شناسه خبر : 55644
یکشنبه 02 مهر 1396 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نرخ بیکاری ایثارگران درکشور ۴درصد است

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نرخ بیکاری ایثارگران در کشور ۴ درصد و در استان همدان ۲.۲ درصد است.

 مهدی ایزدی ظهر چهارشنبه در شورای مشورتی ایثارگران استان همدان با بیان اینکه مردم همدان ولایی و خونگرم هستند و در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیز نقش‌آفرین بودند و در بسیاری از عملیات‌ آن دوران شرکت داشتند، گفت: تقدیم ۸ هزار شهید و ۱۷ هزار جانباز از استان همدان به انقلاب اسلامی سرمایه اندکی نیست.

وی وجود خانواده شهدا را بزرگ‌ترین نعمت برای هر استان و کشور دانست و باتاکید بر تکریم خانواده شهدا گفت: رئیس‌جمهور هر دو هفته یک‌بار به دیدار خانواده شهدا می‌رود تا این اقدام الگویی برای مدیران باشد.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ایثارگری را یک مقوله ملی دانست و با بیان اینکه مدیون رزمندگان، ایثارگران و شهدا هستیم و باید قدردان شهدا و خانواده‌های آن‌ها باشیم، ادامه داد: استان همدان در اجرای طرح «سپاس» موفق بوده و رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

وی باتاکید براینکه مسئولان باید هفته‌ای یک ساعت وقت بگذارند و از خانواده شهدا سرکشی کنند و از سوی دیگر به اشتغال ایثارگران توجه داشته باشند، عنوان کرد: نرخ بیکاری ایثارگران در کشور ۴ درصد و در استان همدان ۲.۲ درصد است.
شناسایی ۳۵۶ فرزند شهید بیکار در کشور
ایزدی با اشاره به شناسایی ۳۵۶ فرزند شهید بیکار در کشور و بیان اینکه از این تعداد ۲۲۰ نفر مدرک زیر دیپلم دارند و مابقی دارای مدرک بالاتر از دیپلم هستند، گفت: استان همدان با ظرفیت موجود می‌تواند مشکل اشتغال ایثارگران را حل کند.
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بااشاره به اینکه دولت یازدهم از آذر ۹۴ تا آذر ۹۵ حدود ۲ هزار سهمیه استخدامی داشت، گفت: باید برای حل مشکل بیکاری فرزندان شهدا برنامه‌ریزی داشت.

ایزدی با بیان اینکه نباید بیکاری وجود داشته باشد و با یک «یا علی» می توان مشکل ایثارگران را در این بخش حل کرد، گفت: خواسته ما از استاندار همدان در بحث اشتغال این است که ۲ هزار هکتار بیابان برهوت در همدان به ما بدهند.
وی گفت: با یک هکتار زمین برای هر نفر و تسهیلاتی که بنیاد شهید در اختیار فرزندان شهدا قرار می‌دهد، توسط گلدان‌هایی خاص می‌توانیم ۲۰۰ اصله نهال را پرورش دهیم که بعد از ۳ سال به درختانی خوب تبدیل شوند و تضمین می‌دهیم نیاز به آبیاری زیاد و حفر چاه نیز نداشته باشد.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تاکید کرد: از ۴۰ سال قبل که بنیاد شهید تشکیل شده به غیر از یک مورد اختلاس، در سلامت اداری رتبه‌های نخست را داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi