شناسه خبر : 56057
سه شنبه 25 مهر 1396 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چه کسی افضل توس را زمینگیر کرد

حقیر درخصوص اکثر قریب باتفاق وزرا، معاونین و مدیران ارشد و میانی دولت دوازدهم که تخصص و تعهد نداشته و فقط مدرک آنها به دلیل پستی که بواسطه حضرتعالی نصیب شان شده است انتقاد دارم

سیدعلی تقی آبادی - جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران! احتراما به استحضار می رساند که حقیر درخصوص اکثر قریب باتفاق وزرا، معاونین و مدیران ارشد و میانی دولت دوازدهم که تخصص و تعهد نداشته و فقط مدرک آنها به دلیل پستی که به واسطه حضرتعالی نصیبشان شده است انتقاد دارم. چرا که آنها با یک دستور و امر و نهی کردن مدرک دکترای هررشته ای را که بخواهند بلافاصله در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

در اینجا نمونه ای از آن را در مورد یکی از معاونین جنابعالی عنوان می کنم، جناب دکترسیف که بر مسند ریاست کل بانک مرکزی تکیه زده و از آنجائی که درطول بیش از 4 سال نتوانسته است درحوزه مدیریتش بانک ها و موسسات مالی و اعتباری را سامان دهد مطالبی را عرض می کنم.

به طور مثال ایشان درجمع خبرنگاران و در جلوی دوربین ها به ملت ایران دروغ می گوید و اینجاست که باید به تحصص، تعهد و مدرک ایشان شک کرد. جناب آقای سیف در مصاحبه ای اعلام کردند که موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز بانک مرکزی هستند.

امثال بنده حقیر در مورد همه موسسات، چون اطلاعات دقیقی ندارم نمی توانم اظهارنظری بکنم اما موسسه مالی و اعتباری "افضل توس" نزدیک به دو دهه به فعالیت اقتصادی آن هم تحت نظارت بانک مرکزی مشغول بوده است.

چرا که بر روی تابلوی نصب شده بر سردر شعبات موسسه مالی و اعتباری افضل توس عبارت "تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران" (که البته از خرداد ماه جمله فوق حذف شد است) نصب شده بود و به همین دلیل مردم اعتماد کرده و نقدینگی شان را در آن سپرده گذاری کرده بودند.

دلایل آن هم روشن است چرا که اولا به دلیل جمله معروف و ثانیا به دلیل اینکه پشتوانه اش را بنیاد شهید و امورایثارگران می پنداشتند؛ اما در اینجا عرضم با جناب سیف است که باید گفت سر گردنه بگیران و چپاولگران در زمان گذشته لااقل به یکسری اصول و مرام و مردانگی پایبند بودند ولی شما پایبند به هیچ مرام و تعهدی نبوده و نیستید. چراکه اگرمی بودید لااقل به امضای خود احترام می گذاشتید.

جناب سیف! شما که بیش از 4 سال است سکاندار بانک مرکزی هستید چرا در بدو شروع بکار خود فرمودید "موسسات فاقد مجوز بانک مرکزی هستند" لااقل امروز تعداد سپرده گذاران به این عدد نمی رسید. متاسفانه در این دوره هم که آمدید سناریوی ادغام با بانک آینده را استارت زده اید و بیش از 4 ماه است که نه اصل پول و نه سود آن پرداخت نشده است.

شما در یک مصاحبه دیگر افاضاتی فرمودید که "سپرده گذاران طمع کرده اند" در جواب باید عرض کنم که موسسه مالی و اعتباری افضل توس نسبت به بانک ها سود بیشتری پرداخت نکرده بود که مردم را طمعکارخوانده اید، مردم طمعکارند یا شما که با حقوق های نجومی دچار طمع  شده اید و همان اندک سپرده آنها را به بهانه های واهی قربانی کرده اید؛ آیا این شائبه بوجود نمی آید که اختلاس دیگری در راه است.

جناب آقای سیف! این را بدانید درست است که قدرت و پول در دست شما و امثال شماست ولی بالاخره نفرین یک نفر هم که باشد دامنتان را خواهد گرفت و امیدوارم به دردی مبتلا شوید که علاجی برایش پیدا نشود.

آیامی دانید در این چند ماه چه استرسی به مردم وارد کرده اید و آیا می دانید با این کارتان بیش از صدها نفر دربیمارستان ها بستری شده اند و به لطف شما بیش از دهها نفر به دیار باقی سفرکرده اند.

جناب آقای سیف! تاوان سختی در انتظارتان است؛ و اما درخصوص اینکه چه کسانی فقیر و چه کسانی ثروتمندند باید گفت مستضعفان روز به روز مستضعفتر شده اند. قشری که در زمان دفاع مقدس و حتی الان که وقت دفاع از حریم عقیله بنی هاشم است چه در آن زمان و چه حالا همچنان با فقر و دشمن می جنگند.

اما آقازاده های شما در کشورهای اروپایی و آمریکایی درس چپاول و اختلاس خوانده و هر روز به ثروت خود از مال مستضعفان اضافه کرده و به ریش ملت می خندند.

به هرحال نمی دانم مسئولین چرا از مردم جدا شدند؟ البته حالا دیگر مسئول نیستند چرا که اگر مثل گذشته مسئول باقی می ماندند امروز احتیاجی نبود این مطالب گفته شود. گویا آنها رئیس شده اند، رئیس هم خصلتش معلوم است، دوست دارد امر و نهی کند و دستور بدهد و اطرافیان هم به به و چه چه گفته و تملق و چاپلوسی کنند.

امام خمینی(ره)بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مقطعی از تاریخ فرمودند: "دلبسته به دنیا نشوید" و این رهنمود برای همه مسئولین بود. درحال حاضر هم امام خامنه ای در هر فرصتی خطاب به مسئولین می فرمایند "از اشرافی گری و تجملات دوری کنید" اما  کو گوش شنوا. بله برادر شهادت و جانبازی و درد و رنج به اضافه فقر از آن ماخانواده شهداء و جانبازان شده  و قدرت خرید و ثروت هم از آن ازمابهترون است.

درادامه عرایضم از آقای رئیس جمهور عاجزانه استدعا دارم کار را به کاردان بسپارید و جناب سیف را هم از ریاست بانک مرکزی عزل کنید؛ شاید مرهمی بر زخم های ما باشد. بایدگفت که دل براین دنیا مبندید همچون که شاه عباس رفت و جامه زرین را برجا گذاشت و با کرباس رفت. فقط از جهت اطلاع عرض شود آقایان فکر نکنند که ماخانواده شهداء، جانبازان و آزادگان میلیاردی سپرده داریم.

ما جمعی از خانواده معزز شهداء، جانبازان و آزادگان سپرده گذار در موسسه مالی و اعتباری افضل توس جهت اطلاع شما عرض می کنیم میلیاردی سپرده نداریم، ازباب نمونه، خودم را عرض کنم که مبلغ سپرده حقیر 43 میلیون تومان است که بعد از سی سال جمع آوری شده است تا محتاج کسی نشویم.

به قول قدیمی ها:

عنان مال خویشتن به دست کس مسپار

که مال خود طلبیدن کم ازگدائی نیست

و به لطف اقدامات جناب سیف امروز همان روز گدائی ما رسیده است. هرکس صادقانه خدمت می کند خداوند نصرتش دهد و هرکس خیانت می کند خداوند لعنتش کند.

درخاتمه عرایضم صحت وسلامتی توام با طول عمر با عزت مقام معظم رهبری را از خداوند متعال خواستارم.

باتشکر جمعی ازخانواده معزز شهداء،جانبازان وآزادگان سپرده گذار موسسه مالی و اعتباری افضل توس

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
امیدوارم با همت نمایندگان محترم مجلس به حق خودتان برسید
مسئولین با این کارهایشان با روح و روان مردم بازی می کنند و خسارتی که می زنند واقعا قابل محاسبه نیست . امیدوارم همه دوستانم سلامت با شند و با صبوری و ارامش موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند .

رانتتتتتتتتتتتتت....رانت.......پارتی.....بخوروبچاپ فامیلی....
موسسه مالی افضل توس هیچ ربطی به خانواده شهدا نداشته است فقط سالهای اول به جهت عدم حساب کتاب حقوق خانواده معزز شهدا را خود مدیر عامل چون مدیر اداری مالی بود حقوق خانواده ها را به اجبار به این موسسه واریز میکردن.ولی بعدا بجهت غیر قانونی بودن توسط دیوان محاسبات جلوگیری شد.خانواده معزز شهدا پولی ندارن سپرده گذاری کنند جز کارکنان بنیاد و عموم مردم آن هم بجهت پرداخت سود بانرخ خیلی بالا.مراتب جهت اطلاع
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi