه و نیروی انسانی آن توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت‌های خوبی برای ساماندهی منابع انسانی و موضوع جانشین پروری انجام شده است که نتایج مطلوب آن را در آینده خواهیم دید.

انتهای پیام/

   
  
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi