شناسه خبر : 55881
شنبه 15 مهر 1396 , 11:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

علی و چالش مدیران شکمباره

علی و چالش مدیران شکمباره..
(مطالب زیر به نقل از صحاح سته و تاریخ طبری برادران اهل سنت است)

  رفتار الهی امام علی و برخوردشان با مدیران شکمباره قبلی پس از خلافت..این رفتار علی(ع) موجب شروع اعتراضات و تهمت پراکنی صاحب منصبان سابق شد و موج منفی تخریب امیرالمومنین را آغاز نمودند اما مشاهده کردند که نه تنها خللی در عزم راسخ علی (ع) در مبارزه با فساد به وجود نیامد بلکه استوار تر و مصمم تر از گذشته، به مسیر آغاز شده ادامه داد و هزینه؛ پرداخت حتی اگر این هزینه، بهایش چهار سال و نه ماهه شدن حکومت باشد.

  پس از این مدت طولانی و به دلیل اقبال گسترده مردم که یکی از دلایل آن، فساد عظیم و گسترده در بروکراسی خلافت و اشخاص منتصب به خلیفه و مدیران به کار گمارده بود امیر المومنین (ع) پذیرفت تا خلافت و رهبری جامعه اسلامی را برعهده گیرد..زمانیکه امیرالمومنین علی (ع) برای برعهده گرفتن منصب خلافت، اعلام آمادگی نمود زنجیرهای فساد، سرتاسر حکومت را دربرگرفته بود و انبوهی از انحرافات، سیستم مالی و اداری خلافت را احاطه کرده بود لذا ایشان بر علیه فساد و تبعیض، برخروشید و در اولین روزهای خلافت، به مبارزه با فساد و شیوه‌های فساد زا پرداخت.

  امام علیه السّلام در دومین روز خلافت با صراحت به بخشی از سیاست اصلاحی خویش اشاره می‌کند و می‌فرماید: «بدانید هر زمینی را که عثمان بخشید و هر ثروتی را که از اموال خداوندی هدیه کرد، به بیت المال باز می‌گردد؛ چرا که حقوق گذشته را چیزی از میان نبرد و اگر این ثروت‌ها را بیابم در حالی که مهریهٔ زنان شده یا در شهر‌ها توزیع شده باشد، به جایگاهش باز گردانم، چرا که عدالت را گشایشی است و هر آن کس که عدالت برایش تنگ باشد، ستم بر او تنگ‌تر خواهد بود...


  امیرالمومنین (ع) بلافاصله به عزل مدیران نالایق و فاسد اقدام نمود و اموال غارت شده بیت المال را برای مدیریت صحیح منابع، بازگرداند و به هیچکس در بهره برداری از اموال بیت المال، امتیاز ویژه نداد.


  این موضوع برای افرا سنگین و گران تمام شد و اگر هم با خود فکر می‌کردند علی علیه السلام در حال شعار دادن است پس از مراجعه برای دریافت حقوق خود، بر جدیت و استواری امیرالمومنین (ع) علم پیدا کردند.


  در روز سوم خلافت، وقتی که مردم برای دریافت حقوق خود از بیت المال مراجعه کردند، امام علیه السّلام به عبید اللّه بن ابی رافع، کاتب خود فرمود: «از مهاجران شروع کن و آن‌ها را فراخوان و به هر نفر سه دینار بده؛ آن‌گاه انصار را بخواه و‌‌ همان گونه با آن‌ها رفتار کن. هرکس که آمد، سیاه و قرمز، با وی‌‌ همان گونه رفتار کن.»


  این رفتار علی علیه السلام موجب شروع اعتراضات و تهمت پراکنی صاحب منصبان سابق شد و موج منفی تخریب امیرالمومنین را آغاز کردند اما مشاهده کردند که نه تنها خللی در عزم راسخ علی (ع) در مبارزه با فساد به وجود نیامد بلکه استوار‌تر و مصمم‌تر از گذشته، به مسیر آغاز شده ادامه داد و هزینه؛ پرداخت حتی اگر این هزینه، ب‌هایش چهار سال و نه ماهه شدن حکومت باشد.


  جا دارد مدیران و کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی نیز با سرلوحه قرار دادن سیره و روش امیرالمومنین علی (ع)، در مبارزه با فساد و روش‌های فساد زا، جدی‌تر و با عزمی راسخ‌تر اقدام نمایند و خدا را در نظر بگیرند و از هوچی‌گری افراد منعذل و فاسد نهراسند حتی اگر به بهای تک دوره‌ای شدن مدت زمامداریشان باشد.

نقل از کتب صحاح سته برادران اهل سنت و تاریخ طبری

اینستاگرام
سلام خداوند بر برترین پیامبر و برترین آفریده اش و بهترین عالمیان حضرت محمد که قران را برای هدایت ما آورد. و در قران خداوند فرمود از پیامبرم محمد و اهل بیتش اطاعت کنید. و 300 آیه در شأن و وصف علی بهترین خلایق پس از محمد مصطفی آمده است.
اما دریغ که قران و پیامبر و همسر فاطمه را عربستان و ایران و جهان اسلام به گوشه ای گذاشتند و عزت محمدی را بخاطر منافعی برای پادشاهان فاسد عربستان و مدیران شکمباره ایران به فراموشی سپردند .و روح الله و شهیدان و رهبرمعظم مظلوم شدند. و شر مسئولان پولکی و عاشق مقام دامنگیر ایثارگران و دیگر مردمان گردید.
باید بصیرت داشت و در قرن 21 دوباره به زیر پرچم امام علی ابن ابیطالب برویم.
در واقع تمام مسلمین بعد از بیعت باحضرت علی ابن ابیطالب(رض) چون پس از ایشان هیچ شخص درستکار،دیگری خلیفه نشد.. و امثال معاویه و یزید خلیفه الله شدند(معاویه و یزید الله شان، شیطان و هوای نفس بود)..
پس تمام جهان اسلام بر طبق نظر اهل سنت بر بیعت با خلافت و امامت حضرت علی(رض)هستند..تا زمانی که امام مهدی که از نسل رسول الله و فاطمه الزهرا هستند متولد شوند و قیام کنند.
صحیح مسلم و صحیح بخاری از معتبرترین کتابهای سته اهل سنت و جماعت

عبدالصمد براهویی
سلام ، متاسفانه عده ای که خارج از حکومت بودند و در دوران مولا امیرالمومنین (ع) بر علیه مبارزه با فساد دست به تخریب زدند امروز در پستهای حساس منصب دار هستند و تلاش میکنند اسلام و نظام را ناکارآمد جلوه دهند. فساد بطور علنی و آشکار شده لذا فساد را تا حدی گسترش دادند که هرگونه مبارزه با فساد خنثی شده و از سوی دیگر با نسبت دادن فساد به حزب الله و آنها که با جان و مال جهاد کردند تلاش میکنند حزب الله را تخریب و در نظر مردم خراب کنند. به مدیری گزارش فساد و زد و بندهای مسئول زیر دستش را اعلام کردیم اما با کمال تعجب آقای مدیر گفت اگر از فساد ناراحت هستید به واحد دیگری منتقل شوید.
طبق آمار جامعه جهانی جایگاه ایران در لیست 180 کشور فاسد بسیار بسیار اسفبار است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi