شناسه خبر : 56098
دوشنبه 24 مهر 1396 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید زنده ­ای است که برای حل مشکلاتم از او کمک می گیرم

پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری عاشقان کربلا اسلامشهر مسابقه بزرگ کتابخوانی شهید ابراهیم هادی را با محوریت کتاب سلام بر ابراهیم1 که مجموعه خاطرات شهید از تولد تا شهادت است، برگزار نمود که با استقبال گسترده­ای مواجه گردید. در این مسابقه کتبی چهل سؤال تستی و یک سوال تشریحی با این عنوان که «از خواندن این کتاب چه نتیجه ­ای گرفتید؟» طرح گردید. دل­نوشته­ هایی که شرکت­ کنندگان مسابقه در پاسخ به سوال تشریحی نوشته بودند حکایت از آن داشت که اکثریت کتاب را عمیق مطالعه نموده و تحت تأثیر قرار گرفته ­اند. گزیده ­ای از دلنوشته­ های کسانی که با خواندن کتاب متحول شده ­اند را به مرور در مشرق تقدیمتان می کنیم.

***

من اگر در این مسابقه رتبه ­ای هم کسب نکنم اما همین که توفیق حضور در این طرح را داشتم خدا را شاکرم و تنها مطالعه­ ی این کتاب ارزشمند مرهمی بر مشکلات زندگی من بوده است و شهید هادی شهید زنده­ ای است که برای حل مشکلاتم و درد دل از ایشان کمک می گیرم.

به جرات و بدون هیچ اغراقی می ­گویم که قبل از خواندن این کتاب در حوادث و مشکلات زندگی غرق بودم و مصائب زندگی و دوراهی­ ها و چندراهی­ های آن مسیر درست را برام پنهان کرده بود. با درس گرفتن از تک تک داستان­ های این کتاب مشکلاتم کم­رنگ­ تر شد و راه اصلی برایم نمایان شد. مثلاً قبلا فکر می­ کردم اگر در حق کسی کار خوبی انجام دادم باید توقع خوبی از فرد مورد نظر داشته باشم اما حال فهمیدم اگر کار خیر در حق فردی انجام داده شود تنها هدف آن باید رضای خدا باشد و بس. 

دومین مسئله که در زندگی من تأثیر داشت نماز اول وقت و تعطیل کردن هرکار دیگر در وقت نماز است. مسأله ­ای که مدت­ها بود نسبت به آن سستی می­ کردم. مواردی چون خوش ­خلقی، حتی زمانی که فرد مخاطب بدخلقی کند، آلرژی داشتن به نامحرم، رفاقت و مرام بی ­چشمداشت، غیبت نکردن، رفتار با اسیر با عطوفت و مهربانی همانند خطبه ­ای از حضرت علی(ع) که فرمودند: با اسیر زمانی که در بند توست با مهربانی رفتار کن. و عدم تعلق به دنیا که ریشه­ی تمامی مشکلات از تعلق داشتن به زندگی در دنیا است و تا زمانی که تعلق از بین نرود شیرینی زندگی درک نمی­ شود. مواردی بود که مرا به فکر فرو برد و سعی بر آن دارم که در زندگی شخصی خود به کار برم و از آنها درس بگیرم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi