شناسه خبر : 56072
شنبه 22 مهر 1396 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دانش‌آموز نخبه‌ای که شهید شد و به دانشگاه رفت

شهید علی جنگرویچند روزی است که پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام آرمیده در حرم مطهر شهدای گمنام ولایت شهرک دانشگاه امام حسین(ع) تهران از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است‌، این دو شهید بزرگوار به همراه شش شهید گمنام، 16 سال پیش در پنجم مهر سال 1380 با استقبال با شکوه مردم شهید پرور منطقه، تشییع و به خاک سپرده شدند.

پیکر یکی از دو شهید گمنام شناسایی شده متعلق به «شهید علی جنگروی» است. شهید جنگروی 21ساله بود که در عملیات رمضان در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در یک مرداد سال 61 به فیض شهادت نائل شد، اما پیکرش در منطقه باقی ماند و مانند مادرش حضرت زهرا(س) بی نام و نشان باقی‌ ماند.  سرانجام در عملیات کاوش شهدا پیکر مطهرش تفحص شد اما به دلیل آنکه نشانی از او باقی نمانده بود به عنوان شهید گمنام شناسایی شد.

موسسه فرهنگی شهید ابراهیم هادی که در چاپ خاطرات شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم فعال است،‌ کتابی با عنوان «بی‌قرار» خاطرات برادران شهید جعفر،‌ علی و مسعود جنگ‌روی را منتشر کرده است. داستان «گمنام»  از این مجموعه به خاطرات شهید علی جنگ‌روی اختصاص دارد.

در این داستان آمده است: «از دانش آموزان ممتاز دبیرستان بود. در دارالفنون درس می خواند. همیشه اهل مطالعه بود. بارها دیده بودیم که با اساتید مارکسیست بحث می‌کرد و آنها را مجاب می‌نمود. علی با شروع جنگ در کار فرهنگی و تربیتی مدارس مشغول شد و سپس در تیپ المهدی مسئولیت تبلیغات را برعهده گرفت.

خیلی ها به علی می‌گفتند تو باید بروی دانشگاه اما می‌گفت: دانشگاه من جبهه است.»

او رفت و در عملیات رمضان به آسمانها پرکشید. اما حالا...با آزمایش دی ان ای مشخص شده است که این دانش آموز نخبه سال‌هاست در دانشگاه مشغول است، او چراغ هدایتی برای دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)شده است.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi