شناسه خبر : 55790
سه شنبه 11 مهر 1396 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ابطحی: پس از اجازه رهبری ستاد کل موظف به اجرای قانون است

مسائل مرتبط با سربازی را در یک طرف و حق و حقوق رزمندگان و ایثارگران را در طرف دیگر موضوع می دانم، اما مسئله کلی و اساسی که من در مجلس هشتم هم مطرح کردم و پیگیر آن نیز بودم بحث حذف نظام سربازی اجباری در کشور است.

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: اگر گزارش کار کسر خدمت فرزندان ایثارگران از طرف ستاد کل به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شود؛ ایشان هم اجازه خواهند داد و پس از آن، قانون باید اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "سید محمد جواد ابطحی" نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت اجرایی قانون کسر خدمت و معافیت فرزندان ایثارگران در سالجاری اظهار داشت: آقای لاریجانی در ادامه پاسخ به تذکرات نمایندگان ایثارگر مجلس علنا اعلام کرد که در یکی دو هفته آینده با سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص بحث کسری خدمت فرزندان ایثارگران در خانه ملت جلسه ای برگزار خواهد شد که ان شاالله عملی بشود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع کسر خدمت و معافیت فرزندان ایثارگران با وجود تاکید مجلس بر اجرای آن و خوداری ستاد کل نیروهای مسلح از تهیه و ارسال گردش کار به دفتر مقام معظم رهبری همچنان از دغدغه های نمایندگان ایثارگر مجلس است خاطرنشان کرد: به نظر من قانون مصوب در برنامه ششم توسعه در خصوص ایثارگران مشکلی ندارد و به صورت ساده باید بگویم اگر گزارش کار آن از طرف ستاد کل به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شود؛ ایشان هم اجازه خواهند داد و آنها هم باید آن را اجرا کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در دوره های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شما از نحوه سربازی سنتی انتقاد دارید و با توجه به موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران و مخالفت صریح ستاد کل نظر شما چیست؟ گفت: تمام این مسائل مرتبط با سربازی را در یک طرف و حق و حقوق رزمندگان و ایثارگران را در طرف دیگر موضوع می دانم، اما مسئله کلی و اساسی که من در مجلس هشتم هم مطرح کردم و پیگیر آن نیز بودم بحث حذف نظام سربازی اجباری در کشور است.

ابطحی ادامه داد: به نظر من ما باید به سمت ارتش حرفه ای که هم شغل ایجاد کند و هم اینکه دیگر این چنین مشکلاتی را نخواهد داشت حرکت کنیم، هر کسی هم که خواست به سربازی برود حداقل باید پنج سال خدمت کند و طی آن شخص به صورت داوطلبانه خدمت خواهد کرد و حقوق مکفی هم خواهد گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: به عقیده من این شیوه بهترین است و دیگر سرباز از روی ناچاری به خدمت نمی رود تا مثلا مشکلاتی از قبیل راه دور، کفالت والدین و از این جور مسائل را داشته باشد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم متذکر شد: اگر چه  یکهویی نمی شود این کار را کرد اما با یک برنامه 10 ساله می توان این برنامه را در کشور عملی کرد تا یک ارتش حرفه ای داشته باشیم.

وی در تکمیل استدلال خود یادآور شد: ما در دوران جنگ تحمیلی هم مشاهده کردیم که چگونه رزمندگان داوطلب حضور چشمگیری در عملیات داشتند، در حالیکه افرادی که به زور به خدمت سربازی می روند دل شان نمی سوزد و یک سرباز روز به روز انتظار این را می کشد که کی سربازی اش تمام می شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: به طور مثال الان طرف دکترا یا فوق لیسانس دارد اما متاسفانه بر اساس روش سنتی سربازی، دو سال او را به کاری وادار می کنند که به دردش نمی خورد و بر این اساس جوانی اش هم از بین رفته و ازدواج و... به تاخیر می افتد؛ در حالی که کسی که داوطلبانه به خدمت می روذ برای جنگیدن هم آماده است و من معتقدم به عنوان یک ایثارگر باید به این مسئله به جد توجه کنیم.

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
باسلام بعدازگذشت سه دهه هنوزدرشکیات هستیم عده ای ازجانبازان وآزادگان وایثارگران به رحمت خدا رفتند هنوز مشکلات آنها حل نشده چرا مسئولین ما اینقدر بی انصاف هستند ول کنید دست ازسر مابردارید ماهیچی نمی خواهیم اینقدر دروغ نگوئید...
اقای ابطحی عزیز و دوستان محترم که چپ و راست قانون بدون ضمانت اجرایی تصویب می کنید فقط با اعصاب و ابروی ما جلوی فرزندان ما بازی می کنید یکی از شما بگوید چرا تخفیف 30 در صد شهریه به من و خانواده من جانباز بیت در صد شیمیایی و اعصاب تعلق نمی گیرد ولی جانباز بالای بیست و پنج همه انه 100درصد تخفیف شهریه دارند این عدالت است ؟این کجای انصاف و عدالت جای دارد خدا شما را هدایت کند
با سلام خدمت نمایندگان دلسوز به عرض برسانم برنامه ششم به غیر از کسر خدمت مواد دیگری هم داشته همه شما مسئولین به فراموشی سپرده اید وپیگیر سایر مواد نیستید چون در این موضوع در منافع مشترک هستیید لطف بفر مایید در خصوص الزام بنیاد شهید در خصوص قبولی درصد سایر نیروهای مسلح هم اظهار نظر کنید چون بنیاد شهید استانها می گویند بخشنامه به ما رسیده از پاسخگویی وپذیرش این افراد خود داری گردد از طرفی می گویند رئیس جمهور برنامه ششم را ابلاغ کرده پس کو آیا این یک گمراهی آشکار نیست یا کلاه شرعی درست کنند در حال توین آیین نامه هستیم مگر 3 تا ماده مربوط به ایثار گران چقدر وقت می گیرد مگر قرار بود مانند سرکه سیر قا نون 7 سال در سر که بخوابد تا پخته شود خوب بود بگویند قانون ایثار گران 7 ساله اصل سیری تا بعدا بهره بگیری فعلا اگر نمردید و آیین نامه تد وین شد 7سال دیگر پیگیرید
سلام
ترابه را به خدای که اعتقاد دارید خانواده ایثاگران را از خود دور نکنید 7ماه از سال گذشته هنوز فرزندان آنان منتظر تصمیمات مجلس و ستاد هستند جوانان را بلاتکلیف گذشته اید اینها سرمایه های این مملکتند، آینده دارند ،کار میخواهند ،ازدواج میخواهند .اینها رانسبت به خودتان بی اعتماد نکنید سعی کنید راه گشایی اینها باشید جلوی پای اینها سنگ اندازی نکنید . من پسرم هشت ماه خدمت سپری کرده این جوان دیگر به حرف من پدر اعتمادش سلب شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام .حرفها و مصوبات خوبه شما هنوز حق و حقوق ایثارگران که واقعاً داوطلب در جنگ بودن و جانباز شدن نمیتونید بدهید بعد می خواهید سرباز 5ساله با حقوق و داوطلب داشته باشید والان هم چرا هر سال مبلغ فرار از سربازی که پول دارن داره جریمه کمتر میشه و برای فرزندان ایثارگران این همه کش و قوس میدین
با سلام و عرض احترام ، ایا مجلس قانونگذاری مامشکلات قانونی دارد ؟ منظورم این هست که ماشالله این همه اقایان که سالهاست در مجلس تشریف دارند ، چرا قانونی را مصوب میکنند که پس از بازنگری شورای نگهبان ، باز هم نیاز به دستورات رهبری معظم دارند؟ چرا فراکسیونی مرکب از نیروهای ارتش ( نظامی) که منخب مقام رهبری باشند در مجلس تشکیل نمیدهید تا چنین مصوباتی با نظر این فراکسیون به تصویب برسد ؟ در این صورت نه وقت شما گرفته میشود و نه اینکه با مخالفتهایی روبرو میشوید که نیاز به اذن مجدد مقام رهبری باشد
و در همین راستا اقایان محترم نمایندگان قوانینی را به تصویب رسانند که اجرایی گردد ، بنده شخصا شاهدم که بسیاری از قوانین ، جه در بودجه و چه در برنامه های پنجم و ششم اجرایی نمیگردد!!!
سلام برادر ساقی من جزو حقوق بگیران معسر هستم مبلغ 600 تومان هرماه به ما میدادن ولی ماه قبل هفتم دادن و این ماه تا به امروز که دوزدهم است هیچ خبری نیست تو خدا به دادمان برسید آخر مگر نمیدانید ما باهمان 600 تومان زندیم پس سره ماه بدهید دلمان را کم خون کنید اگر دست اقای نوبخت است آقای نوبخت تو خدا بده یا دست وزیر دفا است تو خدا پرداخت کنید آخه این 600 برای شما پولی نیست واسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi