شناسه خبر : 55723
چهارشنبه 05 مهر 1396 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عاشورا نقطه اوج امانت ادای انسان بود

جانباز احمدرضا بهمنیار - حسین(ع) سلطان عشق ، عباس(ع) ساقی عشق ، زینب(س) شاهد عشق و سجاد(ع) راوی عشق اند، اکنون کاروان عشق به کربلا رسیده است و خود عشق آقا امام حسین(ع) آمده است تا در کربلا بر تارکِ تاریخ، مُهر شجاعت و جوانمردی و جاودانگی بنوازد، و با عطشی کوتاه در یک نیم روز همه تاریخ را سیراب کند، تاریخی که در یک نیم روز وام دار ظهر عاشورا شد.

و چه کوتاه بود فاصله زمانی بالا رفتن دست علی (ع) در ظهر غدیر، و بالا رفتن صدای یا ابتای حضرت فاطمه الزهرا(سلام علیها) در پشت در سوخته، و بالا رفتن سر حسین(ع) بر نیزه در ظهر عاشورا.

ماه محرم است، ماهی که عشق و مردانگی و شرف، در عطش عشق به حسین (ع) معنا گرفت، امام حسین سردار پرشکوه و شکست ناپذیر روزگار، و قهرمان یارانی که در برابر ذلت و تحقیر سر فرود نیاورده بودند، به عصرها و نسلها درس جوانمردی و شرافت، و مرگ پر افتخار را در زیر سایه شمشیرها را داد.

امام حسین(ع) با شهادت خود و یاران و اصحاب و اولادش توانست خلق و خوی منفی ترس و یاس مسلملنان را کنار بزند و اخلاق منفیِ ذلت پذیرانه و شکست ‏پذیرانه آنها را دگرگون سازد، و در ملت اسلام حماسه و غیرت و شجاعت و سلحشوری به وجود آورد.

پیام کربلای حسینی تبلور یک الگوی راهبردی برای احیای دین و ارزشهای معنوی در هر زمان و مکان است

قیام امام حسین(ع) تجلی اخلاقِ عزت و سرافرازی، در برابر اخلاقِ ذلت و تسلیم ‏پذیری بود، نوعی اخلاق بلند نظرانه که دیدگاه انسان را به دنیا و زندگی و دلبستگی‏ های آن دگرگون می ‏سازد.

امام حسین ماندگارترین باور را بر پهنه زمانه نگاشت، و به همه آنهائی که جهاد را تنها در توانستن مى ‏فهمند و به آنهائی که پیروزى بر خصم را تنها در غلبه می دانند، آموخت که شهادت نه یک جان باختن که یک انتخاب است.

قیام عاشورا نشانی از زوال ظلم و بیداد بود، و امام حسین(ع) در ظهر عاشورا در مقابل طاغوت های زمان، به همه بشریت درس سازندگی و کوبندگی داد، و راه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست.

امام حسین (ع) بر بیداد و فریبی که داشت اسلام را ریشه کن می کرد قیام کرد، و در ظهر عاشورای سال61 هجری به شیعیانش یاد داد که می توان با قدرتِ حق، باطل را تا ابد محکوم کرد و داغ باطل بودن باطل را بر پیشانی حکومتهای شیطانی زد.

عاشورا نقطه اوج امانت ادای انسان بود و شهادت امام حسین (ع) در عین اندوه فراوان، نشانه فتح نهائی روح اسلام واقعی بود، و تسلیم کامل به اراده الهی به شمار می رفت، عاشورا جاهلیت به وجود آمده را ازبین بُرد، و امت اسلام را از ظلمت جهل و خفت و گمراهی رهایی بخشید.

پیام کربلا عزت و سرافرازی در برابر اخلاق ذلت و تسلیم ‏پذیری بود

در اثر قیام عاشورا بنیاد کاخ ظلم واژگون گردید و اسلام تجدید حیات یافت، امام حسین (ع) با حرکات قهرمانانه خود شخصیت معنوی مسلمانان را بیدار و احیاء کرد، در آنها حماسه‏ای را که مرده بود زنده کرد و احساس بردگی و اسارتی را که در تمام دوره معاویه بر روح جامعه اسلامی حاکم شده بود را از بین برد.

عاشورای حسینی تبلور یک الگوی راهبردی در هر زمان برای احیای دین و ارزشهای معنوی در اندیشه ها، جان ها، زندگی ها و تربیت و سازندگی است، که اگر به درستی تبیین گردد و با واقعیات جاری زندگی انسان و فرهنگ جامعه در هر زمان به اجرا درآید، آن جامعه بیمه می ‌گردد و شکست در آن معنا ندارد.

همه ساله عاشقان حقیقت در دهه محرم و به ویژه روز عاشورا را ، روز اظهار ارادت به اسوه جهاد و آزادگی و شهادت قرار می دهند.

عزاداری برای سیدالشهدا امام حسین(ع) یکی از بزرگترین مصادیق بزرگداشت شعائر الهی و نشانه پروامندی دل ‌هاست، و ما سلام و درود می فرستیم به ساحت مقدس امام حسین (علیه السلام)، که با یاران و اولاد و اصحاب با وفایش، با نثار جان خویش آیین حیات بخش الهى را زنده کرد، و در روز عاشورا به حفظ ارزشها و زدودن تحریف ها علیه بدعت‏ هایى که نااهلان بر دین جدش وارد ساخته بودند به مبارزه برخاست.

پیام کربلا سطح فکر بشریت را برای فرار از تحقیر شدگی یک انسان ارتقا بخشید

قیام عاشورا صحنه درگیری حق و باطل بود و دامنه تأثیر آن تا ابدیت کشیده شده است، اینک انقلاب اسلامی ایران پرتویی از پیام عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است، انقلابی که کاخ ستمِ یزیدیان زمانه را با خون در هم کوبید و کاخ های سلطنت شیاطین را فرو ریخت.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
#سلام_بر_حسین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi