شناسه خبر : 55641
یکشنبه 02 مهر 1396 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح نمایشگاه "کوچک قامتان بزرگ مرد"

همزمان با هفته بزرگداشت دفاع مقدس و به مناسبت اول مهرماه روز بازگشایی مدارس، نمایشگاه "کوچک قامتان بزرگ مرد" یادواره 36000 شهید دانش آموز در موزه شهدا افتتاح گردید.

 فاش نیوز - همزمان به هفته بزرگداشت دفاع مقدس و به مناسبت اول مهرماه روز بازگشایی مدارس، نمایشگاه "کوچک قامتان بزرگ مرد" یادواره 36000 شهید دانش آموز در موزه شهدا افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، نمایشگاه "کوچک قامتان بزرگ مرد" با رویکرد یادواره 36000 شهید دانش آموز در اولین روز از بازگشایی مدارس و باحضور مدیران بنیادشهید و امورایثارگران درموزه شهدا افتتاح شد.


 

اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیادشهید و امور ایثارگران باگرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تقارن آن با بازگشایی مدارس و گرامیداشت یاد و خاطره36000  شهید دانش آموز گفت:  این نمایشگاه برای پاسداشت 36000شهید دانش آموز در روز اول مهرماه در موزه شهدا برپا می شود و در آن 180 اثر تصویری و گرافیکی با گزیده ای از وصیتنامه و زندگینامه 180 شهید دانش آموز از سراسرکشور به نمایش درآمده است.


مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور همچنین افزود: نسل جوان و نوجوان باید با این الگوهای حماسه، ایثار و فداکاری که با وجود کوچکی قامت، با ایمان و اعتماد به نقس در دوران انقلاب و دفاع مقدس برگ زرینی را در کتاب انقلاب و دفاع مقدس ورق زدند بیشتر آشنا شوند.


یارنسب خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم همواره در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در صحنه حاضر بودند و اوج این مشارکت حضور حداکثری مردم از اقشار گوناگون در دوران دفاع مقدس بود که در این بین دانش آموزان با وجود سن پایین خود، در پی دفاع از انقلاب و کشور از جان خود دست کشیدند و از نقاط گوناگون کشور به جبهه‌ها رفتند که حاصل این فداکاری تقدیم 36000 شهید دانش‌آموز بود.


وی همچنین از برگزاری نمایشگاه در 800 مدرسه سراسر کشور خبر داد و گفت: این مجموعه نمایشگاهی در قالب 800 بسته تولید و جهت برگزاری در مهرماه به  مدارس استان‌ها ارسال شده است.



در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاونت اجتماعی و فرهنگی بنیادشهید  نیز در افتتاحیه نمایشگاه "کوچک قامتان بزرگ مرد" نیز گفت: قطعاً دوران دفاع مقدس در سال‌های آینده به‌عنوان یکی از نورانی‌ترین و افتخارآمیزترین برگه‌های تاریخ این کشور محسوب خواهد شد و آیندگان ما نسبت به این دوران احساس افتخار خواهند داشت.


وی سپس با اشاره به ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) و نوجوانان حاضردر واقعه کربلا همچنین گفت: 22نفر از شهدای نهضت عاشورا کودک و نوجوان هستند که همین سرمایه انسانی بزرگ، با وجود 36000 شهید دانش‌آموز در نظام ما نیز به وجود آمده است.
گفتنی است این نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل موزه شهدا به مدت یک ماه برای بازدید علاقه مندان دایرمی باشد.


کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi