شناسه خبر : 56107
دوشنبه 24 مهر 1396 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهرستان شوشتر عزادارِ یک پدرشهیدِ نخبه

مرحوم شیخ به دلیل بیماری و کهولت سن در بیمارستان پارسیان تهران بستری بود که ساعتی پیش درگذشت

فاش نیوز - ساعتی پیش دکتر محمدعلی شیخ، فرزند علامه شیخ شوشتری و پدر شهید والا مقام مسعود شیخ، و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، دار فانی را وداع و به لقاءالله پیوست.
دکتر مرتضی افقه، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با «امین امان الله پور»خبرنگار فاش نیوز مستقر در شهرستان شوشتر، اظهار کرد: مرحوم شیخ به دلیل بیماری و کهولت سن در بیمارستان پارسیان تهران بستری بود که ساعتی پیش درگذشت.

بنا به گفته خواهرزاده مرحوم دکتر محمدعلی شیخ، جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان متعاقبا اعلام خواهد شد اما قطعا ایشان در شوشتر به خاک سپرده خواهند شد.

در همین رابطه، سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند و پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، روءسای دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشکده علوم پزشکی شوشتر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، آموزش و پرورش شوشتر، و خانواده شهدا و جامعه ایثارگران شوشتر در پیام های جداگانه، درگذشت این پدر شهید را تسلیت گفتند.

در قسمتی از پیام خانواده شهید و ایثارگران شوشتر آمده است: برای آنانکه در معامله با پروردگار جز خشنودی او را طلب نکردند و در راه این اعتقاد از  فرزندان برومند و عزیزترین سرمایه های خویش گذشتند، وعده ای جز بهشت برین نخواهد بود. آنان رضای ربوبی را در کمال بندگی یافتند و سبکبال و آرام راه رجعت به  مقصود و معبود را طی کردند. از این رو؛ کلمات تنها ادای دینی می شود برای عرض ارادت و تعزیت به خانواده معظم شهید مسعود شیخ که از مرتبه ی قرب در بوته ابتلا و آزمایش الهی همواره سرافراز به صبرند.
ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده محترم"شیخ"، تسلی خاطر بازماندگان را مسألت دارم و بر روح پُر فتوح «مرحوم حاج محمد علی شیخ» و فرزند شهیدشان درود می فرستیم.
ان شاء الله روحشان مشمول مغفرت لایزال الهی و رحمت واسعه رحمانی گردد.

 

گوشه ای از زندگی نامه شهید"مسعود شیخ":

شهید مسعود شیخ در شانزدهم آذز ماه 1346 در تهران چشم به جهان گشود سال اول و دوم ابتدایی را در سال های 54-53 در تابستان نوربخش واقع در میدان شهدا ژاله سابق تهران گذراند سال های سوم و چهارم و پنجم ابتدایی را بین سال های 55تا 57  در دبیرستان معتضد و سال های بعد را در البرز تهران گذراند و دیپلم علوم تجربی گرفت وی عضو بسیج المهدی تهران در سال های 62-64 بود.



 

این شهید بزرگوار هنگامی که میهن اسلامی خود را در معرض تجاوز دشمن دید، تاب نیاورد و در سن نوبارگی به صف هم مسلکان خویش پیوست و ضمن تحصیل بارها در درجبهه های جنگ دلیرانه به مصاف دشمن متجاوز شتافت و سرانجام در بهمن ماه 64 پس از تمام تحصیلات متوسطه در دبیرستان البرز به دانشگاه شهادت راه یافت و سال ها پیکر مطهرش در خاک دشمن  بماند و اخیراً در سال 76 همراه با خیل همرزمان شهیدش به وطن رجعت نمود.

وی نوه علامه محقق حضرت آیت العظمی مرحوم حاج شیخ محمد تقی شوشتری و خاندان مادرش از سلسله جلیله سادات مرعشی می باشد.


ویژگی های شهید مسعود شیخ:

هرگز دروغ نمی گفت و به آنچه باور داشت سخت پایبند بود، غیبت نمی کرد و از کسی چیزی نمی خواست، بسیار قانع و کم توقع بود، پوشاک و خوراکش ساده و هرگز لباس و کفش گران بها نمی پوشید و خود را با تهی دستان همگن می دید. آنچه در توان داشت بخشش می کرد، بسیار فروتن و افتاده بود، اما در مقابل کسی که بی حساب می گفت سخت می ایستاد، از معاشرت با افراد لاابالی اعتراض می نمود.

به رهبر انقلاب امام خمینی رضوان الله تعالی علیه عشق می ورزید، از منزل به دبیرستان را پیاده و بر آن  بود که در هیچ مورد نباید اصراف کرد حتی در استفاده از وسایل نقلیه خوش بیان و خنده رو بود، در حرکات و سکناتش ذره ای تصنع و تظاهر دیده نمی شد.

بسیار موقر و مهذب بود، به ادا وظایف مذهبی و فریضه جمعه سخت دلبسته بود، روی هم رفته با عمر کوتاهش در این جهان خاکی قماش ملکوتیان بود و بدان ها پیوست. در تحصیل سخت کوش و مستعد بود و با همه رت و آمدی که به جبهه داشت هرگز از تحصیل باز نماند. وی عضو انجمن اسلامی دبیرستان البرز و عضو بسیج مسجد المهدی (عج) واقع در خیابان ستارخان تهران بود و به عنوان نیروی بسیجی در لشگر 27 محمد رسول الله (ص) فعالیت می نمود. و سر انجام پس از 13 سال انتظار پیکر مطهر شهید گرانقدر مسعود شیخ همراه با خیل هعمرزمانش به میهن اسلامی رجعت نمود. و مورد استقبال پرشور مردم قدر شناس ایران اسلامی قرار گرفت.

* امین امان الله پور

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi