شناسه خبر : 55955
دوشنبه 17 مهر 1396 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازی که بعد از شهادت، اعضای بدنش را هم بخشید

کتاب «شهید بن شهید» که گذری بر زندگی سردار شهید محمود امان اللهی است را رحیم مخدومی نوشته است.

این نویسنده دفاع مقدس در دیباچه کتابش به وسواسش برای نوشتن این کتاب اشاره کرده و می نویسد: عظمت و سنگینی این مرد مرا در حیرت فرو برده بود. چگونه می شود یک نفر هم ارتش را تجربه کند و هم سپاه و بسیج و نیوی انتظامی و وزارت کشور را؟ هم رزم را و هم اسارت را و هم جراحت را؟... هم سخنرانی قاهر باشد و هم مداحی خالص؟ هم شهید و هم فرزندشهید؟

پیداست که این همه بار را همچون منی یارای کشیدن نداشت. اما به قدر رفع تشنگی چه؟

کتاب «شهید بن شهید» درنگی با خاطرات شهید امان اللهی است که در خرداد 1339 در خطه کردستان به دنیا آمد و در سال 1379 در سن 40 سالگی به شهادت رسید. این شهید در دوران زندگی زمینی اش تجربیات زیادی را آموخت و همه داشته هایش را برای عزت و اعتلای اسلام و ایران هزینه کرد.

رحیم مخدومی به خوبی توانسته پازل خاطرات پراکنده و گوناگونی که درباره شهید بوده را در کنار هم بچیند و در بخش های مختلف کتاب، خواننده را تا زمان شهادت و پس از آن همراهی کند. شهیدی که حتی بعد از شهادتش هم اعضای بدنش، به بیماران زندگی بخشید. وقتی قرار شد پیکرش را در روستای زادگاهش به خاک بسپرند، همه بسیج شدند و چندین هزار نفر آمدند در حالی که بسیاری خودشان را در عزای او گل مال کرده بودند.

کتاب «شهید بن شهید» را فقط و فقط باید خواند و با زندگی عجیب و بی نظیر این سردار اسلام آشنا شد. کتاب «شهید بن شهید» را نشر شاهد منتشر کرده و می شود آن را با قیمت 12000 تومان خریداری کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi