شناسه خبر : 56089
شنبه 29 مهر 1396 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رفع مشکل پیش آمده برای فعالیت شورای عالی ایثارگران

در پی کسب اطلاع از ایجاد ممانعت ورود اعضای شورای عالی جانبازان به ساختمان محل استقرار این شورا، خبرنگار ما در گفت و گو با مدیر عامل این شورا به بررسی چند و چون این ماجرا پرداخت.

فاش نیوز - مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی از رفع موانع برای ادامه فعالیت دفتر شورای انجمن های ایثارگران در تهران خبر داد.

در پی کسب اطلاع از ایجاد ممانعت ورود اعضای شورای عالی جانبازان به ساختمان محل استقرار این شورا، خبرنگار ما در گفت و گو با مدیر عامل این شورا به بررسی چند و چون این ماجرا پرداخت.

بر اساس این گزارش، حسین اسرافیلی درتوضیح مشکل پیش آمده در روز یکشنبه(23 مهر ماه) یادآور شد: این شورا به مدت ده سال است که در زمینه مسائل و مطالبات جانبازان و خانواده شهدا فعالیت دارد و از تشکل های مختلف ایثارگری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: شورای انجمن های ایثارگران به مدت دوسال است که در این ساختمان در خیابان شهید موسوی (جنب موزه شهدا) مستقر است و به فعالیت خود در زمینه رسیدگی به مشکلات جانبازان و خانواده های شهدا و انعکاس آنها به مسئولان بنیاد شهید مشغول است.

اسرافیلی تصریح کرد: از آنجایی که فعالیت های انجمن های ما قانونی است بنابراین وجه قانونی بودن شورای عالی نیز از آن نشات گرفته است و ما به صورت مستمر جلسات هفتگی خود را با تقسیم کار کمیته های مختلف  در محل شورا دنبال می کنیم.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی متذکر شد: طبق روال روز یکشنبه( 23 مهر ماه ) اعضای شورا برای حضور در جلسه در محل حاضر شدند که با درب بسته ساختمان و ممانعت حراست بنیاد شهید برای ورود مواجه شدند.

به گفته اسرافیلی این اقدام بدون هماهنگی قبلی با شورا صورت گرفته بود و به مدت چند ساعت باعث بروز اختلال در نحوه فعالیت اعضای آن شد اما در نهایت با تجمع اعضای شورا در مقابل درب ورودی ساختمان، مسئولان با ورود موقت آنها به دفتر موافت کردند.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی با اشاره به رایزنی های به عمل آمده برای ادامه فعالیت دفتر شورا اظهار داشت: در نهایت امر با برگزاری یک نشست مشترک با حضور «اسلام کریمی» مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به نمایندگی از بنیاد شهید و نماینده ای از سازمان اقتصادی کوثر، موضوع ختم به خیر و سوء تفاهم پیش آمده برطرف شد.

رئیس شورای انجمن های ایثارگران در توضیح نتایج این نشست اظهار داشت: در این نشست مقرر شد  فعالیت غرفه های موجود در محوطه پارکینگ همچنان معلق باشد و گزارشی از وضعیت پیش آمده به بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر منعکس شود تا در آینده از بروز اینگونه مسایل جلوگیری و اقدامات لازم اتخاذ شود.

اسرافیلی خاطر نشان کرد: هیچکدام از اعضای انجمن های موجود در این ساختمان فعالیت اقتصادی ندارند و صرفا به منظور خدمت به ایثارگران به صورت هفتگی در جلسات شورا شرکت می کنند و انشاالله در آینده نیز در راستای خدمت به عزیزان ایثارگر سربلندتر از گذشته این توفیق را داشته باشند.

چندتن از جانبازان ویلچری نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشتند، محوطه ساختمان ایثارگران واقع در خیابان شهید موسوی به جهت سهولت در تردد و همسطح بودن غرفه ها، جذابیت زیادی برای ما داشت، چرا که قادر به انجام بسیاری از کارهای خود و  خرید های روزانه در کنار خانواده بودیم، اما با تعطیلی آن فرصت خوبی را از دست دادیم.

همچنین یکی از حاضران در محل در مورد این اقدام بنیاد گفت: بنیاد شهید این محوطه را به عنوان پارکینگ در اختیار جانبازان قرار داده بود و اصولاً متعلق به دفتر محل فعالیت آنان نیست.

وی افزود: جانبازان حاضر در دفتر به شرط پارک خودروی خود در ساختمان می توانند از این مکان استفاده کنند و به این شرط از ورود آنها به محوطه جلوگیری نخواهد شد.

این در حالی است که پیش از این در جهت تسهیل امور جانبازان، یک فروشگاه کتاب، کارواش، فروشگاه لوازم خانگی، میوه و تره بار، آرایشگاه و ... در محوطه مستقر بود اما با دستور حراست بنیاد شهید، فعالیت آنها تا اطلاع ثانوی معلق شده است.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
هر کی از راه رسید یه بقالی به اسم بچه های ایثار باز کرد .
حالا کی و چطور از این وسط مسطا متنفع میشه الله واعلم ...
بیچاره ایثار و ایثارگر که با شکم و جیب خالی ، کت و شلوار بعضی هارو اتو میکنه .
ده ساله چکش رو کدوم سندون زدید ؟ حالا گیریم دوتا میخم جالباسی فقرا کردید مزیتهای جانبیش تومنی چند ؟
اسم این بر و بچه های جانباز عجب نون دونی شده ... ها ...
بنیاد که واسه جانبازا شمشیرو از رو بسته ... بالا دستی ها هم مثله طبل تو خالی فقط قمپز در میکنن . ..
چندین ساله جعفر یه گوش و صغرا چلاق ، مدرک پی اچ دی اکادمی میرزا بنویسای ناصر خسرویی میدن !! نهایتش گیریم ذغال اخته مرد شده باشه !!!
دوهل بیارید عروسمون چپوله ... مخلص کلوم همه دفتر دستک شما چقده خیر داشت ؟
انصافا درست و منطقی گفتی برادر.
آقایون به نام ایثارگران و به کام خودشون سینه چاک میکنن و با قیافه حف به جانب و کت و شلواری که خط اتوی اون دست جانبازان و ایثارگران را می بره دارن به نرخ روز... می کنند.
در عجبم اینها سیر شدنی نیستن؟
این همه غرفه به نام ما جانبازان گرفته شده ولی دریغ از یک قدم کار برای حل مشکل ما...
آقا پول اجاره این غرفه ها کجا می رفته؟ ظاهرا بنیاد و کوثر گفتن ما نمی گرفتیم.شفاف سازی نمی کنید؟
جای خوبی رفته برادر. نگران نباش
آفتابه لگن هفت دست ، شام و نهار هيچي!!!!!!!!!!
در خبرها از برگزاری یکصد و پنجاه و نهمین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران سخن به ميان آمد. داستان ايثارگران حكايت ضرب المثل فوق است . در همه دستگاهها ، استانداريها و . . . مشاور امور ايثارگران گذاشته اند لكن ميزان تاثير آْنها براي اجراي قوانين موجد حق ايثارگران و جلوگيري از تخلفات دستگاهها بسيار اندك است . شورايي كه عنوان پرطمطراق مشاورين وزرا را يدك مي كشد سالهاست كه به تشكيل اين جلسات پرداخته و آن را به طور منظم تشكيل مي دهد ولي هيچگاه از خروجي اين شورا كه چه منافعي براي ايثارگران دارد خبري درز نمي كند. سطح اين شورا سطح پاييني نيست كه از آن توقعي نداشته باشيم ،‌ با اين عنوان فريبنده انتظار اين است كه اين شورا منشاء خدمات موثر و مفيدي در دستگاههاي اجرايي باشد لكن دريغ از حتي يك اقدام موثر كه در تراز اين شورا طي اين سالها باشد.
سلام ما که صدایمان به جایی نمی رسد حداقل شما بگوئید نمایید درتمام ادارات ازکجا تا بزرگ دیگر دهنکجی و کیک گویی بس است اینها را جمع کنید ما ملزم به اطاعت از رهبری هستیم وگرنه اینها۰۰۰۰۰نیستند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi