شناسه خبر : 55632
شنبه 01 مهر 1396 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت ایثارگری را اجرایی کنید

س - سلام خسته نباشی.بنده فرزند جانباز 55درصد هستم ازسال 92 ازطریق آزمون استخدامی سراسر کشوری وارد برق منطقه ای هرمزگان نگهبان هستم کلن به رسمی قطعی اومدیم سرکار ولی مارا از همون اول قراردادی مشخص کردند ،چند نفر از فرزندان جانباز رفتند دیوان عدالت اداری شکایت کردند رسمی شدند یکی از فرزندان جانباز 70درصد دیوان رأی منفی بهش دادند ولی 45درصد رای مثبت گرفتند رسمی شدند ولی کار مرا 4 نفر انجام نمیدند لطفن راهنمایی کنید چکار کنیم کجا بریم جواب بگیریم بنیاد هرمزگان جواب درستی نمیدهد.ممنون از برنامه خودتان.
ج- سلام حسب قانون جدید دیوان برای موضوع واحد اگر رای صادر شود دستگاه مکلف است با سایر موارد مشابه نیز همان اقدام را انجام دهد. اکنون که آرای متناقض صادر شده است باید آرا متناقض را  به هیات عمومی دیوان عدالت اداری ارجاع دهید تا تصمیم گیری شود.  البته این از اختیارات اولیه کمیسیون ماده 16 بوده که به این موضوع ورود پیدا کند . اگر این کمیسیون کم کاری نکند احقاق حق ایثارگران آسانتر خواهد بود. ضمنا" اگر به این آرا دسترسی دارید آنها را ارسال کنید تا از طریق دیوان پیگیری شود.

 

 

س - با سلام - بنده فرزند جانباز سی درصد و مدرک دکتری منابع طبیعی هستم که با توجه به مصوبه ریاست محترم جمهور در سال 89 مبنی بر اینکه فرزندان شاهد و جانباز پس از طی دوره کارورزی باید  به قرار داد معین تبدیل وضعیت شوند  ولی اداره منابع طبیعی ایلام امتناع می کند و میگه این مصوبه باطل شده است با وجود اینکه بنده نامه از طرف سازمان جنگلها دارم که باید تبدیل وضعیت شوم ولی باز اداره میگه که ما بودجه نداریم میخواستم بدونم آیا راهی برای تبدیل وضعیت بنده وجو د دارد؟ و یا فقط به دیوان عدالت اداری شکایت کرد؟ یک مرجع که سریعتر رسیدگی کنه نیست ؟(با تشکر فراوان)
ج - سلام بنیاد متولی پیگیری امور شماست . با مدارک و مستندات مربوطه به اداره کل اشتغال بنیاد مراجعه و درخواست پیگیری از طریق سازمان مرکزی کنید و در صورت عدم تمکین باید به دیوان عدالت اداری  شکایت کنید.لکن بهتر است قبل از شکایت ا ز سهمیه های استخدامی که هر ساله در آزمونهای سازمان سنجش اعلام می شود استفاده کنید.

 

 

س- باسلام واحترام بنده جانباز٣٥درصدقطع عضوهستم درتاریخ ١٣٩٥/١٢/٢٨ازدانشگاه تهران بازنشسته شدم وازدریافت فوق العاده ایثارگری ماده ٥١ محروم شده ام درحالی که قانون فوق راازسال١٣٩٦اجزائی کرده اند لطفا راهمنمایی نماییدبایدجهت دریافت حق خودبه کجامراجعه نمایم.
ج- سلام در پاسخ دوستان بارها اعلام کرده ایم پرداخت فوق العاده ایثارگری ماده 51 در حکم بازنشستگان دارای ابهاماتی است که مجلس باید نسسبت  رفع ابهام از مصوبه خود اقدام کند . تا این مشکل رفع نشود بازنشستگان از این حق محروم خواهند بود .

 

س - سلام اقای ... عزیز آدرسش  (‌همایش )‌کجاست ؟
ج- سلام کلیات همایش در شورای عالی انجمنهای ایثارگران بررسی و به تصویب رسیده است . مکان و ساعت برگزاری همایش متعاقبا" اعلام خواهد شد .

 

س - سلام. وقت بخیر .  بسیار ممنونم بابت راه اندازی کانال بسیار خودتون
بنده فرزند شهید هستم و اواخر سال هشتاد و نه از تسهیلات خرید مسکن ایثارگران به مبلغ 20 میلیون تومان استفاده کردم. که ابتدای سال نود و یک حدودا بعد از 18 ماه مجبور به تسویه کامل تسهیلات شدم.  متاسفانه تاکنون با وجود پیگیری های مکرر نتونستم از وام خرید مسکن ایثارگری استفاده کنم.  ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

ج- سلام این دو بند ذیل ردیف (و) تبصره 17 قانون بودجه سال 96 آمده است وضعیت خودتان را با آن تطبیق دهید و اگر شرایطش را داشتید پیگیری کنید.

 1- ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان‌قیمت تا سقف یکصد و پنجاه میلیون (150.000.000)ریال بهره‌مند شده و تا پایان سال 1394 تسویه نموده‌اند، می‌توانند به‌شرط خرید یا ساخت مسکن جدید از تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت ایثارگری قانون بودجه سال 1396 بهره‌مند شوند.
2- بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند تعداد پنج‌هزار فقره وام مسکن از محل سهمیه سال 1396 را مجدداً برای ایثارگرانی که در سنوات قبل از این تسهیلات استفاده نموده‌اند ولی هم‌اکنون در زمینه مسکن دارای مشکلات اساسی و حاد بوده و فاقد مسکن باشند تخصیص داده و بدون رعایت سایر ضوابط برای ساخت یا خرید مسکن معرفی نماید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi