شناسه خبر : 55884
شنبه 15 مهر 1396 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مزایای برجام برای اسرائیل

مشاور نتانیاهو: برجام برای اسرائیل مزایای محسوسی داشت و باید حفظ شود
مشاور پیشین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت توافق هسته‌ای غرب با ایران، مزایای محسوسی برای اسرائیل داشته است.
به گزارش المانیتور، یوزی آراد در گفت‌وگوی تلفنی با لابی یهودی - آمریکایی لیبرال جی استریت (JStreet) گفت: موضع من، حمایت از حفظ و تقویت توافق است.
آراد که از سال 2009 تا 2011 مشاور امنیت ملی نتانیاهو بود، ضمن مخالفت با خروج آمریکا از برجام افزود: کنار کشیدن از توافق، آنچه را که ایجاد شده از بین برده و داشته‌های آن را با هیچ جایگزین می‌کند.
یوزی آراد که 20 سال در موساد فعالیت کرده، می‌گوید توافق هسته‌ای، مزایای محسوسی برای اسرائیل و  امنیت بین‌المللی داشته و ایران نیز تاکنون به شرایط سخت‌گیرانه آن پایبند بوده است.
وی افزود: توافق هسته‌ای، ذخایر هسته‌ای ایران را کاهش داد، برخی از سانتریفیوژها را از دور خارج کرد و مسیر (دستیابی ایران به) پلوتونیوم را مسدود کرد. توافق هسته‌ای با به کار بستن انواع مهارهای کمی و کیفی بر برنامه هسته‌ای ایران، موجب شده است که پیشرفت آن متوقف شود.
به گفته آراد، اگر چه این توافق امکان بهبود دارد، اما آمریکا در صورت خروج از آن، هیچ راهبرد جایگزین جدی برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای در اختیار ندارد.
به گفته آراد، واشنگتن باید اجماع با متحدان اروپائی‌اش را حفظ نماید تا از زمان فراهم شده در برجام برای رسیدگی به تهدیدهای درازمدت ایران به بهترین نحو بهره‌برداری کند.
وی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست بیش از آنکه به فکر فرار از تعهدات واشنگتن در برجام و تضعیف آن باشد، برای تقویت آن بکوشد.
وی با اشاره به تک‌تک موارد خاص فنی مطرح در برجام که از سوی ایران اجرایی شده و بر عمل به تعهدات از سوی ایران صحه می‌گذارد گفت: برجام دارای یک ساختار حقوقی متشکل از معیارها، اهداف، وظایف است که حمایت از آنها بسیار مفید است، بنابراین منطقی آن است که به جای لغو و یا تضعیف آن به فکر تقویت آن بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi