شناسه خبر : 55797
دوشنبه 10 مهر 1396 , 15:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زاهدی:

ایثارگران از تمام سهمیه خود در کنکور سراسری استفاده نکردند

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید از ۳۰ درصد سهمیه رزمندگان، ایثارگران و شهدا در کنکور سراسری فقط ۱۶درصد آن پر شده و لذا اعتراضات مبنی بر افزایش سهمیه این قشر صحیح نیست.

محمد مهدی زاهدی در مورد برخی انتقادات در مورد سهمیه 5 درصدی فرزندان ایثارگر، گفت: اجرای این قانون تکلیف برنامه ششم است و وزارت علوم و سازمان سنجش باید آن را انجام می داد؛ بنابراین هیچ اقدام خلافی صورت نگرفته است.

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس نهم، یادآور شد: امسال از 30 درصد سهمیه رزمندگان، ایثارگران و شهدا 16 درصد آن پر شده است و 14 درصد مابقی به سهمیه آزاد اختصاص یافت این در حالی است که می توانستند این سهمیه را حفظ و به آزاد اختصاص ندهند.

وی ادامه داد: بنابراین نسبت به سال های گذشته در رشته‌های مرتبط با وزارت علوم هیچ مشکلی وجود نداشته و حتی از تمامی ظرفیت‌های سهمیه نیز استفاده نشده و اعتراضات صورت گرفته هیچ مبنای قانونی ندارد.

تعیین تکلیف وضعیت رییس دانشگاه فرهنگیان مطالبه جدی کمیسیون

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در مورد تعیین تکلیف وضعیت رییس دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: مجلس در حوزه اجرا ورود نمی‌کند بلکه به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند البته یکی از مطالبات کمیسیون از وزیر علوم این بوده که هر چه سریع‌تر وضعیت رییس تعیین تکلیف شود بنابراین تعیین تکلیف وضعیت دانشگاه فرهنگیان برای ما امری ضروری و یک مطالبه است که در این رابطه وزیر قول دادند که تا آخر مهرماه این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

پایان پیام/

 

منبع: خانه ملت
اینستاگرام
چرا30درصد تخفیف برای خانواده جانباز بیست درصد در دانشگاه ازاد بخصوص علوم دارویی اجرا نمی شود
سلام ، نه تنها سهمیه 5 درصد عمل نشده بلکه سهمیه سایر ایثارگران نیز عمل نشده لذا با توجه به رتبه و نتیجه قبولی دانشجویان ایثارگر در دانشگاههای دارای نمره و رتبه پایین ، محرز است که سازمان امور دانشجویان علیرغم تلاش بنیاد شهید با مهمان یا انتقال فرزندان ایثارگر هم مخالفت کرده و مدیر مربوط با کمال خونسردی میگویند سال آینده مجددا اقدام کنند . در حقیقت ایثارگران پس از کسب رتبه های عالی و قبولی در دانشگاههای شهرستانهای کوچک و تکمیل درخواست چهار صفحه ای مفصل و تکمیل فرمهای سلامت روان و جسم که حدود سه ساعت زمان برده میبایست از منوی خدمات نسبت به وارد کردن دو عدد گزینه ثبت درخواست اقدام نمایند اما مسیر منوی خدمات برای ورود به بخش مدیریت شاهد و ایثارگر و ثبت درخواست غیر فعال بوده هرچند تمام توصیه های سامانه عمل شده اما هیچگونه درخواستی در سامانه شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان ثبت نشده و بالطبع با مهمان و انتقال نیز موافقت نشده است.
چه کسانی با ایجاد جوسازی و بلبشوی کاذب تلاش میکنند مصوبات قانونی سهمیه ایثارگران را حذف کنند؟ معلوم نیست چه کسی بر وزارتخانه علوم و مسئولان مربوط نظارت میکند زیرا در حال حاضر هیچکس پاسخگوی مشکلات سامانه و امکانات قانونی ایثارگران بویژه فرزندان اناث جانبازان بالای 25 درصد برای مهمان و انتقال نیست. بهتر است سوال کنیم اگر رتبه های زیر 500 نتوانند در دانشگاه هایی که صددرصد میبایست قبول شوند و در رشته مورد نظرشان تحصیل کنند پس چه کسانی هم اکنون در صندلی دانشگاههای مذکور نشستند؟ آیا کسی هست پاسخگوی وضعیت ناهنجار نتایج کنکور امسال و مدیریت در نحوه پذیرش در دانشگاهها بر اساس رتبه باشد یا میگویند دانشجوی نخبه تمام انتخابهایش با سهل انگاری و بی توجهی بوده است؟
به این ترتیب بازی کردن با سرنوشت تحصیلات عالی و زندگی ایثارگران و همسران و فرزندانشان آنطور که فساد اداری بحال خود رها شده علیرغم امنیت کامل کشور میتواند نتایج شوم و قهر و غضب الهی را بدنبال داشته باشد.
سهمیه ایثارگران را به فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاهها دادند رتبه 15000 رابه پزشکی تهران وهمدان اختصاص دادند فرزندان اعضای هیات علمی که زابل فیزیو تراپی یا دامپزشکی قبول شدن به رشته پزشکی شهرهایی نظیراصفهان. تهران منتقل میکننددلیلش رو هم قانونی اعلام می کنند نمایندگان ایثارگر کجایند چه خبره؟ پرا به این امتیاز اعضای هیات علمی ورانت خواری انان توجه نمی شود

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi