شناسه خبر : 55599
چهارشنبه 29 شهريور 1396 , 15:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اگر بنیاد عاجز است...!

علیرضا آقامیرزایی- برادر جانباز یوسف مجتهد!

مشاور امور ایثارگران در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی 

 اینجانب جانباز قطع عضو از بالای زانو علیرضا آقامیرزایی به استحضار می رسانم به موجب حکم صادره از سوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ آن به بنیاد شهید و امور ایثارگران کلیه ی حق وحقوق و معوقات بنده را به این ارگان منتقل گردیده است و قابل ذکر است که ارتش طبق این حکم برای من حقوق به بنیاد شهید واریز می نماید ولی نمی دانم بنیاد با چه اجازه ای و طبق چه قانونی از حقوق واریزی مبلغی برمی دارد و از اجرای حکم صادره سر باز می زند!

 در مراجعات حضوری آقای سیدمحمد میرساداتی رئیس اداره امور اداری بنیادشهید با امثال من برخورد خوبی نداشته و با عناوین مختلف از پاسخ گویی طفره میرود. به جای رسیدگی به مشکلات ما عنوان می کند که حکم صادره از نیروهای مسلح برای ما مثل یک کاغذ پاره بوده و ارزش قانونی ندارد و ما در حق شما لطف کرده ایم.

 اگر این حکم ارزش قانونی ندارد چرا صادر گردیده؟ آیا واقعاً بعد از تحمل سال ها درد و مشقت این حق ماست؟ پاداش ما این است! حال که بنیاد از پرداخت حق و حقوق قانونی ما عاجز است، حقوق و مزایای ما را مثل قبل به نیروهای مسلح برگردانید. چون انتقال حقوق ما به بنیاد به بهتر شدن وضعیت معیشتی ما هیچ گونه کمکی نکرده است.

 علاوه بر اینها براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موارد ذیل درمورد ما اجرا نگردیده لذا با استناد به مواد قانونی خواهان اجرای آنها و عودت حق وحقوق قانونی خویش می باشم.

1- درماده 38 و39 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران وماده 88 قانون برنامه ششم دولت موظف گردیده مطالبات معوقات ایثارگران را بطور کامل تعیین توسط بنیاد پرداخت نماید درصورتی که درمورد ما معوقات از زمان مجروحیت تاکنون محاسبه نگردیده است.

2- ماده40 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مقررشده که حقوق بازنشستگی جانبازان معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین وهرساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان درخصوص آنها عمل شود.

3- در ماده 54 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مقررگردیده کارکنان جانباز بازنشسته همانند سایر کارکنان شاغل ازکلیه تسهیلات اجتماعی رفاهی (نظیر حکمت کارت) آموزشی و خدمات قابل ارائه به کارکنان برخوردار باشند و این ماده نیز درخصوص ما اعمال نگردیده تقاضای رسیدگی داریم.

خواهشمندم اگر راهی وجود دارد که حقوق ما از بنیاد به نیروی زمینی ارتش برگردد راهنمایی فرمائید.

باتشکرفراوان

جانباز 55 %

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
پا توی کفش اقای مجتهد
با سلام
من ازنزدیک اقای میرساداتی را چند بار دیده ام ایشان با وجود داشتن ارباب رجوع خیلی زیاد و گاها با مطالبات غیر شفاف ، معمولا ایثارگران را راهنمایی می کنند و صبور هستند .
ضمن انکه مطلب اقای اقا میرزایی مبنی بر رفع تبعیض در پرداخت حقوق ها و متمرکز کردن انها در نیروهای مسلح کاملا درست است.
ولی اینکه گفته اند حقوق را ارتش می دهد به بنیاد و بنیاد مقداری را کم می کند بعد به جانباز می دهد ؟! درست نیست .
چون همه می دانند بودجه دستگاهها توسط دولت توزیع می شود و قوانین هر دستگاه متفاوت است .
احکام صادر ه از سوی سپاه باید قبل از صدور حل می شد ،
اعتبار پرداخت ان توسط هیچ دستگاهی تامین اعتبار نشده است ! و طبق قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران نیز باید بودجه مورد نیاز ان قبلا تامین میشد .
هیچ وزارتخانه های نمی تواند طبق قانون یک دستگاه دیگر حقوق پرداخت کنند.
محل صدور حکم باید با محل پرداخت هر دو تابع یک قانون باشند .
ایین نامه اجرایی تا کنون برای این موضوع تهیه نشده است .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi