شناسه خبر : 55726
چهارشنبه 05 مهر 1396 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کمی ""حسینی""باشیم

"خداوند بر ثروتمندان واجب کرده است تا از اموالشان به اندازه کفایت فقیران هزینه کنند. اگر نیازمندان گرسنه یا عریان باشند، به سبب منع ثروتمندان است و خداوند از آنها در روز قیامت حساب می کشد و آنان را مجازات می کند."

و این دستور واجب الهی که از عمق وجود امام عدالت بیان می شود حتی بر ثروتمندان جامعه ما که روزی حجره و بازارشان مامن و پناهگاه محرومین بود هم بی اثر شده؛...


....حضرات مداح و منبری..!

... از شخصیتِ یزیدِ شراب خوارِ، بی بته یِ، زناکارِ، زن بازِ، خداناباورِ، همجنسبازِ، میمون بازِ، لاابالیِ، تارک صلاتِ، رقاصِ، سگ بازِ، فاسقِ، دائم الخمرِ، عیاشِ، خروس بازِ، مطربِ، مغنیِ، ناصبیِ، تندخویِ، بدعنق بسیار گفتید!

لطفا کمی از زندگی مقدس57 ساله ی حضرت سید الشهدا و کار و بار کشاورزی اش و نحو اداره ی زندگی اهل و عیالش و مقداری از ویژگی های شخصیتی بروز داده شده در  154 روز طول سفر ایشان از مدینه تا کربلا بگویید.
 
از شمر بن ذی الجوشنِ شکم چرانِ، عبدالبطنِ، حسودِ ، جاه طلبِ، شقاوت پیشه ای که سرحضرتش را با دوازده ضربه از قفا برید و  قصد تاراج و ورود به خیمه های زنان و اهل بیت عصمت و طهارت را کرد گفتید!

لطفا کمی از شمر بن ذی الجوشن، سرباز سپاه علی بن ابیطالب بگویید که در در جنگ صفّین، آن حضرت را یاری کرده و در مبارزه با اَدهم بن مُحرِز باهِلی (از سپاه شام)، صورتش به شدت مجروح گشته و جانباز شده است. از شمری بگویید که بعد از شهادت حضرت علی‏(ع)، او را در رکاب امام مجتبی(ع) و در برابر معاویه می‏بینیم و بیفزایید که شمر 28بار با پای پیاده به سفر حج رفته است! و جزو برترین اصحاب نیایش و دعا بوده است!

و به طور خلاصه
دلیل آتش گرفتن خیمه ها را گفتید!
لطفا کمی از علت آتش اشتیاقی که در دل اصحاب حضرتش ایجاد شده بود بگویید!

بی وفایی مردم کوفه را گفتید!
لطفا از آن عده وفادار که به شوق کمک به حضرتش از کوفه گریختند و در راه کربلا به شهادت رسیدند بگویید!

از رشادت بنی اسد و کمک به دفن شهدا گفتید!
از مجالسی که یزید در سوگ حضرتش در دمشق برپا کرد تا گناه را به گردن عبیدالله بن زیاد بیندازد، بگویید!

از شفا گرفتن نابینایان بسیار گفتید راه شفای کوری عقل را در دستگاه حضرتش نشان بدهید!
از شفا گرفتن ناشنوایان بسیار گفتید راه شفای ناشنوایی در برابر سخن حق را بیاموزید!

از شکم پر از حرام سپاهیان که مانع تاثیر گذاری سخنان امام بر روی آنها بود بسیار گفتید!
لطفا کمی از ساختار های اقتصادی در جامعه ی آن زمان و ساز و کار حرام خور شدن جامعه ی به ظاهر مسلمان بگویید!

مردم خسته شدند از اینهمه حرفهای تکراری و داستانهای کلیشه ای که بافته های صدر الواعظین است!.
  اینهمه از کنش های سپاهیان عمر سعد گفتید! کمی از واکنش های سپاهیان حضرتش بگویید!
در مجالس عزایی که متعلق به سید الشهدا است، متاسفانه بیشتر یزید را شناختیم!
........!!!!!

و اما بعد: ای  منبری های سخنور و مداحان ماه محرم:

*کمی ""حسینی""باشیم/ راه امام حسین(ع) و انقلابیون از میان مردم می گذرد...

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
اینکه از سیره سیدالشهدا و نوع زندگی ایشان در عملکرد ما خصوصا بعضی مجتهدین و س مفتی ها و مسئولان دیده نمی شود ناشی از نادانی و عدم شناخت زندگی اهل بیت است.
مثل قرانی که در خانه باشد ولی قرائت و فهمیده نشود.
از برادران فاش نیوز و برادر سابقی و برادر بهمنیار و همه شما ایثارگران تشکر می کنم.
تذکرات بجایی فرموده اند.
خدا پشت و پناه همه باشد و سیدالشهدا شفاعت کننده همه شما مسلمانان حسینی

در محله 15 خرداد هم عزاداران با پیتزا پذیرایی می شوند.حای خبر رسیده که در اصفهان هم در یکی از هیات ها مثل تهران پیتزا را به عنوان نذری بین سینه زنان تقسیم می کنند.غذایی که پخت و پز آن سخت و زمان بر است اما چون نذر بوده مردم آن را در روزی که نذر کرده اند ادا می کنند.

چلوکباب برگ، کوبیده، میگوی سوخاری و کباب ترکی در ظهر عاشورا

هیاتی در خیابان پاسداران. غذاهای این هیات در طول 10 شب محرم متفاوت است و معمولا از یکی از رستوران های معروف تهران تهیه می شود.یک روز کباب کوبیده،یک روز کباب برگ و البته مشاهده شده که یک روز هم میگو داده اند.با این حال آنها در ظهر عاشورا با کباب ترکی هم از عزاداران پذیرایی کرده اند و به نظر این تبدیل به یک عادت شده است که در روز دهم محرم کباب ترکی می دهند.

چنجه های معروف در ظهر عاشورا منطقه نیاوران

یکی از هیات های معروف در منطقه نیاوران ظهر روز عاشورا با یک غذای ویژه از عزاداران حسینی پذیرایی می کند.غذاهای این هیات به اندازه ای هست که به همه عزاداران یک پرس چنجه برسد.نظم در این هیات حرف اول را می زند و جالب اینجاست که به خانه ای نزدیک هیات هم از این عذای نذری داده می شود.

تجریش،هیات کاشف الکرب و آبگوشت،حسینیه ثارالله و فسنجان

یکی از قدیمی ترین هیات های تهران در منطقه تجریش است. آنها سالهاست که در کنار کباب کوبیده و قیمه به مردم آبگوشت می دهند.این در حالی است که نزدیک این هیات حسینیه ثارالله قرار دارد که آنها هم با خورشت فسنجان از مردم پذیرایی می کنند.

لاهیجانی های مقیم تهران و غذای شمالی

هم وطنان شمالی هم که در هیات جواد الائمه برای سرور و سالار شهیدان عزاداری می کنند با انواع غذاهای شمالی از عزاداران پذیرایی می کنند.البته در این هیات بیشتر خود لاهیجانی ها حضور دارند و غذاهایی نذری می دهند که باب طبع خودشان است.

حسینیه سادات عراقی؛چهار راه گلوبندک

نذری های این حسینیه عجیب نیست و قیمه،قرمه سبزی و ...است اما آنچه باعث شده تا این حسینیه در این فهرست قرار بگیرد این است که در این هیات فقط به بانوان نذری می دهند.

خورشت بادمجان در بهارستان

هیاتی با قدمت 50 ساله در منطقه بهارستان وجود دارد که بیشتر ورزشکاران و کشتی گیران در این هیات حضور دارند.در این هیات بادمجان هایی سرو می کنند که باعث شده شهرت آن به سراسر ایران برسد.ورزشکارانی مثل عباس جدیدی هر سال سری به این هیات می زنند.
گوارای وجود!!!!!!!!!!!!!!.
آموزگار بزرگ شهادت

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می‌کنند اما برای حسینی که آزاده زندگی کرد٬می‌گریند.
حسین بیشتر از آب تشنه ی لبیک بود.افسوس که به جای افکارش، زخم های تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند.

اگر در جامعه ای فقط یک حسین و یا چند ابوذر داشته باشیم هم زندگی خواهیم داشت هم آزادی هم فکر و هم علم خواهیم داشت و هم محبت هم قدرت و سرسختی خواهیم داشت و هم دشمن شکنی و هم عشق به خدا...

از كودك حسین (ع) گرفته تا برادرش، و از خودش تا غلامش، و از آن قاری قرآن تا آن معلم اطفال كوفه، تا آن مؤذن، تا آن مرد خویشاوند یا بیگانه، و تا آن مرد اشرافی و بزرگ و باحیثیت در جامعه خود و تا آن مرد عاری از همه فخرهای اجتماعی، همه برادرانه در برابر شهادت ایستادند تا به همه مردان، زنان، كودكان و همه پیران و جوانان همیشه تاریخ بیاموزند كه باید چگونه زندگی كنند .

از هنگامی كه به جای شیعه علی (ع) بودن و از هنگامی كه به‌جای شیعه حسین (ع) بودن و شیعه زینب (س) بودن، یعنی «پیرو شهیدان بودن»، «زنان و مردان ما» عزادار شهیدان شده‌اند و بس، در عزای همیشگی مانده‌ایم!

این كه حسین (ع) فریاد می‌زند:آیا كسی هست كه مرا یاری كند و انتقام كشد؟» «هل من ناصر ینصرنی؟» مگر نمی داند كه كسی نیست كه او را یاری كند و انتقام گیرد؟ این سؤال، ‌سؤال از تاریخ فردای بشری است و این پرسش از آینده است و از همه ماست.
حسین‏علیه السلام زنده جاویدی است كه هر سال، دوباره شهید می‏شود و همگان را به یاری جبهه حق زمان خود، دعوت می‏كند

حسین (ع) یك درس بزرگ‌تر ازشهادتش به ما داده است و آن نیمه‌تمام گذاشتن حج و به سوی شهادت رفتن است. مراسم حج را به پایان نمی‌برد تا به همه حج‌گزاران تاریخ، نمازگزاران تاریخ، مؤمنان به سنت ابراهیم، بیاموزد كه اگر هدف نباشد، اگر حسین (ع) نباشد و اگر یزید باشد، چرخیدن بر گرد خانه خدا، با خانه بت، مساوی است.

فتواى حسین این است: آرى! در نتوانستن نیز بایستن هست.

حسین ضعیفی که باید برای او گریست نبود... آموزگار بزرگ شهادت اكنون برخاسته است تا به همه آنها كه جهاد را تنها در توانستن مى ‏فهمند و به همه آنها كه پیروزى بر خصم را تنها در غلبه، بیاموزد كه شهادت نه یك باختن، كه یك انتخاب است؛ انتخابى كه در آن، مجاهد با قربانى كردن خویش در آستانه معبد آزادى و محراب عشق، پیروز مى ‏شود و حسین «وارث آدم» - كه به بنى‏ آدم زیستن داد - و «وارث پیامبران بزرگ» - كه به انسان چگونه باید زیست را آموختند ...

"آنها كه تن به هر ذلتى مى ‏دهند تا زنده بمانند، مرده‏ هاى خاموش و پلید تاریخند و ببینید آیا كسانى كه سخاوتمندانه با حسین به قتلگاه خویش آمده ‏اند و مرگ خویش را انتخاب كرده ‏اند - در حالى كه صدها گریزگاه آبرومندانه براى ماندنشان بود و صدها توجیه شرعى و دینى براى زنده ماندن شان بود - توجیه و تأویل نكرده ‏اند و مرده‏ اند، اینها زنده هستند؟ آیا آنها كه براى ماندن‏شان تن به ذلت و پستى، رها كردن حسین و تحمل كردن یزید دادند، كدام هنوز زنده ‏اند؟ دکتر علی شریعتی
ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

امام اعظم حضرت حسین فرزند امام عدالت و فاطمه آن پیشوای شهامت بود.

فرزند پیامبر رحمت و برادری بود
اگر در سرزمین اسلامی هنوز فقیر هست ، مفهوم ان این است که مسئولین فقط خیال می کنند که مسلمان هستند !
و هر جا به نفعشان نباشد ، برای خودشان کلاه شرعی و تبصره می سازند
در ماه محرم!

#قمه_زنی تعطیل؛
دیگه قمه زنی #سوسول بازی شده؛

امسال بیاید به عشق اهل بیت #ذغال گُر گرفته بخوریم؛

یا به عشقشون #اسید بپاشیم رو صورتمون؛

یا از روی ساختمون پنج طبقه بپریم پایین؛
یا بریم تو اتوبان بپریم جلوی ماشینا؛

قمه زنی دیگه دِمود شده؛

بیاید به عشق حضرت زینب س #میخ فرو کنیم تو چشم خودمون؛

بیاید به عشق اهل بیت اسید بخوریم؛


فرقی هم نداره هاااااا

با قمه زنی میگفتن شیعه ها #وحشی هستن،
حالا با این کارا فوووووقش بگن شیعه ها #احمقن؛

مهم نیّت و هدفه و چیکار به حرف مردم داریم؟
عشق است حسین ع؛

و همین کافیه تا ما به عشقش اسید بپاشیم ب صورتمون،

پس امسال قمه زنی تعطیل؛

#سلام_بر_حسین
⭕️از انقلاب اسلامی محمد(ص) تا قتلگاه
قوم و خویش بازی ممنوع

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi