شناسه خبر : 55992
شنبه 29 مهر 1396 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عوامفریبی وزیر بهداشت درباره ایثارگران

وزیر محترم بهداشت از لفظ عوامفریبی برای این حضور استفاده کرد، البته اگر ایشان می دانستند که برای اولین بار بحث ورود دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه، به دستور پیر فرزانه امام خمینی، صورت گرفته است، حداقل برای حفظ ظاهر شاید از لفظ مناسب تری بهره می برد.

دکتر سجاد قنبری - وزیر محترم بهداشت از لفظ عوامفریبی برای این حضور استفاده کرد، البته اگر ایشان می دانستند که برای اولین بار بحث ورود دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه، به دستور پیر فرزانه امام خمینی، صورت گرفته است، حداقل برای حفظ ظاهر شاید از لفظ مناسب تری بهره می برد.
ای کاش ایشان و هم کیشان او به جای استفاده صرف از نام امام، کمی با افکار بلند و پیشرفته ایشان هم آشنا می شدند.

اینکه حضرت امام خواهان حضور این قشر در دانشگاه بود، نه به خاطر دادن اجر و ثواب ایثارگری به این قشر بود و نه می خواست در قبال ایثار آن ها با این لطف جبران کند، بلکه امام در اندیشه های خود بالاتر از این مسائل را می دید.

 قصد ایشان از این کار اسلامی کردن دانشگاه ها به معنی واقعی بود، چرا که به گواه همه کارشناسان، دانشگاه ها با دستور اسلامی نمی شوند، چه به مذاق بعضی ها خوش بیاید و چه نیاید.

 در مقطعی از دوران جنگ تحمیلی دانشگاه ها از دانشجویان انقلابی خالی شده بود، آن ها که اهل انقلاب بودند و اولویت جنگ را می فهمیدند یا اصلاً به سمت دانشگاه نرفتند و یا به خاطر حضور در جبهه، از تحصیل انصراف دادند.

 حضرت امام این نکته را به خوبی فهمیده بود که ثبات انقلاب و نظام وابسته به تحصیل کرده های انقلابی است، در حالی که عزیزان این کشور دفاع از اصل و کیان نطام را سر لوحه کار خود قرار داده بودند، عده ای دیگر فارغ از این مسائل در دانشگاه های ایران و خارج مشغول مدارج علمی را می گذراندند.

 جنگ که تمام شد و امنیت مرزها تامین گردید در یک طرف عزیزانی با تن مجروح و فرزندانی بدون پشتوانه پدر بر جای ماندند و در طرف دیگر عزیز کرده هایی با مدارک علمی بالا از داخل و خارج کشور به سرعت، کرسی های علمی دانشگاه ها و سیاست را پر کردند،

 دوستانی که در دوران تحصیل در دانشگاه هم رشته بودند، از یکدیگر فاصله گرفتند، یکی که اولویت جنگ را درک کرده بود با تنی مجروح در آسایشگاه و دیگری که اولویت را در تحصیل می دانست، در سایه امنیتی که دوستش فراهم کرده بود، در کرسی هیئت علمی و پست بالای مدیریتی جای گرفت.

 به همین راحتی جنگ بین این افراد خط کشید و  این خط عریض تر و عریض تر شد تا آن که وزیر محترم بهداشت با جرات و شجاعت بر این قشر بتازد، اما آقای وزیر، به نظرم در معنی لفظ عوامفریبی، دچار اشتباه شده اید.

عوامفریبی این است که به جای حل مشکلات درمانی مردم، وارد سیاسی زدگی شویم و به جای پاسخ به جامعه پزشکی در خصوص اعتراضات صنفی برای فرار از پاسخ به طرح مباحث حاشیه ای این چنینی بپردازیم.

عوامفریبی این است که سهمیه هایی شبیه سهمیه شاهد و ایثارگر، برای فرزندان  اعضای هیئت علمی و مسئولین وجود دارد اما در موردش هیچ اطهار نظری نمی شود ولی برای سهمیه شاهد همه کارشناس می شوند.

عوامفریبی این است که فلان هیئت علمی دانشگاه به پاس خدماتش و فلان مسئول کشور به خاطر مسائل امنیتی، بتواند فرزندش را از رشته کتابشناسی "عوام آباد علیا" به رشته پزشکی دانشگاه تهران انتقال بدهد اما صدای وزیر عدالت طلب درنیاید.

ولی خدمات یک شهید به انقلاب در حدی دیده نشود که فرزندش بر طبق قانون بتواند از سهمیه ورودی به دانشگاه استفاده کند و مورد مواخذه وزیر هم قرار بگیرد .
عوامفریبی این ست که نمک امنیت حاصل از تلاش عده ای را بخوریم و بعد از راحتی خیال از در امان ماندن زن و بچه ، نمکدان را بشکنیم.
عوامفریبی اینست که کسی  برای عضویت در هیئت علمی، مدارک حضور در جبهه  را ارائه دهد و بعدها که پست وزارت گرفت از اختلاف سطح تحصیلی جبهه رفته ها و نرفته ها بگوید
عوامفریبی این است که کسی با سوء استفاده از موضوع طبابت مسئولین ، از رانت ارتباط با آنها استفاده و مجوزهایی اخذ کند و ثروتی افسانه ای بهم بزند و درمان بیماری مسئولین و مدیران رده بالای کشور ، نرده بانی برای طی مراحل ترقی در سیاست و اقتصاد شود.
وزیر محترم بهداشت شما فرمودید دانشگاه های تهران جای نخبگان است اما نگفتید نخبه کیست ؟
نخبه آن کسی نیست که زیر سایه پدر و مادر در آرامش خاطر و بدون اینکه دوری پدر فکرش را آزار بدهد شب ها تا صبح درس خوانده باشد، نخبه کسی است که شبها به دور از چشم مادر از غم پدر گریست. دست پدرها را در دستان دوستانش دید و حسرت آغوش پدر را در سینه حبس کرد اما با تمام اینها درس خود را خواند.
نخبه آن نیست که زیر کولر و در آرامش درس بخواند و بعد هم عضو هیئت علمی شود، نخبه آن کسی است که برای حفظ وطن رفت و جنگید، بعد هم با تن مجروح برگشت اما شاید مثل بعصی ها بخاطر درد شب تا صبح نتوانست درس بخواند، ولی هر وقت دردش فرو کش کرد خواند ، اما خیلی از اوقاتش به دلیل مشکلات ناشی از مجروحیت تلف شد ، ولی هر وقت فرصت کرد خواند .
آقای وزیر، مرد کسی است که هر چیزی را در جای خود ببیند، عادل کسی است که به تناسب هر چیز به آن مطلب نگاه و حکم بدهد. عالم کسی است که از روی آگاهی حرف بزند و حرف خود را با سیاست زدگی قاطی نکند
آقای وزیر اگر شما ملاک نخبگی در کشور را، زدن چند تست بیشتر می دانید، وای به حال نخبگان کشور.
آقای وزیر آیا کنکور به روشی که در ایران اجرا می شود در چند کشور پیشرفته دنیا ، اجرا می شود؟ کدام کشور است که ملاک سنجش نخبگانش را به ساعت فلان ، فلان روز، موکول کند.

اگر بر فرض در آن ساعت فردی که یک سال زحمت کشیده است در راه بازگشت حادثه ای برای او پیش بیاید که نتواند سر جلسه حاضر شود، باید از آمار نخبگان حذف بشود ؟
آقای وزیر ، کدام کشور ملاک سنجش نخبگان را به آزمون هایی موکول می کند که بارها نقش تقلب در آن افشا شده است  ؟
آقای وزیر، اگر می فرمائید طبق قانون برای ورود به دانشگاه این روش وضع شده است و ما چاره ای جز اجرای قانون نداریم، بنده عرض می کنم ، همان قانونی که ورود به دانشگاه را به شیوه کنونی وضع کرده است، بنا به مصالحی که شاید درک آن برای برخی سخت باشد ، تصمیم گرفته است که برای ورود شاهد و ایثارگر سهمیه بگذارد.

 آقای وزیر؛ لطفا بیشتر از آن چیزی که به شما مربوط نمی شود ، اظهار نطر نکنید و تصمیم در این موارد را به مراکز مربوطه واگدار کنید.
 
آقای وزیر؛ صرفا جهت اطلاع عرض می کنم کاش قبل از این گونه اظهار فضل ها ، پرس و جویی از خدمات و بورس های تحصیلی کشورهای اروپایی و آمریکا به سربازان و آسیب دیدگان از جنگی می کردید ، تا بدانید این امر فقط منحصر به ایران نیست.
البته آن طرف آبی ها ، منطق شان برای این گونه سهمیه و بورس ها با آن چیزی که وزیر فکر می کند فرق دارد ولی اتفاقا بنظرم ملاک آنها به ملاک حضرت امام نزدیکتر است.
بنظر من تصمیم امام در این زمینه بسیار بالاتر از بحث حق و حقوق ایثارگران بود و در دیدگاه ایشان، دانشگاه از بحث حضور ایثارگران بیشتر منتفع می شود تا خود ایثارگر، یعنی حضور ایثارگر در دانشگاه بیشتر به نفع نظام تا خود ایثارگر است.
در نگاه امام ، کسانی که برای منافع کشور حاضر شدند از مهم ترین بخش زندگی شان یعنی سلامتی بگذرند اما هرگز به این نظام خیانت نخواهند کرد ، پس شایسته است در کنار این خصیصه به سلاح دانش هم مجهز شوند تا برای خدمت هر چه بیشتر به نظام موثرتر باشند.
در نظر امام ایثارگران اگر به فکر دنیا بودند اصلا به جبهه نمی رفتند که الان بخواهیم با سهمیه به آنها جایزه بدهیم. در دیدگاه امام ایثارگر، یعنی خادم به تمام معنا و هرچه خادم به لوازم بیشتری مجهزتر باشد بهتر می تواند خدمت کند.
آقای وزیر، فرق خادم با آن کسی که دنبال دنیاست، این است که خادم اگر به سلاح علم مجهز شود آن سلاح را برای خدمت بیشتر به مردمش خرج می کند، اما برعکس کسانی هستند که وقتی به سلاح علم مجهز می شوند ، از این سلاح برای پرکردن جیب خود استفاده می کنند هرچند بر خلاف مصالح مردم شان باشد و از آن برای رسیدن به رانت پل می سازند.
بنابر این فرق دیدگاه امام با آقای وزیر همین است.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
احسنت، واقعا جای تامل داره که جناب وزیر اینجور درمورد این قشر این چنین صحبت کنن، و جوری این مطلبو منعکس کنن که شخص رهبری هم مخالف سهمیه ایثارگران است، متاسفم برای شما جناب وریر، اگر شما الان ثروت افسانه ای ، درامد ماهانه ملیاردی دارید مدیون کسانی هستید که جان خودشونو در راه حفظ نظام انقلاب و ارامش مردم دادند، شما زورتون به این قشر مظلوم رسیده؟؟؟ قشری که دچار مشکلات فراوانی هستند، واقعا از شخص رهبری تقاضا دارم اجازه ی گفتن چنین مسایلی را ندهد
سلام ...حقیر رزمنده 24ماه جبهه 5درصدجانبازی که اخیرابخاطرتنها دخترم اقدام و احرازشده ام..هستم سالهاست فشارات عصبی و جسمی ناشی ازجنگ زندگی ام را دگرگون ساخته وخانواده رنجها کشیدند که قابل وصف نیست 30سال دنبال جانبازی نبودم تااینکه.تنها دخترم دانشجوی پزشکی سراسری بود با هزار مکافات برای انتقال به تبریزموافقت دانشگاه مبدا راجلب .لکن دانشگاه مقصدعلی رغم بخشنامه جدید دیوان عدالت مبنی بر ممنوعیت اخذشهریه ازدانشجویان مهمان وانتقال روزانه سراسری تنها بادوترم مهمانی بشرط پرداخت شهریه آنهم برای دانشجوی ممتاز معدل الف .موافقت نموده است حتی ازاعمال 30درصدتخفیف خبری نیست .ازترس اینکه درصورت اعتراض بفرمایندجانداریم ..سکوت اختیاروبدین جهت مجبور شده ام شبها دریک مغازه بقالی اجاره ای باتنها پسرم که اوهم دانشجوست تا دیروقت با انبوهی ازقرصهای اعصاب ناشی از جنگ خانمانسوزجون بکنیم ..وچندبار هم طبق گزارش ارایه شده ..مورد حمله اشرار مست قرارگرفته ام..افسرده ام آزرده ام از بی مهریها...آیا شایسته نیست بجهت اجرای دیر هنگام سهمیه کنکور وعدم استفاده امثال فرزند بنده ..اینان درزمره دانشجوی شاهد از امکانات تسهیل درانتقال به دانشگاه محل زندگی استفاده نمایند.. .آیا واقعا شایسته یک گوشه چشم لطفی درایام سالخوردگی که نیازمند استراحت وآرامشم. نیستم...آیا مسیولین اینقدر بی مهرند واقعا..خدا از تقصیراتم بگذرد بمیرم اتشاالله این روزها ی بی حرمتی پیش بجه هایم را نبینم کدام عزتمندی را دراین 30سال سروپنجه نرم کردن بامشکلات روحی جسمی دیدم باخیال واحی که همواره مسیولین بفکر ماهستند..به.بالاترین مقامات نامه دادم ونتیجه نگرفتم..زمانی که جبهه بودم خیلیها برای فرارازجبهه بجه هاشان رابخارج فرستادند.لکن هرچند پشیمان نبوده ونیستم وافتخار میکنم که رفتم.اما ایکاش از رشادتهایم زمانی که زیر بمباران پادگان ابوذرسال 63 باتن زخمی جان خیلی ها را نجات دادم وازپادگان باگواهینامه پایه2 ماشین سنگین رو با مهمات ومجروحین باتن زخمی بیرون کشیدم وسالها دنبال مدرک جانبازی نرفتم .را به بچه هام تعریف نمیکردم تا الان بانگاههای معنادار بی مهری. بیتوجهی مسیولین ومقامات را به رخم بکشند..کمک به مردم مسلمان جهان کاریست پسندیده ..اما زمانیکه رزمنده دردمندی درخانه ازبیمهری به خود میپیچدو عرق شرمساری پیش خانواده بجای عزتمندی بررخش جاریست کمک به مسجد چه ذهنیتی رادراذهان متبادر مینماید؟؟؟ من این نامردمی بی حرمتی ها را نمی خواهم ببینم
نفیر مرغ حق ، بانگ زغن ها را نمی خواهم ببینم.... قلوب ما نوای همدلی ها و زبان ما پیام همزبانی داشت...
من این صدها سخن خفته در کنج گلو ها را نمی خواهم ببینم ......دل و دستم بسوی دست و دلبازی غمین و ناتوان گشته...
من این با غم شدن دمساز و نجواها را نمی خواهم ببینم....افسردگی سراسروجودم راگرفته..دریغ از گوشه لطفی...آیا حمایت ازرزمندگان که سالها محروم ازخدمات بودند به یک ترفند تبلیغاتی تبدیل شده؟؟؟
جان پدرتان این سایت را این قدر سیاسی نکنید. بگذارید بی طرفانه برای ایثارگران بماند.بخدا از دست سیاسیون هر دو جریان خسته شده ایم. من 54سال سن دارم عملکرد هر دو جناح را دیدم هیچکدامشان خیری درستی به مردم نرساندند. فقط شده اعصاب خرد کردن . نیروهای انقلاب افتاده اند به جان هم و تخریب همدیگر. برای رضای خدا این مسائل را ول کنید.
سلام ..آقای وزیر مرگ دلخراش دانشجوی دخترپزشکی شهرکردی ازکوتاهی مسیولان دانشگاه در بازبینی تاسیسات به گوشتان رسید؟؟ تاکی باید خانواده ها تاوان ندانم کاری نامسیولین را بدهند آیا نگفتید پدردانشجویی که کارگراست توان پرداخت شهریه کلانیکه دانشگاهها به ناحق وبا قوانین من درآوردی ازدانشجویان روزانه ومهمان دریافت میکنند را ندارد؟؟ومطمینا این اتفاق ناگوار درکنار خانواده نمیافتاد..آیا فریاد رزمنده ای راکه درباره مشکل دوری تنها دخترش ومشکلات روحی جسمی ناشی از چنگ خانمانسوزبشما پیغام داده را یکبار گوش فراداده وتماس برای حل مشگلش گرفته اید شاید این خانواده صبوری دربرابر این فاجعه بخرج داده.. ولی یکی دیگه شایدحتی منتظر قضاوت قانون هم نماند چون بالاتر ازسیاهی رنگی براش نبوده وصبرازدست دادن فرزنددلبند دربرابر ندانم کاریها رانداشته باشد..اگرشما ذره ای به ایثارگر ارادت داشتید میدانستید 30سال علی رغم مستندات مبنی بر مجروحیت دنبال جانبازی نرفتن وبامشکلات روحی جسمی دست وپنجه نرم کردن یعنی چه .خلاصه کلام بهتر نیست کمی صادق بوده ورزمندگان ومشگلاتشان را دریابیم..هرچند که حضرتعالی هم رزمنده بودید...
آفرین
حرف دل ماروهم زدید
احسنت به وزیر کابینه اقای روحانی !
علی به برکاتالله .........................................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضمن تشکرازبرادر عزیز جادارد وجدان های خفته بیدار شوند دانشجویان ورودی دانشگاه های تهران وایران وشهید بهشتی را برسی کنند تا چند درصد از راه کنکور وارد شدند باعنایت به اینکه درآن دانشگاه ها دانشجوداریم دقیقا شاهد هستیم اکثریت دانشجویان یافرزندان اشراف زاگان هستند یافرزند اساتید دانشگاه هستند ویا فرنگ برگشتیها هستندبدینوسیله جا دارد هرچه سریعتر مراجع قضایی وکمسیون اصل 90برخورذ حقوقی وقضایی شود
واقعا جای تاسف دارد باتوجه به اینکه اقای وزیر ضاهری انقلابی دارد اینطوری ماهیت خود را نشان دهد
دست وزیر درد نکند چه فکر می کردیم وچه شد
کسی نیست به اقای وزیر بفهماند که مسند ورارت بهداشت باید یکی باشد باسواد نه سیاست مدار
آقای دکتر قنبری فصیح و بلیغ نوشته اما وزیری که همه دیدند به دیگری میگوید:® بیشعور¡¡¡®... آیا توفیق فهم کلام امام را دارد؟
آیا ایشان سهمیه به ناحق تمام مسئولان و فرزندانشان در تحصیل ، در سرویس مجانی ، در تحصیل با پول بیت المال در انگلیس و ... را می دانند.
همیشه اینجور بشرهای عوامفریب از رشادت شهدا و ایثارگران برای دنیایشان نردبان میسازند و برای سیاستزدگی و فریب گروهی چنین غیراخلاقی میگویند.
یک کلمه ازمادر عروس بشنو چون افای محترم خودش خیلی نخبه هست باید همه دانشگاه تهران نخبه جادهد درحالبکه بنده خدا نمیداند بیشتر دانشجویان ازقماش خودش هستند ونفوذ وارد شدند
خود ایشان دکتری را هم از سهمیه ایثارگران استفاده کرده است.کما اینکه بعضی از افراد ایشان را دکتر سهمیه ای میخوانند. رطب خورده کی منع رطب کند.
حالا من موافق حرفاش نیستم ولی سن این آقا وزمان تحصیلاتش اصلاً به زمان برقراری سهمیه ها نمی خوره ومربوط به رژیم گذشته است هرچند ممکنه بسیجی ورزمنده هم باشه .
ایا داشتن سهمیه فرزندان ما باعث کم شدن در امد ملیاردی ایشان از بیمارتانهای خصوصی ایشان شده؟ایشان با کدام پشتوانه با جامعه بزرگ ایثارگران تقابل می کند؟اقای وزیر با احتیاط سخن بگو و سعی کن با سیاسی کاری و عوام فریبی با ما سخن نگو که ما تمام شیرازه و اصل وجودی شما را می شناسیم و می دانیم که در راه درپیش گرفته به بن بست بزرگی می رسی بدان و اگاه باش که خدا با ما است و ما جز خدا کسی را نداریم
با سلام و درود خدمت شما جناب آقاي دكتر قنبري

مطلب شما بسيار عالي و جذاب و واقعيت محض است، اما امان از وجدان هاي گرد و غبار گرفته و مدفون شده زير جاه طلبي ها و حب دنيا و رياست طلبي ها.
اما به فرض اينكه وزير محترم بهداشت نظرش منطقي و مشفقانه بوده باشد، انصافا نبايد اين مسئله را در محافل عمومي مطرح مي نمود، يكي به اين وزير محترم بهداشت بگويد اخه بابا جون مگر نگفته اند، هر سخن جايي هر نكته مكاني دارد.
بابا جون آقای دکتر عزیز وزیر محترم بهداشت به فرض اینکه حرف شما منطقی و به حق و سنجیده و عالمانه بوده باشد و مشفقانه بوده و مغرضانه نبوده، بابا آخه گفته اند هر سخن جایی هر نکته مکانی دارد، گفتن این حرف و نظر در محافل عمومی معنی و مفهومی نداشته است، احساسات و عواطف از جمله یتیم های شهدا را جریحه دار نمودی، بخدا درست نیست با احساسات و عواطف صاحبان حق اینگونه برخورد شود عاقبت خوبی ندارد.
فعلا كه بد جوري حق و حقوق خانواده بزرگ ايثار و شهادت را ناديده گرفته اند و باعث ناراحتي ما شده اند.

بنده كارمند رسمي دانشگاه صنعتي اصفهان هستم ، در جلسه اي كه خدمت رئيس محترم دانشگاه جناب آقاي دكتر ه براي اجراي قانون بازنشستگي با سنوات ارفاقي خدمت ايشان رفتم ، ايشان فرمودند من اين قانون را قبول ندارم و مخالفم و البته چون قانون است اجرا مي كنم حالا كي اجرا مي كند خدا مي داند حدود هشت ماه است بنده منتظر و بلاتكليف و سرگردانم، آيا در اين نظام و مملكت كسي هست كه به اين كارشكني ها ، ظلم و ستم ها و بي عدالتي ها پاياني دهد و بيشتر از اين روح و روان ما را آزارده ننمايند.

صمد مهدي پورمنتقدي مشفق و فرزند شهيد هميشه سرافراز و دلاور دفاع مقدس
واقعا مایع تعجب است که آقای وزیر طبق کدام آمار میگویند رتبه هشتاد هزار در کنار رتبه صد نشسته ؟ لطفا در مقابل این گونه سخنان که در مورد بهترینها که فداکار ی برای مردم کرده کا شناسی بیشتر انجام شود .
ظاهراً در سهمیه شاهد تفاوتها در مقایسه با رتبه های کشوری واقعاً نجومی است ولی در سهمیه جانبازان ورزمندگان باید هفتاد درصد تراز آخرین فرد قبولی در سهمیه مناطق رو بدست آورد که با این شرایط رتبه حدود بیست هزار کشوری هم امکان قبولی پزشکی را خواهد داشت . البته نه در دانشگاهی که به رتبه صد نیاز داره .
من هم به عنوان یک رزمنده و خانواده شهید با سهمیه ایثارگران به شکل امروزی مخالفم
چون من در شهر دهدشت در دو سال گذشته از طرق مختلف آمار قبولی دانش آموزلن سهمیه ایثار گر را در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی را بدست آوردم درین بین فرزندشهید هیچ سهمی در قبولی نداشتند
جانبازان 70درصد هیچ سهمی نداشتند
جانبازان 50درصدر به بالا 1نفر
جانبازان 40تا50 3 نفر
جانبازان 30تا 40درصد 4 نفر
جانبازان 25تا30درصد 4 نفر
جانبازان 25درصد 15 نفر
که کاملا یقین دارم که خیلی از این جانبازان 25در صد فقط پرونده سازی کرده اند
من اعتقاد دارم سهمیه جانبازان 40درصد به بالا جدا محسوب گردد و سهمیه مابقی ایثارگران هم یک سهمیه
بایید مقداری واقع بینانه به مسئله نگاه کنید بیایید عاطفی به مسئله نگاه نکنیم
دوست عزیز جناب موسوی این مورد را که فرمودید هیچ ربطی به نظر وزیر بهداشت ندارد ودر مورد قبولی افراد در سهمیه شاید فردی جزؤ خانواده 3 شهید باشد و فرد دیگری فقط به قول شما مدرک جانبازی الکی 25 درصدی داشته باشد ولی اولی قبول نشود و لی دومی دندانپزشکی تهران قبول شود چرا؟چون دومی در کنکور بهتر عمل کرده و هرد آنه ز یک سهمیه ستفاده میکنند وموقعی که امتحان کنکور میدهند هر 2 آنها شامل سهمیه 25 درصدی هستندوفقط اطلاعات علمی آنها ملاک قبولی یا عدم قبولیست پس قبول نشدن خانواده محترم شهدا ارتباطی با سهمیه ندارد وشاید تا 10 سال دیگر هم ازخانواده شهدا در رشته دندانپزشکی با وجود سهمیه قبول نشود
خدا وکیلی خودت فهمیدی چی گفتی؟
برادر محترم جانباز عزیز تعداد پذیرفته در دانشگاه ربطی به در صد جانبازی ندارد:
1-تعداد افراد در رشته و میزان جانبازی فرق می کند بطور مثال تعداد فرزندان عزیز 50درصد یک نفر و تداد جانبازان 20درصد 3 نفر که اولی قبول ولی دومی ها فقط 2 نفر وارد به دانشگاه شدهاند
2- در ضمن حداقل نمره برای اعمال سهمیه مهم است
3- سخن شما چیزی کمتر از سخنان بزرگان نیست.
4- شما به جای حذف عدالت و گرفتن سهم این عزیزان تلاش در حذف حقوق دوستان خود می نمایید
در ضمن یادتان باشد که در دوران جنگ سبقت برای شهادت بود تا در صد جانبازی و جدا نمودن خودمان از هم قطاران
ایشان سندی را که برایه آزادی آقایه حسین روحانی (ببخشید حسین فریدون) گذاشته بودند پس گرفتند؟
در جامعه امروز ایران که متاسفانه مدیران ارشد و وابسته به جناح هوچی های دلداده به غرب و کدخدا که بسیاری از امور رابدست گرفته در حمایت از رانت خواران ،اقا زادها ،سران فتنه،پسران ودختران ژن برتر، دختران مظلوم وارد کننده پوشاک قاچاق، حقوق های نجومی، قرادادهای خفت بار ونگین نفتی ،برادران اختلاس گرهای وابسته به دولتمردان ،فرزندان یاران انقلاب ولی وفادار ودرخدمت سرویس های جاسوسی بیگانگان ،جاسوس های دوتابعیتی مذاکرات هسته ای ،ایت ا..های خاطره گوی واداده به غرب وزندگی کاملا وصدرصد اشرافیشان ،دختران شرکت کننده در جمعیت ذاله بهائیت
و ده ها وصدها خفت وخواری در وصف حمایتی از جلادان ومنافقین ،دیگر جایی برای تنفس حداقلی برای جامعه ایثارگر وجانبازان رزمندگان وخانواده محترم شهدا وشهدا محترم مدافع حرم وجود ندارد
امروز ایران جای خالی فدائیان اسلام (شهید نواب صفوی ،شهید خلیل طهماسبی،شهید سید محمد واحدی، شهید مظفر ذوالقدر)وگروهای موتلفه اسلامی(شهید محمد بخارایی،شهید رضا صفارهرندی،شهید مرتضی نیک نژاد،شهید امانی،شهیدمهدی عراقی)که حق ملت مظلوم وانقلابی ایران را از حلقوم ظالم بیرون کشیده بخوبی احساس میشود
پس چراایشانن بادانشجوی دامپزشکی اندیمشک فرزندهییت علمی که درشهرخودس الان پزشکی میخونه صداشون درنیامد
حتما منظورشان فرزند هییت علمی ودانشجوی دامپزشکی اندیمشک بوده که به پزشکی شهرخودش منتقل گردیده ...
اندیمشک نه دامپزشکی داره ونه پزشکی . نه آزاد ونه دولتی . اطلاعاتش یا ناقصه یا دروغ .
دانشگاه جندی شاپور برادر کجاست حالا اندیمشک یا اهواز چه فرقی میکنه
باید اشک ریخت روذی دانشگاه را جزایر مجنون خیبر چزابه واروند و.......می دانستند وامروز آن زخم خورده دانشگاه جنگ وآن یتیم آزادکرده وطن از اشغال دشمن جایی در کنار اشراف زاده وآقزاده نداشته باشد افتخار ما فقط در بوسیدن روی مصدوم وبقیه السلف شهدا نباشد ماباید از قلب یاور ولی نعمتان خویش باشیم اگر یک موشک خدای نکرده آرامش دانشگاه را بهم بریزد ما دوباره محتاج همین ایثارگرانیم امید نخبگان دانشجو افتخار ماندن کنار ایثارگران وفرزندان شهدا را مایه مباهات بدانند بعنوان یک رزمنده از مباحث پیش آمده ازفرزندان شاهد وجانباز عذرمیطلبم
با سلام . اقای وزیر هرگز در سخنان خود نگفته اند فرزند ایثارگر در کنار اقا زاده ها تحصیل نکند، بلکه گفته اند رتبه های قبول شده باید به هم نزدیک باشد و در یک کلاس رشته پزشکی نباید رتبه زیر 100 با رتبه 10هزار در کنار هم باشند . چون میزان توانایی در درک مطلبشان با هم تفاوت دارد .
وقتی یک دانشجو رتبه اش 10 هزار شده خب می تواند در رشته دیگری تحصیل کند که توانایی اش را داره .
خود شما حاضر هستید نزد دکتری بروید که واقعا تحصیل نکرده و با سفارش و پارتی و سهیمه دکتر شده ؟
امسال رتبه 500 مدرسه نمونه در هیچ رشته ای در تهران قبول نشده است در حالیکه رتبه های بالای ده هزار ایثارگر در پزشکی گیلان قبول شده ؟
البته سهمیه ایثارگران باید باشد و خواهد بود ولی بصورت متعارف، مثلا رتبه 2000 ایثارگر می تواند در کنار رتبه 500 غیر ایثارگر در یک کلاس باشد .
باور کنید اعتدال همیشه بهتر است .
پس ازبیش از30سال خواستن یه خدمتی هم درحق فرزندای محروم ازخدمات انجام بدن صدای ایشون دراومده .. آخرسهمیه 5درصد حتی رتبه 2000 رو نمیتونه زیر1000 کنه چه برسد 10000 را..چرا یه عده ندونسته حرف میزنند
احسنت ولی کاش شما هم می فهمیدی رزمنده ای که کمتر از شش ماه جبهه بوده از همسر وفرزند رزمنده بالای شش ماه ایثارگرتراست . ای کاش کسی می فهمید واین را هوارمی زد .
همه می فهمند ولی خودشان را به نفهمیدن می زنند
نزدیک به سی ساله با این قوانین ناقص دل ما رو خون کردن . حالا که اومدن درستش کنن خرابترش کردن . رزمنده ای که خودش سهمیه داشته به زن وبچه اش هم تسری دادن ولی دریغ ازیک ذره به رزمنده زیر شش ماه سابقه . جای امام علی هم تکیه دادن .
درود خدا بر امام وشهدا ودود ما ایثار گران بر شما برادر عزیز که حر ف دل ما را زدی
سلام....احسن به شما جناب اقای دکتر سجادی چه خوب فرمودید.....خدا عقل شون بده و خدا هدایت شون کند و ما را نجات بده انشاءالله




باسلام پس تمام بزرگانی که در مجلس ودولت ودرنظام این تصمیم را گرفته اند اشتباه کرده اند .آیا نظام توانسته برای دلسوزان کشور که به عنوان رزمنده در جبهه های مختلف جانفشانی کرده اند حق حقوق قانونی که در تمام دنیا برای رزمنده ها اجرائ می شود را انجام دهد .چرا در مقابل اینگونه موضع گیریهای غیر کارشناسی مقابله نمس شود .
باسلام وزیر محترم بهداشت بهتر است قدری از قوانین کشور های دیگر دررابطه با کسانی که در جنگ بوده اندرا مطالعه کنند تابدانند آن ها در خدمات رسانی به رزمندگان خود چه رتبه ای دارند وما چه رتبه ای ما رتبه آخرین.متاسفم ازاین همه جور در حق قبیله مظلوم.
ما ک کشورهای دیگر رو قبول نداریم بس امام علی چرا با طلحه وزبیر جنگید انها هم سهمیه میخواستند همانطور ک شما میخاید
یاری اندر کس نمی بینم یاران را چه شد دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد آب حیوان تیره گون شد خضر فرخ پی کجاست؟ خون چکید از شاخ گل باد بهاران راچه شد صد هزاران گل شکفت و بانگ مرغی برنخاست عندلیبان را چه پیش آمد هزاران راچه شد؟
سلام ،آقای وزیر بلیل زبان این سخنان جفنگ را کدام رندی در دهانت کاشت؟
من خودم ایثارگرم ولی مخالف این سهمیه ها هستم ، توجیه سهمیه برای رزمندگان در زمان امام برای شرایط حضور در جبهه وعقب افتادگی ناشی از آن است ولی سهمیه های کنونی چه برای هییت علمی و چه برای جانبازان و فرزندانشان غیر عادلانه است ودر بین قشر جوان احساس تبعیض ایجاد میکند که برازنده حکومت عادلانه نیست
امنیت وآسایش امروز مدیون رزمندگان وایثارگران وشهداست ...رزمندگان رادریابیم...
ماکه خودمون ازاین همه دولت وبعدسی سال وقانون هایی عملی نشده بفرموده امام درپیچ خم زندگی موندیم سهم خواهی نمی کنیم ولی. خدایی همرزمان وعزیزان دوست ندارند تبیضی بین مردم باشد ودراین میانسالی گرفتار مشکلات بیماری مشکلات فرزندان خیلی مسایل دیگه هستند که خیلی سالها پیش باید نسبت به این عزیزان توجه میشد. کاش حال وضع واقتصاد کشورمان خوب میشد وشاهد این همع روزمرگی بیکاری ایران اسلامی نمی بودیم. شرمنده
ایشان اگراندکی حس مسیولیت داشتندمثل آقای رهبراجازه میدادن دانشجویای دختربه شهرخودشون منتقل بشن...
فریاد مظلومیت رزمنده دوران دفاع مقدس دکترحسام الدین حسن نژاد (صحبتی در گوشی با قاضی زاده هاشمی)

بررسی دو نقل قول:
۱-وزیر بهداشت: درست نیست که در دانشگاه‌ها فردی با رتبه ۳۰۰۰ در کنار فردی با رتبه ۸۰۰۰۰ بنشیند.

۲- قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت: این وزارتخانه از ابتدا با اختصاص ۵ درصد سهمیه به ایثارگران مخالف بود و این کار مشکلات زیادی را در آزمون های وزارت بهداشت ایجاد کرد.
--------------------------------------
فارغ از بررسی درست یا نادرست بودن این ادعا که آیا واقعا فردی با رتبه ۸۰۰۰۰ در دانشگاه تهران در رشته داروسازی تحصیل می کند یا نه، آن چیزی که مسلم است آن است که این اعداد مربوط به سهمیه ۵ % فرزندان رزمندگان نیست و مربوط به کنکور ۹۶ نیز نبوده است و وزیر با ذکر مثالی نامربوط به سهمیه ۵ درصدی سعی در تحت فشار گذاشتن مسئولین و تشویش اذهان عمومی دارد. بررسی نتایج و جامعه آماری شرکت کنندگان در دو آزمون کنکور سراسری و دستیاری دندانپزشکی نشان می دهد که حدود ۱۰ درصد از کلیه شرکت کنندگان این آزمون ها مشمول سهمیه رزمندگان هستند که طبق سهمیه جدید ۵ درصد از ظرفیت کل را اشغال می کنند!
-- به عبارتی اگر باقی مانده سهمیه ایثارگران به آنان تعلق نگیرد عملا کمکی به قبولی آنان نمی کند.
حال ک دعوا بر سر ظرفیت خالی مانده سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد است خالی از لطف نیست که نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی را بررسی کنیم تا مقدار واقعی خالی مانده از این سهمیه را بدانیم.
‼️به گفته رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از ۳۴۱ نفر پذیرفته شده در آزمون دستیاری دندانپزشکی امسال ۶۶ نفر از سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران و ۳۲ نفر از سهمیه ۵ درصدی رزمندگان استفاده کرده اند. بررسی این اعداد نشان می دهد که مقدار خالی مانده از سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران ۴ درصد بوده است و ۲۱ درصد توسط خود جامعه هدف تکمیل شده است. به عبارت دیگر ( ۹ درصد از ظرفیت کل به ۱۰ درصد از شرکت کنندگان که مشمولین سهمیه ۵٪ هستند تعلق گرفته است.)‼️
بد نیست با خواندن مطالب بالا قاضی زاده کلاه خود را قاضی کند و بی انصافی که با سخنان خود در حق فرزندان رزمندگان روا داشته است را متوجه شود.
-- این گونه صحبت ها از طرف شما و نزدیکانتان نه به قصد دلسوزی برای داوطلبان سهمیه آزاد، بلکه به جهت بهره برداری سیاسی و وارونه نشان دادن فضا می باشد و جز ایجاد یٱس نا امیدی در دل داوطلبان سهمیه آزاد، ثمره ای ندارد.
-- اگر هم ناعدالتی در سهمیه ها بوده است مربوط به سهمیه ایست که شما و همسرتان و فرزندانتان از آن استفاده کرده اید و تحصیلات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی را گذرانده اید. در واقع رتبه ۸۰۰۰۰ که شما از آن نام برده اید، از همان سهمیه ای استفاده کرده که شما پیش تر از آن بهره برده اید.
--لطفا شانتاژ نکنید جناب وزیر، دوره هوچیگری گذشته است. آرزوی رسیدن به پستهای عالی تر با توصل به اعمال پوپولیستی نخ نما (که بسیار به آن مشهورید)، توهمی بیش نیست.
--به وزیر بودن اکتفا کنید و نواقص موجود در سیستم خود و حقوق عقب افتاده پزشکان و طرح شکست خورده تحول سلامت را پشت اظهارات عوام پسندانه خود پنهان نکنید
یاد طلحه وزبیر افتادم از امام علی سهمیه میخواستند با انان جنگ سختی کردچون میگفتند ما جبهه بودیم
بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی باید مسؤلان کشور و نیز سه قوه تمامی ثروت و دارایی خود را اعلام کنند. اما اینان این اصل قانون اساسی را زیر پا می گزارند چون باید از کجا آوردی را به ملت پاسخ دهند فقط دو رئیس جمهور از میان خیل مسئولان دارایی اندک خویش را اعلام کردند: شهیدرجایی و دکتر احمدی نژاد.. پس وزیران میلیاردی جز عوامفریبی چه میتوانند بکنند.. ثروت نجومی طغیان ایجاد می کند و ...
چرا عصبانی شدی
حضرات وقتی از جنابان طلحه وزبیر صحبت میکنید بدانید که انها برا خودشان و اقا زاده هایشان سهمیه جدای از امت مسلمان میخواستند وبر امام وقت خود و پیشوای مسلمانان شوریدند وشمشیر از نیام کشیدند و خونها ریخته شد و بدعت ها گذاشته شد
وجدانا کدام یک از خانواده بزرگ ایثارگران، جانبازان، خانواده محترم شهدا،مجروحین ،ازادگان سرافراز ، که بیشتر از جامعه ی محروم یا بقولی طبقه مستضعف کشور بزرگ ایران بوده اندطی سالها ی گذشته از انقلاب تز سهمیه خواهی داشته اندو چه سهمیه ای ودر کجا ی کشور بدست اورده اند وقتی دشمن استکباری با تمام قوای خود و غلام حلقه بگوش جناب صدام به حریم کشور تجاوز کرد فرزندان کدام از رجال ،سیاسیون احزاب مختلف و لیبرال ها وابسته به غرب در صدد دفاع از کشور قرار گرفت
حالا در نزدیک به ۱۹۵ کشور از جهان حداقل هایی قطره چکانی برای قشر طبقه محروم جامعه ی خود در نظر میگیرند که حقیقت سهمیه نمیباشد
در جمهوری اسلامی ایران هم یک حداقل قطره چکانی برای طیف محروم ومبارز جامعه در نظر گرفته شده به این سهمیه اطلاق نمیگردد
اگر فرزند یک شهید یا ایثارگر وجانباز ،رزمنده ،ازاده را از تمام هستی خود که جان شیرین هر انسانی میتواند باشد گذشته، تا کشور بدست متجاوز به ناموس ،خاک و مام میهن و هویت ایرانی نیفتد!!!
با حداقلی قطره چکانی به مدارس ،دانشگاه ، و حوزه های دیگر را ه داده اند حقیقتا سهمیه میباشد؟
خوب کشور های از ما فقیر تر و فلک زده تر در قاره افریقا ودیگر نقاط جهان که امکانات بیشتری برای قشر محروم خود در مقایسه با ایران در نظر گرفته اند
این بازی سهمیه که حضرات برای اهداف پشت پرده خود راه انداخته اند تا قشر مدافع همیشگی از دفاع از مام میهن، ناموس ایرانی را در چشم ملت بزرگ ایران سهمیه خواه جلوه بدهند
بازی جدیدی نیست ، تاریخ ایران را مطالعه کنید خواهید فهمید وقتی ارکان قدرت جناحین سیاسی میخواهند حقایق جامعه را که اقا زاده گری رانت خواری فساد افسارگریخته ،اختلاسهای کمر شکن در کشور نجومی بگیری مدیران مجانی فروشی گاز زمین خوارگی دریا خوارگی جنگل خوارگی واردات تامل برانگیز اجناس لوکس و اشرافی گری و هزاران درد بی درمان دیگر را ماله کشی ، سیاسی گری و حزب گرایی و جناحی گری کنند وافکار جامعه را منحرف از وقایع و بلایای وارد شده برسر یک ملت مظلوم کنند دعوای زرگری راه انداخته و لایه های پایین دستی جامعه را مورد انحراف قرار داده سرگرم جنگ زرگری کرده و اهداف بلند مدت پشت پرده نادیده گرفته خواهد شد
از ماست که برماست
عالی بود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi