شناسه خبر : 55799
دوشنبه 10 مهر 1396 , 15:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چنارانی مطرح کرد:

پیگیری برای گنجاندن درسی به نام شهید حججی

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس از پیگیری برای ایجاد درسی با نام داستان رشادت‌های شهید حججی در کتب درسی آموزش و پرورش خبر داد.

فاش نیوز - نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس از پیگیری برای ایجاد درسی با نام داستان رشادت‌های شهید حججی در کتب درسی آموزش و پرورش خبر داد.

 

هاجر چنارانی  با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ شهادت و به ویژه سبک زندگی شهید حججی، اظهار داشت: در دنیای امروز بسترهای فراوانی برای گمراه کردن نسل جوان ایجاد شده است؛ از سوی دیگر در مقابل این تبلیغات مضر و گمراه‌کننده، ظرفیت‌های بزرگی در جهت هدایت و رویش جوانان وجود دارد و لذا نیاز امروز جامعه و نسل‌های بعدی به آشنایی و درک بیشتر از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید حججی نمونه بارزی از رویش‌های انقلاب بود. اخلاص، نیت پاک، به موقع حرکت کردن و وقت‌شناسی این جوان و سیر و سلوک معنوی که این شهید در زندگی خود پیموده است باعث شد خداوند متعال این شهید را در چشم همه مردم عزیز نماید.

چنارانی متذکر شد: امروز شاهد هستیم که جریان منحط غیر انسانی که در جهان حاکم شده است با صرف میلیاردها دلار، برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند تا بر افکار و رفتار عمومی ملت‌های جهان اثر سوء گذاشته و زندگی طبیعی و انسانی آنان را به انحرافات متعدد اخلاقی و رفتاری و اعتقادی دچار نماید.

وی افزود: این جریان خروشان مردمی و این غوغای پرشوری که مردم آگاه و قدرشناس مشهد، تهران و اصفهان و دیگر نقاط کشور در مراسم تشییع شهید حججی به پا کردند، نشان از آن دارد که همچون "حججی شدن" و در مسیر او حرکت کردن و سیر و سلوک آن را انتخاب کردن به یک آرزوی معنویی و مطالبه عمومی و درخواست ملی تبدیل شده است.

چنارانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: مسئولان فرهنگی کشور موظفند همراه و هم پای مردم "روحیه و جریان انقلابی را در محیط های مختلف تقویت و پشتیبانی نمایند"؛ از همین رو بنده پیشنهاد ایجاد درس جدیدی در کتب درسی آموزش و پرورش با عنوان " داستان زندگی شهید محسن حججی" ارائه نموده‌ام تا این حماسه بزرگ معنوی و سرمایه عظیم مردمی بیشتر و دقیق‌تر معرفی شده و در اختیار نسل‌های بعدی انقلاب قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه کار پیگیری و اقدام شود تا به خواست و یاری خداوند، وزارت آموزش پرورش در سال آینده تحصیلی درس "زندگی شهید محسن حججی" را در کتاب‌های درسی وارد نماید تا جوانان این مرز و بوم شهد گوارای جوانمردی و ایثار و اخلاص را باری دیگر با تمام وجود چشیده و بیشتر درک نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نسل‌های بعدی با غرور و افتخار شاهد خواهند بود که شهدای سرافرازی همچون "شهید حسین فهمیده" مختص نسل اول انقلاب و دوران جبهه و جنگ نبوده و چه پُر تعداد شهدای دیگری همچون "شهید محسن حججی" نیز در نسل سوم انقلاب به رشد و بالندگی رسیده‌اند، این مسیری است که ملت آزاده ایران تا لحظه ظهور منجی، حضرت ولیعصر (عج) با صلابت و رشادت و اقتدار خواهند پیمود./

منبع: خانه ملت
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi