شناسه خبر : 55635
شنبه 01 مهر 1396 , 13:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بی‌چشم ‌و رویی فرانسه با وجود دریافت امتیازات برجامی


گویا هدیه امتیازات برجامی واگذار شده، فرانسه را راضی نکرده که دولتمردان این کشور از مذاکره برای تمدید محدودیت‌های برجام علیه ایران پس از سال 2025 سخن می‌گویند.
به گزارش رجانیوز صحبت‌های رئیس‌جمهور فرانسه که همان تاکید بر برجام دو و یا برجام مکمل است نشان از آن می‌دهد که امتیازات فراوان دولت یازدهم و دوازدهم به 5+1 رضایت کامل این کشورها را به ارمغان نیاورده و فرانسه نیز به شکل آشکاری در پی ایجاد محدودیت‌های جدیدتری بر روی ایران است. در واقع نظام استکباری قدم به قدم جلوتر آمده و قصد ایجاد سدهای جدید در برابر پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف چون موشکی و منطقه‌ است.
عقب‌نشینی صورت گرفته در مسئله‌ هسته‌ای که به برجام انجامید نه‌تنها باعث کاهش بهانه‌های نظام استکباری نشد بلکه این روزها شاهد زیاده‌خواهی‌های روزافزون این کشورها نیز هستیم. درهمین راستا درحالی‌که دولت‌مردان از کشورهای اروپایی انتظار داشتند که در برابر نقض عهدهای مکرر آمریکا درقبال برجام در برابر این کشور قرار بگیرند اما این کشورها نه‌تنها با آمریکا مقابله به مثل نکردند بلکه با این کشور همراه نیز شدند چنان‌که رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با حسن روحانی «چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای جدید با ایران بعد از سال 2025» را مطرح کرد. امانوئل مکرون به روحانی هشدار داده است تهران می‌بایست تحریک آمریکا ازطریق فعالیت‌های منطقه‌ای‌اش را متوقف کند.
ماکرون با این اظهارات در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل نیز تکرار کرد و گفت: من امیدوارم که بتوانیم بر روی محدود کردن برنامه موشک‌های بالستیک ایران هم کار کنیم. ما باید بر روی راهکاری برای دوره پس از 2025 کار کنیم.
صحبت‌های رئیس‌جمهور فرانسه که همان تاکید بر برجام دو و یا برجام مکمل است نشان از آن می‌دهد که امتیازات فراوان دولت یازدهم و دوازدهم به 5+1 رضایت کامل این کشورها را به ارمغان نیاورده و فرانسه نیز به شکل آشکاری در پی ایجاد محدودیت‌های جدیدتری بر روی ایران است. در واقع نظام استکباری قدم به قدم جلوتر آمده و قصد ایجاد سدهای جدید در برابر پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف چون موشکی و منطقه است.
گفتنی است که سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز ماه گذشته به نقل از ماکرون گفته بود: رئیس‌جمهور ]امانوئل ماکرون[ روز 29 آگوست خاطرنشان کرد که توافق وین را می‌توان با همکاری برای دوران پس از سال 2025 و همکاری‌های ضروری درباره استفاده ]ایران[ از موشک‌های بالستیک تکمیل کرد.
 ژان ایولو وزیر خارجه فرانسه نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی گفته است پیشنهاداتی برای تقویت برجام بعد از پایان دوره 10 ساله آن در سال 2025 داریم و فرانسه سعی می‌کند ترامپ را برای حفظ این توافق قانع کند حتی اگر کارهایی برای تکمیل آن انجام شود.
وی گفته است مذاکرات بر سر توافق باید تقویت شود و پس از 2025 را هم در بر بگیرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi