شناسه خبر : 55889
سه شنبه 18 مهر 1396 , 15:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد، مسئولان بنیاد را به مناظره فراخواند

رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با فاش نیوز، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران را به مناظره در صدا و سیما فراخواند.

فاش نیوز -  رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با فاش نیوز، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران را به مناظره در صدا و سیما فراخواند.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، امیر خجسته نماینده ایثارگر مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین پیگیری های مجلس در مورد این پرونده متذکر شد: پرونده بانک دی همچنان باز است و همه منتظرند که قوه قضائیه جواب نهایی بدهد. وی ادامه داد: بنده با آقای لاریجانی در این مورد صحبت کردم و ایشان هم با اقای دولت ابادی دادستان صحبت کرده است و تمام ایثارگران و مردم منتظر جواب قوه قضائیه به پرونده بانک دی و بنیاد شهید هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما اگر ناچار شویم بیش از 30 هزار سند را رو می کنیم اما باید قوه قضائیه حکم نهایی را در این خصوص صادر کند و اموال را برگرداند . من همانطور که عرض کردم هفته گذشته با آقای لاریجانی جلسه ای  داشتم و با آقای دولت آبادی  تماس گرفته و با ایشان هماهنگ کرد که این پرونده را هر چه سریع تر رسیدگی کند چرا که ایثارگران رسیدگی سریع به پرونده بانک دی را می خواهند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در پاسخ به این سوال که منتقدان، شما را به کلی گویی متهم می کنند خاطرنشان کرد: اگر کسی می گوید کلی گویی می کنم هم در صدا و سیما آماده مناظره هستم و هم اگر اقایان اعلام کنند تمام مدارک را در سایت قرار خواهم داد.

نماینده آزاده دوره دهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من نمی خواهم نام افرادی را ببرم اما اطلاعات دقیقی از آقایان در دست دارم و اگر می گویند مشکلی نیست، مناظره بگذارند آن وقت  من با اسناد وارد می شوم.

نماینده مردم همدان در خصوص این مطلب که آیا هدف شما مناظره با رئیس بنیاد شهید است پاسخ داد: مناظره با شهیدی نه، ولی مسئولین بنیاد اگر می گویند مشکلی نیست، از آنها برای مناظره در صدا و سیما دعوت می کنم تا در مورد مشکلات صحبت کنیم.

وی ادامه داد: در این مورد از آقای شهیدی نام نبرید چون ایشان نماینده ولی فقیه است ولی از هر کسی که برای مناظره بیاید استقبال می کنیم تا بگویم چه گذشت و چه می گذرد و ما مستندات فراوانی هم در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه  و بانک دی در دست داریم.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه قوانین خوبی در مجلس برای ایثارگران تصویب شده اما با وجود گذشت 7 ماه از سال هنوز اجرا نشده است اظهار داشت: ما از دولت محترم می خواهیم که به طور ویژه بحث قوانین ایثارگران و به خصوص موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران را عملیاتی کند. چرا که الان این موضوع به ستاد مشترک ارجاع شده است اما باید قوانینی که مصوب شده باید عملیاتی شود و نباید جلوی قانون را بگیریم.

نایب رئیس کمیسیون شوراها ادامه داد: متاسفانه برخی از وزارتخانه ها جلوی اجرای قانون را گرفته اند و بطور مثال از بازگشت جانباز بعد از بازنشستگی به سر کار سابق خود جلوگیری می کنند. اما باید از آنها پرسید با چه مجوزی جلوی اجرای قانون را گرفته اید؟ در صورتی که این ها دارند تخلف می کنند و ما از این موضوع به دیوان عدالت اداری شکایت خواهیم برد و مدیر متخلف باید عزل بشود چرا که قانون را اجرا نکرده است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم درخصوص این سوال که آیا عدم اجرای قوانین ایثارگری ناشی از ضعف نظارت مجلس نیست پاسخ داد: ما باید چقدر نظارت بکنیم، در مجلس بارها این موضوع را مطرح کرده ایم و از دستگاه های نظارتی درخواست کرده ایم تا  ورود کنند و کار خود را انجام بدهند که یکی از دستگاه های نظارتی ما دیوان محاسبات است.

نماینده مردم همدان در بهارستان یاداور شد: ما به محض اینکه به مساله ای مواجه می شویم دستگاه های نظارتی را در جریان امر می گذاریم و به رئیس جمهور نامه می نویسیم و به طور معمول کار نظارتی خودمان را انجام می دهیم ولی در نهایت این دولت است که باید قوانین را ابلاغ و اجرا کند.

خجسته در بخش دیگری سخنان خود با انتقاد از نابسامانی های در روند دارو و درمان جانبازان اظهار داشت: ما موضوع دارو و درمان در بنیاد شهید را رها نمی کنیم و تا زمانی که نفس می کشیم ان را دنبال خواهیم کرد، اگرچه آنها در مقابل این موضوع گارد می گیرند و عنوان می کنند که اعتبارات لازم را ندارند اما اشکالی ندارد انها گارد بگیرند.

نماینده مجلس دهم ادامه داد: متاسفانه بسیاری از جانبازان ما به علت کهولت سن دارند از دنیا می روند در حالی که در حق آنها ظلم می شود.

وی در این خصوص دکتر روحانی را مخاطب خود قرار داد و خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور! هنوز موضوع بهداشت و درمان بر زمین مانده است، آیا سزاوار است مردم کوچه و محل پول جمع کنند و بروند پای مصنوعی برای جانباز بخرند؟ آیا این برای نظام خوب است؟!

نماینده مردم همدان در خانه ملت تصریح کرد: یک زمان عده خاصی رفتند و جان دادند اما الان که بحث بهداشت و درمان است همه مسئولان سکوت می کنند. اگر چه من فکر می کنم نمایندگان ما از این مسائل زیاد مطلع نیستند، اما من چون یک زمان رئیس بنیاد شهید بودم همه اطلاعات را دارم.

خجسته در پایان تاکید کرد: من به شهیدی، زریبافان و دهقان کاری ندارم، من به نوع مدیریتی که می شود اعتراض دارم و به نظرم هر کسی که مسئول است باید به ایثارگران سرویس بدهد؛ اگر نمی تواند، هیئت دولت و رئیس جمهور ورود کند چرا که مسئولیت مستقیم موضوع  بر عهده رئیس جمهور است.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
قوه قضاییه با مجرم ها کاری ندارد انها فقط با نخبگان و اندیشمندان کار دارند
وبا شما مناظره نمی گذارند .
سلام.کسی اطلاع دارد چرا مستمری رزمندگان رو تا ابن تاربخ که ماه از نیمه گذشته واریز نکردند.دیوار کوتاهتر از رزمندگان پیدانکردند ،درحالیکه اگر بحث اولویت های پرداخت باشد قشرایثارگر میبایست در صدر وابتدای لیست باشند که همگی در دوران کهنسالی ودرگیرتبعات جسمی وروحی دوران دفاع مقدس هستند واکثرا گرفتار ودردمند،واین تاخیر پرداخت وبی توجهی عامدانه وطویل المدت که هرماه تکرار میشود اصلا اخلاقی و انسانی نیست وبرخلاف ارج گذاری وتقدیر وتشکر از جانفشانی این عزیزان است که با کمترین ها ساخته ودم برنمیاورند اما نباید این عزت نفس و متانت وصبوری باعث سوء استفاده ودر حاشیه قراردادن وفراموشیشان باشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi