02 آبان 1396/ 03 صفر 1439
شناسه خبر : 55685
1396,سه شنبه 04 مهر10:55
اشتراک گذاری در:
عکس روز

نماینده ی مجلس وضعیت بنیاد را نگران کننده دانست


نماینده مجلس با انتقاد از رانت بازی و سیستم حاکم اقتصادی در بنیاد، وضعیت این نهاد انقلابی را نگران کننده دانست.

نماینده ی مجلس وضعیت بنیاد را نگران کننده دانست

فاش نیوز -  نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رانت بازی و سیستم حاکم اقتصادی در بنیاد، وضعیت این نهاد انقلابی را نگران کننده دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده ایثارگر مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی بنیاد و انتخاب مجدد حجت الاسلام شهیدی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی بنیاد شهید نگران کننده است.

نماینده مجلس دهم که خود فرزند شهید و عضو فراکسیون ایثارگران در خانه ملت است تصریح کرد: با وجود اینکه شرایط خاص بنیاد شهید را از لحاظ بودجه درک می کنیم و انتقادی به مدیریت آقای شهیدی بر بودجه نداریم اما آنچه که ما اکنون از بنیاد شهید انتظار داریم برخورد با مفاسد اقتصادی و رانت بازی های فامیلی است.

عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتقاد ما بیشتر به عدم برخورد با مفسدان اقتصادی در دستگاه بنیاد شهید و سیستم اقتصادی و مسائل اقتصادی آن است.

نماینده ایثارگر مردم استان اصفهان تاکید کرد: بیشترین انتقاد ما در مورد استفاده از اقوام و رانت آقا زاده بازی و باجناق بازی در بنیاد است که باید برچیده شود.

 عضو فراکسیون حقوق بشر مجلس  در ادامه سخنان خود متذکر شد: انتقادات ما بیشتر پیرامون ساختار این چنینی در بنیاد شهید است اگر چه این را هم درک می کنیم که شرایط اقتصادی در کشور، شرایط سختی است.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود روند طولانی رسیدگی به پرونده شهدای مدافع حرم را یادآور شد و افزود: ما به عنوان نماینگان ملت به این موضوع انتقاد داریم که چرا روند رسیدگی به شهدای مدافع حرم اینقدر طولانی است و خانواده های این شهدای عزیز تا حقوق شان برقرار شود باید زمان بسیار طولانی و مراحل زیادی را طی کنند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری جایگاه خانواده معظم شهدا و لزوم تکریم آنها در این نهاد انقلابی اظهار داشت: خانواده های شهدای حرم به هر جهت مظلومیت ویژه ای دارند و باید عنایت ویژه ای به آنها شود ولی متاسفانه شاهد این هستیم که در این مورد (شهدای حرم) بنیاد شهید کم لطفی می کند.


کد خبرنگار : 18


ابوترابی     بنیاد شهید     شهیدی                                
Reply
no
0
yes
3
جانبازوبرادرشهیدمهربان
1396/07/04 - 23:55
سلام.همش حرف !تاکی حرف؟؟؟خسته شدیم ازحرفهای تکراری..یاحسین.شهید.ع.

Reply
no
0
yes
2
یوسف
1396/07/05 - 04:00
سلام

در هر سازماني رانت و فساد مالي امد کارايي ان پايين خواهد امد و همه از ان سازمان ناراضي خواهند شد . ادامه خواهد داشت تا ان سازمان متلاشي شود

Reply
no
0
yes
0
حسین موسوی
1396/07/05 - 09:22
جناب آقای ابوترابی وضعیت ما رزمندگان نگران کننده تر می باشد ؟
اکنون که در هفته دفاع مقدس می باشیم چه خوب که یادی هم از رمندگان دفاع مقدس کنیم .
رزمندگانی که توسط مسولین علی رغم وصیت امام خمینی چندان مهربانانه با آنها رفتار نکردند و من چند مورد از این رفتار ها را که درد دلهای که به غده چرکین تبدیل شده را اشاره می کنم
1-جدا کردن عملی رزمندگان از ایثار گران
علی رغم آنکه رزمندگان در هفته دفاع مقدس و هفته بسیج و سالگرد آزادی خرمشهر در تریبون ها جز ایثارگران تلقی می شوند ولی در عمل دریغ از یک دفترچه خدمات درمانی فقط برای خود رزمنده ای که 20ماه سابقه حضور در جبهه را داشته ولی کسی که سرما خوردگی جزئی داشته در زمان جنگ چون مراجعه به بهداری لشکر یا تیپ یا گردان داشته جانباز و خود و خانواده از درمان رایگان همچون جانباز قطع عضو و شیمیایی و یا خطع نخاع استفاده می کند ولی ما ...............................
2-در استخدامی فرزندان ما هیچ امتیازی برای آنها قرار ندادند در صورتی که جانباز 5 روز جبهه ای که دندان درد داشت از این امتیاز استفاده می کند
3- برگزاری کمیسیون های مشترک سپاه و بنیاد نماد ظلم و اجحاف در قبال این گروه از ایثار گران حقیقی می باشد ؟ چطور ؟
چون اگر یک بار هم در این کمیسیون ها رفته باشی حواهی دید که چطور بعضی برای بدست آوردن حق و حقوق خود باید سراغ انواع کارها بروند چرا؟ چون آنها نتوانستند چتر حمایت مسئولین برخوردار باشند ؟ چون آنها احساس مس کنند در حق آنها ظلم شده چون آنها که سرمایه جوانی خود را در روزگاری که کشور نیاز داشت در خدمت وطن قرار داداند و امروز سرمایه ای برای یک وعده غذا یا یک ماه اجاره خانه یا یک ویزیت پزشک در دست ندارند
چرا امروز نباید یک رزمنده فاقد مسکن امتیاز وام خرید مسکن 30متری لااقل داشته باشد
چرا امروز یک رزمنده که در چندین عملیات شرکت کرده نباید بخاطر از جان گذشتگی آن سالها امروز حدماتی در حد یک جاباز 5درصد برخوردار باشد
چرا و چرا و چرا های دیگر
امروز فرزندان ما از ما گله دارند که چرا شما مجروح نشدید تا ما امروز بتوانیم از خدمات شما استفاده کنیم
رفتار شما باعث گردید که زحمات ما در طول جنگ حتی توسط فرزندان ماه هم به سخره گرفته شود

Reply
no
0
yes
0
1396/07/05 - 15:33
با سلام .ضمن تقدیر وتشکر از خبرگزاری فاش نیوز تورا بخد ا تور به امام زمان صدای ما رزمندگان جانباز که بنیاد شهید در صد جانبازیمان را به دلیل مختلف نمی زند به گوش رهبر انقلاب حضرت آیت اله خامنه ای برسانید تا او به داد زن وبجه های ما برسد دولت وبنیاد شهید که اصلا کاری به مصوبات قانون برنامه پنجم توسعه وششم توسعه ندارد وپروندهای ما که از سال 1391 تا کنون توسط ستاد کل سپاه پاسداران جانبازیمان محضر گردیده وجهت تعین درصد به بنیاد استان فارس ارسال شده یک کمیسون رفع تکلیفی گرفته شد بدون توجه به محتویات پرونده برای همگی ما که در استان فارس 400نفر بودیم صفر در صد اعلام شد در صوریتکه قانون صراحتا گفته باید 5/درصد جانبازی تعلق گیرد . باتشکر جمعی از همرزمان شهدای جنگ تحمیلی از استان فارس

Reply
no
0
yes
0
1396/07/06 - 23:35
سلام خداقوت به دادخانواده شهدای مظلوم شهرستان مریوان استان کردستان برسیدحقوق خیلی پایین وناچیزهمسران شهدابیکاری فرزندان عزیزشهداعرصه روبرای همه تنگ کرده توروخدابه دادمون برسیدبخداشهدای خطه کردستلن خیلی مظلومانه واسه ایران وانقلاب شهیدشدندمافرزندان شهدای مظلوم کردستان رودریابید

Reply
no
0
yes
0
محمد غیبی
1396/07/10 - 08:43
همرزمان و هموطنانی که مطلب آقای ابوترابی را مطالعه کردند ،کسی متوجه شد خواست و انتقاد ایشان به بنیاد و ریاست عالی آن چه بود؟
جناب آقای ابوترابی خود فرزند شهید نیز هست .من وقتی مطلب را مطالعه کردم به این نتیجه رسیدم جناب ابوترابی فقط میخواست خودرا به حوزه انتخابیه و خاصه ایثارگران بیشتر معرفی کند که بله من هم بنیاد را نقد و زیر سوال بردم و بازخواست کردم.آخر برادر من شما چند بار مطلب انتقادی خود را بخوان من مطالعه کننده مطلب انتقادی ندیدم و یا اگر هم ایرادی وارد کردی دوباره آن را به لحاظ شرایط بنیاد اصلاح کردی و هیچ منتقد و اصلاح گری به اینگونه صحبت نمی کند. تقاضا دارد منبعد اگر بر دستگاهی نقدی داشتی با شعور مردم حوزه و ایثارگران بازی نکن و مطمئن باش فهم سیاسی ایثارگران بالاتر از آن است که حضرتعالی بخواهی از این گذرراه سوء استفاده کنی و خودی را نشان بدهی.

Reply
no
0
yes
0
ابراهیم امینی سیوچ
1396/07/17 - 09:47
بسم تعالی نماینده محترم ایثار گران جناب آقای ابوترابی باسلام دعای خیر احتراما اینجاب ابراهیم امینی سیوچ .
به استحضار می رساند که بنده درمورخه 1365/2/24دردر گیری نیروهای سپاه پاسداران با گروهای ضدانقلاب که براثر اصابت تیر دشمن مجروح شدم درمورخه1369/9/18 به قراردادی درجهادسازندگی شهرستان بانه اشتغال به کارشدم در مورخه1375/10/20 به کمیسیون پزشکی اعزام شدم 20% اعمال شد درمورخه1377/12/30به شرکت آب وفاضلاب روستایی منتقل شدم وحالا در این شرکت مشغول خدمت هستم درمورخه 1382/6/20 به کمیسیون پزشکی رفتم 35%اعمال شد درمورخه 1383/3/27بنیاد شهید طبق شماره نامه 117/02/2233ازشرکت آب وفاضلاب روستایی استعلام کرد برای حکم وضعیت استخدامی بنده درمورخه 1383/3/28 طبق شماره نامه ۱۳۳۵۴ شرکت آب وفاضلاب روستایی به بنیاد شهید جواب داد که ابراهیم امینی سیوچ جانباز 35% قراردادی وتابع قانون کار می باشد درمورخه 1384/10/14 حکم از کار افتادگی کلی حالت اشتغال شدم از سوی کمیسیون پزشکی بنیاد تائیید شدم وبه عنوان مشمول تبصره یک حقوق حالت اشتغال برقرارو پرداخت گردیده است در حالی که از مورخه 1386/1/1از وضعیت جانبازی استخدام بنده از قراردادی به رسمی تبدیل گردیده بعداز۱۷ سال ۲ماه ۱۲روز لذا با توجه به وضعیت استخدامی حقوق پرداختی حالت اشتغال بنده بنیاد شهید در مورخه 1395/10/30 قطع کرده طبق قانون جانبازانی که در دستگاهای مشمول بنده آلف ماده ۲ قانون جامع مشغول خدمت بوده واز گذشته برخی از آنان حقوق حالت اشتغال خود را از بنیاد دریافت می کرده اند دریافت حقوق آنان همچنان ادامه خواهد داشت وبر اساس اصلاح تبصره ۲ ماده۳۹ مورخه ۱۳۹۲/۷/۳ قانون جامع بنیاد حق قطع این حقوق را ندارد و هر گونه اقدام برای قطع این حقوق خلاف قانون خدمات رسانی به ایثار گران تکلیفی را مبنی بر برقراری مجدد حقوق افرادی که بواسطه همزمان شاغل بودن و تبصره یک حقوق آنان قبل از قانون قطع شده مجدد بر قرار شود؟
ملاحضه فرمائید بنده از ابتدا واجد شرایط بهرمندی از مزایای تبصره یک بنیاد نبودام بنده درمورخه 1369/9/18لغایت 1386/1/1 قراردادی وتابع قانون کار بوده ام 27سال است سر کار هستم وبیمه پردازی تامین اجتماعی دارم چندین بار در این شرکت درخواست بازنشستگی دادم که طبق جدول سنوات ارفاقی پیش از موعود جانبازان شامل ۶ سال سنوات می شوم ولی متا سفانه تا حالا شرکت هیچ جوابی به بنده نداده اند گفتند بودجه نداریم باید به خدمت ادامه دهیدو13 سال است از حقوق حالت اشتغال بنیاد مهرمند شدم بنیاد بدون هیچ بهانه ای حقوق بنده زیاد لا ۸ نفر دیگر که مثل بنده حقوق می گیرند قطع کردند آیا یک بام دوهواست به بنیاد استان کردستان به نماینده کمیسیون ماده ۱۶ مراجعه کردم شکایت ازبنده تحویل نگرفت گفت باید قطع شود چون شاغل هستید گفتم چرا حقوق بنده قطع شده زیاد ۸نفر گفتند اسم هیچ کسی نبرید شما پیدا شدی آیا بنده دزدی کردم پیدا شدم بعداز ۱۳سال
مدت 24سال است بسیج فعال خط رهبر هستم به این راه ادامه می دهم از آقای ابوترابی محترم