شناسه خبر : 55682
دوشنبه 03 مهر 1396 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

علاقه زیاد شهید بابایی به شهید ستاری

امیر غلامی از همرزمان و همکاران شهید ستاری بیان میزان علاقه شهید بابایی می‌گوید: بدون ستاری، بابایی هیچ تصمیمی نمی گرفت و حتما باید ستاری می آمد و با هم بحث می کردند.

شهید ستاری و شهید بابایی

سرتیپ امیرغلامی از همرزمان و همکاران شهید منصور ستاری با اشاره به اینکه در قسمت پدافندی، برای جانشین قرارگاه رعد که بالاسر آفند و پدافند قرار می گیرد، شهید ستاری را در نظر گرفته بودند، در تشریح کارویژه های این قرارگاه می گوید: قرارگاه رعد نهاجا یعنی فراتر از آفند و پدافند. چون شهید ستاری معاون طرح و برنامه بود و در محل قرارگاه رعد هم جانشین شهید بابایی. یکی از مسئولان وقت ارتش، با آمدن شهید ستاری که معاون طرح و برنامه نهاجا بود مخالفت کرد ولی شهید بابایی فردی تیزهوش و روانشناس بود و تلاش کرد تا جایگاه ستاری تضعیف نشود.

همرزم شهید ستاری در ادامه با بیان میزان علاقه شهید بابایی اضافه می‌کند: از طرف شهید بابایی علاقه و باور خیلی شدیدی نسبت به شهید ستاری وجود داشت و ایشان همیشه به من می گفت که من تصمیم هایم را بدون شهید ستاری نمی گیرم.

وی در ادامه افزود: شهید بابایی هرجا که قرار بود تصمیمی گرفته شود، شهید ستاری را دعوت می کرد و با خود می برد.

سرتیپ امیرغلامی در ادامه با بیان اینکه چون شهیدان بابایی و ستاری هم تراز بودند نمی شد یک معاونت بیاید و جانشین یک معاونت دیگر بشود، تصریح کرد: این دو فرد به یکدیگر علاقه بسیاری داشتند و به یکدیگر احترام می گذاشتند. ولی خب، ستاری معاون طرح و برنامه بود و بابایی هم معاون عملیات.

همرزم شهید ستاری ادامه داد: بدون ستاری، بابایی هیچ تصمیمی نمی گرفت و حتما باید ستاری می آمد و با هم بحث می کردند. مثلا گاهی اوقات شهید بابایی به من می گفت شما با شهید ستاری فعلا موضوع را در میان بگذار و ببین آیا او موافق است یا نه و من به یاد دارم که با شهید ستاری صحبت می کردم  و همیشه سعی می کردیم در تمامی جلسات ایشان، حضور داشته باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: شهید ستاری جانشین شهید بابایی در قرارگاه رعد نبود مقام اون هم با بابایی هم تراز بود و اصلا درست نبود که شهید ستاری بیاید معاون شهید بابایی بشود. ولی خب، شهید ستاری مغز متفکر قرارگاه بود و ایشان هر حرفی را که می زدند  بدون چون و چرا قبول و اجرا می کردیم چون شهید ستاری را یک دانشمند و فردی خاص می دانستیم.

امیر سرلشکر منصور ستاری در 15 دی 1373 در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی و همرزمان اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi