شناسه خبر : 55963
سه شنبه 25 مهر 1396 , 10:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تدوین آئین نامه ایثارگران برنامه ششم تا کی زمان می برد؟

ما متعلق به این مملکت هستیم، نامحرم نیستیم. شما آئین نامه را بنویسید تبصره اضافه کنید اگر پول و بودجه به علت های مختلف یا به هر شرایطی کم بود هیچ کس حق اعتراض ندارد. ولی ایثارگران می توانند از سایر مزایای خدماتی از قبیل درمان، تحصیل و...استفاده نمایند.


براتی - با سلام خدمت نمایندگان محترم و دلسوز مجلس؛

به عرض میرسانم برنامه ششم به غیر از کسر خدمت مواد دیگری هم داشته که ما ایثارگران گله مند هستیم. شاید بعضی مسئولین به فراموشی سپرده اند و پیگیر سایر مواد نیستند هرچند ممکن است در این  موضوع ها در منافع  مشترک نباشندلیکن توقع پیگیری واجرای آن را داریم.

چون به نظر می رسد هماهنگی باستاد کل فقط در یک موضوع سربازی انجام می شود سایر مواد از جمله اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر در پایه حکم کارگزینی جانبازان و تاثیر در امتیازات  ارشدیت  واضافه کار و غیره چون در نیروهای مسلح درپایه حکم مقطع تحصیلی بالاتر اعمال نمی شود لیکن در حاشیه  فیش حقوقی فقط حق ایثار پرداخت می شود  وتفسیر می شود مقطع بالاتر وهر زمان اعتراض می کنیم می گویند دستور ستاد کل است. نمی دانیم برای  اجرای قانون های مصوب مجلس که درستاد کل ناقص اجرا می شود به کجا مراجعه کنیم؟

لذا درصورت هماهنگی کل برنامه ششم، ایثارگران موافقت ستاد کل را گرفته تا برای هر ماده وقت طولانی تلف نشود! همچنین استدعا داریم در خصوص الزام بنیاد شهید برابر ماده 102 تبصره یک در قبولی درصد جانبازی نیروهای مسلح که برابر قانون این سازمان ها احراز جانبازی را به عهده تشکیلات هر سازمان و نیروهای مسلح به صورت مستقل قرار داده که در برنامه ششم تصویب  شده واجرائی نمی شود.

 

«نامه بنیاد کشور برای عدم  پاسخگوئی وپذیرش جانبازان»

 

 

نمی دانیم چرا جایی که درقانون نیروهای مسلح احراز جانبازی را مشخص کرده که در کمیسیون های مربوطه تصویب می شود مگر بنیاد شهید در حد تشخیص مصلحت است که آنها هم نظر بدهند (چون هردو ساز مان نیروهای مسلح مستقیما زیر نظر فرماندهی معظم کل قوا، بنیاد شهید هم برای ریاست از طریق مقام معظم رهبری تفویض اختیار می شود به نظر می رسد موازی کاری و دو جور  تعیین درصد کردن نارضایتی می آورد؟

لذا تفکیک شود و فقط برای افراد شخصی و داوطلب، بنیاد حق احراز جانبازی و اظهار نظر و تعیین درصد جانبازی را داشته باشد. لیکن احراز و تعیین درصد افراد نظامی برابر قانون سازمان خودشان انجام شود و از موازی کاری و تخریب شخصیت جانبازان و 2 نوع تعیین درصد کردن خود داری شود و بنیاد موظف به تبعیت باشد چون بنیاد شهید استان ها برابر نامه 3013/3/5309 مورخه 10/5/96 مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگرانِ بنیاد شهید کشور با امضای حجت الله فرهادی،؛ می گویند بخشنامه به ما رسیده که از پاسخگویی و پذیرش این افراد خودداری گردد.

از طرفی می گویند رئیس جمهور برنامه ششم را جهت اجرا ابلاغ کرده، پس کو؟!

آیا این یک گمراهی آشکار نیست و برای به کما بردن متقاضیان نمی گویند درحال تدوین آیین نامه هستیم؟

مگر تدوین آئین نامه برای 4 تا ماده مربوط به ایثارگران برنامه ششم در بنیاد شهید چقدر وقت می گیرد؟

 خب چنانچه توان تدوین آئین نامه ها دربنیاد به موقع وجود ندارد لطفا از طریق بنیاد به ایثارگران و رسانه ها درخواست فراخوان تدوین آئین نامه ایثارگران برنامه ششم داده شود و سپس آنها مراحل اداری تصویب آن را انجام دهند.

یکی از دلایل بسیار بزرگِ نا کارآمدی مدیران، نداشتن کارشناسان قوی برای تنظیم و تدوین ونگارش سریع و صحیح آیین نامه ها است! این 4 تا ماده اگر به یک فرد معمولی وعادی هم داده می شد درفروردین ماه امسال تدوین و اجرائی می شد!

ما متعلق به این مملکت هستیم، نامحرم نیستیم. شما آئین نامه را بنویسید تبصره اضافه کنید اگر پول و بودجه به علت های مختلف یا به هر شرایطی کم بود هیچ کس حق اعتراض ندارد. ولی ایثارگران می توانند از سایر مزایای خدماتی از قبیل درمان، تحصیل و...استفاده نمایند.

متاسفانه مثل اینکه کارشناسان مربوطه، قانونِ ایثارگران، مصوب مجلس در باره برنامه ششم را توی پستو قایم کرده اند.

 به نظر می رسد از خود قانون مهم تر تصویب یک سازمان یا دادگاه مستقل برای پاسخگو برای همه در کل استان ها برای پیگیری علت عدم اجرای قانون و با اقتدار عزل و تنبیه مدیران خاطی باشد. فرایند رسیدگی از طریق دیوان عدالت اداری بسیار طولانی و پیچیده است و چون بصورت متمرکز در تهران است هموطنان به علت بُعد مسافت و هزینه گزافِ اسکان، عطایش را به لقایش می بخشند. علی ایحال به پیوست  تصویر نامه بنیاد شهید کشور به استان ها درخصوص عدم اجرای قانون ایثارگران برنامه ششم به بهانه تدوین آیین نامه این  4  ماده بعد از 7 ماه ارسال می گردد تا مردم عزیز قضاوت کنند.

وقتی برفی نباشد که سرمان را زیر آن فرو ببریم، لاجرم  روی سرمان برف نریزیم!

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام بایدخدمت همه رزمندگان وایثارگران عزیزوگرامی عرض کنم همه سرکاریم
بسیار خوب ومفصل بود اگر گوش شنوائی باشد خواهشمند است شاید مسئولان بگویند این گزارش از دید ما خارج بود وندیدیم درصورت صلاحدید به ستادکل نیروهای مسلح وریاست محبوب کمیسیون تلفیق جناب حاج بابائی ودکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس وریاست محترم جمهور وسخنگوی محترم دولت که اظهار داشت برنامه ششم ابلاغ شده این هم مستندات وریاست محترم کمیسیون ایثار گران جنای آقای نوروزی وسایر افراد ذیصلاح ارسال و درخواست پاسخ شود
عجله نکنید عزیزان فعلا ترامپ تا چند ماهی سرشونو گرم کرده وقت رسیدگی به امور ومشکلات شما چند دهه بیشتر وقت نمیبره منتظر باشید
باسلام دراین مصوبه که ظاهرابدلیل بارمالی درآموزش وپرورش اجرانشده بازنشستگان رزمنده جایگاهی ندارند چرا که مسئولین می گویند قانون برای شاغلین است وشامل بازنشستگان نمی شود مگرما که برای این مملکت داوطلبانه جبهه رفتیم الان باید ازاین مصوبه بی بهره باشیم اگرروزی نیازباشد بازمابرای این مملکت ونظام آماده هستیم وشما برای جبهه نرفتن خودتان مصوبه ای برای خودتان پیدامی کنید.
قانون های خدمت به ملت چه برای ایثارگران عزیز و چه مثل یارانه ها برای آحاد ملت که آنهم بدرستی اجرا نمی شود.. اجرایی نخواهند شد مگر بقول قدیمی ها و اجداد ایرانیان، وقت گل نی
این مسئولان یآ خوابند یا بی خیال مردم،،
ولی دمشان گرم قانون نابودی پروژه هسته ای صلح امیز، را سریعا و کامل اجرا کردند چون کدخدا گفته بود...
این اق زادگان رانتی و مدیران نجومی و نجومیست و نمایندگان سلفیسمی
دغدغه اشان حذف ایثارگران و یارانه مردم و گران کردن بنزین و گاز و برق سایر خدمات است
برنامه ششم هم مثل برنامه های قبلی دارای دهها اشکال است و طوری نوشته شده است که مسئولین بصورت سلیقه ای اجرا کنند
بنیاد حیات خلوت دولت شده،
دراین چند مدت اخیر بنیاد هرگز تمکین به اجرای قوانین مربوط به ایثارگران نکرده و نمیکند،
بهترین راه برای رسیدن به عدالت ومصوبات،بعهده گرفتن مسوولیت وتولیت ایثارگران ازطرف نهاد اعزام کننده،،هر نهاد وارگانی باتوسعه بخشهای ایثارگری متولی و مجری امور رزمندگان وجانبازان اعزامی ازطرف همان نهاد باشد،

بنیاد منحل شود کار شایسته ای صورت گرفته که همه عزیزان ایثارگر رضایت مطلق خواهند داشت
یا اینکه ستاد کل نیروهای مسلح عهده دار مسوولیت ایثارگران باشد،
اگر اون گوشه موشه هاي اين قانون يك حرفكي ، بندكي ، تبصركي بود كه :
مجاز ميشمرد حقوقك هاي نجومي ، املاكچه نجومي ، وامك هاي بلاعوض و يا در سبز باغ اختلاسك ها را براي متوليان امر در بنياد ، تابحال تمام آئين نامه هاي اجرايي با حداقل دو بار اصلاح شدگي مصوب ، ابلاغ و اجرايي شده بودند .
اما متاسفانه چون نيامده ، ما ها بايد خييييلي منتتتتتتتظر باشيييييييم
چرا بنیادشهید وامور ایثارگران مصوبه مجلس را در خصوص اعطای 5درصد جانباز ی به رزمنده گانی که فاقد پرونده مجروحین همزمان ولی توسط یگان اعزام کننده احراز شده اند اجرا نمی کند ضمنا اکثریت این عزیز آن کارمند هستند وبرای بنیاد شهید بارمالی ندارد
خیلی عزیزان رفتند وبقیه هم بابیماری های وضایعات ناشی از جنگ دربخش های اعصاب وروان وباانواع داروها سر میکنند دیگه زحمتی. نیس. بعدسی سال جوانی رسیدیم به پیر ی ...درود برشهدا ورهبر رزمنده
مسئول عزیزی که توجهی به حل مشکلات رزمندگان نداری ؛ به کجا چنین شتابان .کمی آهسته تر . همین رزمندگان 8سال دفاع مقدس بودند که از جان ومال .....گذشتند تا شما الان اینجا باشی ؛ اون روزا یادت نرررررررههههههه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi