شناسه خبر : 55693
دوشنبه 03 مهر 1396 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۶۵ جانباز مونث گیلانی

عبدالله پاکاری، مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان گیلان عصر امروز (۲ مهر) در همایش تجلیل از جانبازان  مونث استان که در مجتمع فرهنگی شاهد و  ایثار رشت برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: شهدای جنگ تحمیلی و اکنون شهدای حرم در امتداد دفاع مقدس از مرزهای عقیده در فرسنگ ها دورتر از خاک وطن را از اسلام دفاع می‌کنند.

وی عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون زحمات رو ایستادگی جانبازان و ایثارگران دانست و افزود: با توجه فاصله استان گیلان با میدان جنگ را اما این استان نقش برجسته ای را چه در مقابله  رزمی، چه در پشتیبانی و چه در برگشت مهاجرین جنگی و نگهداری از اسرای جنگی در گیلان، ایفا کرد.

پاکاری با اشاره به بجا گذاشتن کارنامه درخشان گیلانی ها در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: امروز هم تقدیم شهدای حرم نشان دهنده همان پویایی و ماندگاری و اثرگذاری روحیه ایثارگری و فرهنگ ایثار و شهادت است.



وی فرهنگ ایثار و شهادت را امانتی عنوان کرد که شهدا از خود برای ما به جا گذاشته اند و ادامه داد: وظیفه امروز ما حفظ و حراست از این فرهنگ و انتقال آن به نسل های بعدی است.

پاکاری اذعان کرد: در این میان زنان و خواهران عزیز ما نیز در تحکیم و شکوفایی انقلاب و دفاع مقدس دوشادوش مردان نقش مهم و برجسته ای را داشتند.

وی با بیان اینکه گرچه در طول تاریخ همواره زنان همانند مردان در تاریخ سازی نقش داشته اند و این نقش به خوبی ضبط و ثبت شده است، افزود: اگر این زنان و خواهران و مادران نبودند شاید آن انگیزه کافی برای مردان نبود که وارد عرصه نبرد شوند.

پاکاری تصریح کرد: نقش شیر زنان ما در اعزام فوری فرزندان‌شان در عرصه های نبرد، نقش مادران شهدا در صبر و استقامت، نقش همسران شهدا در پرورش یادگاران شهدا و نقش همسران جانبازان در همدلی و همراهی با قهرمانان ملی ما و همچنین نقش شیر زنان دیگر به عنوان امدادگران در عرصه های نبرد حق علیه باطل و... نشان می دهد که آنان چه سهم بزرگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه بی شک نقش زنان بیشتر از مردان بوده که متاسفانه از دید و زاویه دوربین ها مخفی ماند و کمتر به تصویر کشیده شد، اظهار کرد: بر ما اصل است که این نقش برجسته را گرامی بداریم و مقام ایثارگران و جانبازان. مونث را گرامی بداریم.



پاکاری خاطر نشان کرد: برای جلب رضایت ایثارگران، مهم ترین اصل و هدف این است که با آنان در تعامل باشیم.

وی ارتباط و تعامل با تشکل های ایثارگری را یکی از برنامه هایش محوری بنیاد شهید استان دانست و اذعان کرد: ایثارگران​ ما در عرصه های علمی، فرهنکی، اجتماعی، اقتصادی، اجرایی و...  این نظام حضور برجسته و اثر گذار دارند و می توانند به ما در رسیدگی هر چه بهتر به جامعه ایثارگری کمک کنند.

پاکاری گفت: گرچه با توجه به وضعیت کشور، مشکلاتی در حوزه های اشتغال و معیشت با آن روبرو هستیم اما یکی از اولویت های اصلی بنیاد توجه به مباحث فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه، بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک نهاد فرهنگی و انقلابی در بحث حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کند، بیان کرد: بنیاد در حوزه فرهنگی و به ویژه استفاده از ابزارهای هنر به لحاظ ماندگاری و اثرگذاری و گستردگی مخاطبانش، به آن اولویت می دهد.

پاکاری در ادامه از جمع آوری ۲۲۰ اثر از شهدای استان خبر داد که در قالب موضوعات خاص طبقه‌بندی شده اند، تصریح کرد: این طبقه بندی در موضوعات نماز، ازدواج، امر یه معروف و نهی از منکر، ولایت پذیری انجام شده که در مناسبت های مختلف در قالب نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته می شود.

وی همچنین افزود: امروز بیش از سه هزار نفر از خانواده های جامعه ایثارگری استان در عرصه های مختلف قرآنی فعالیت می کنند و خدا را شاکریم که امسال توانستیم در مسابقات کشوری رتبه سوم را کسب کنیم.

پاکاری ادامه داد: همچنین ۲۵۰ نفر از نخبگان بنیاد از فرزندان جانبازان و شهدا هستند  که اختراعات، ابداعات و تالیفات برجسته ای در کارنامه خود، دارند.

گفتنی است، استان گیلان ۶۵ جانباز مونث دارد که ۴۵ نفر از آنان در گیلان حضور دارند.

پایان پیام/

اینستاگرام
مسوول محترم فاش نیوزبنیادگیلان متاسفانه عمل کردخوبی ندارد.موردرضایت جامعه هدف نیست.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi