شناسه خبر : 55997
چهارشنبه 19 مهر 1396 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همکاری اروپایی هابا آمریکا در افزایش فشار بر ایران


یک روزنامه انگلیسی فاش کرد طرف‌های اروپایی برجام، برای افزایش فشار به ایران با آمریکا همکاری می‌کنند.
روزنامه فایننشال‌تایمز نوشت: امضاکنندگان اروپایی توافق هسته‌ای ازجمله فرانسه، آلمان و انگلیس به دنبال افزایش فشار بر ایران در مسائلی خارج از توافق هستند.
«هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ به این روزنامه گفته است که توافق باید مناسب با راهبردی گسترده‌تر باشد و این چیزی است که اکنون بر روی آن کار می‌کنیم. مک مستر می‌گوید طرف‌های اروپایی تمایل خود را برای افزایش فشارها بر ایران در خارج از توافق ابراز کرده‌اند.
مک‌مستر به فایننشال تایمز گفت اروپایی‌ها حمایت خود از اقدامات سختگیرانه‌تر علیه ایران در حوزه‌های غیرهسته‌ای را ابراز کرده‌اند.
وی افزود: ما درباره نحوه نگرش به فعالیت‌های ایران تا حد زیادی اشتراک نظر داشتیم.این مقام آمریکایی تایید کرد یکی از گزینه‌های رئیس‌جمهوری (آمریکا) حفظ توافق هسته‌ای در کنار تشدید سختگیری درقبال ایران است.
فایننشال تایمز نوشت: آمریکا، ایران را به حمایت از تروریسم و تشدید ناآرامی در منطقه، آزمایش موشکی در مغایرت با قطعنامه‌های شورای امنیت، تلاش برای حملات سایبری و حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، شبه‌نظامیان یمنی و حزب‌الله متهم می‌کند.
ترامپ تردیدهایی را درباره گزارش تایید یا تایید نکردن توافق سال 2015 به کنگره برانگیخته است. طبق قانون، دولت آمریکا باید هر 90 روز یک‌بار این گزارش را ارائه دهد. درصورتی‌که ترامپ پایبندی ایران را تایید نکند، کنگره 60 روز برای تصمیم‌گیری درباره اعمال تحریم‌های جدید فرصت دارد. فایننشال تایمز می‌افزاید: آمریکا با چنین تحریم‌هایی، توافق را نقض می‌کند.
«کیم دوارچ» سفیر انگلیس در آمریکا این هفته گفت: مواضع دولت کنونی آمریکا از زمان روی کار آمدن این دولت فضا را درباره ایران تاکنون تغییر داده و از این رو می‌تواند موفق شود.
وی در تایید اظهارات مک مستر گفت اروپایی‌ها و دولت ترامپ در ماه‌های اخیر درباره نحوه افزایش فشار بر ایران «شدت عمل جدی‌تری» نشان داده‌اند.
این مقام انگلیسی همچنین اظهار داشت تیلرسون و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هر دو به اظهارات هفته گذشته «ترزامی» نخست‌وزیر انگلیس درباره نحوه جلوگیری از فعالیت‌های ایران در منطقه، استفاده «موثرتر از قدرت بازرسی و آغاز مذاکرات با ایران درخصوص بند انقضا در توافق هسته‌ای، «علاقه نشان دادند.»
«پیتر ویتینگ» سفیر آلمان در آمریکا در این زمینه گفت که آلمان «مقتدرانه» با ایران گفت‌وگو کرده است. «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه نیز که با روحانی هفته پیش دیدار کرد، تاکنون از پیگیری مذاکرات در ترتیبات جدیدی برای دوران پس از سال 2025 حمایت کرده است.
«مارک دوبوویتز» مشاور دولت ترامپ و از مقامات ضدایرانی از رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد برای حفظ اهرم فشار بر اروپایی‌ها توافق کنونی را تایید نکند.
وی چنین استدلال کرده که تایید نکردن توافق فرصتی را برای اصلاح آن به جای لغو کامل توافق ایجاد می‌کند.
وی همچنین گفت که ممکن است ترامپ این توافق را این دوره هم تایید کند اما تهدید کند که اگر اروپایی‌ها برای فشار بر ایران برای اصلاح آن اقدام نکنند، آن را در دور بعدی در ژانویه (دی - بهمن) تایید نمی‌کند. جذابیت این رویکرد این است که اروپایی‌ها را نیز تحت فشار قرار می‌دهد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi