شناسه خبر : 56122
سه شنبه 25 مهر 1396 , 09:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمایت ترامپ از فتنه سبز با تشدید تحریم‌ها


رئیس‌ جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور در سخنانی از فتنه سبز در راستای براندازی جمهوری اسلامی حمایت کرده و همزمان نیز از تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان سخن گفتند، حامیان فتنه‌گران که این روزها در بیانیه‌ها و تذکرهایی به برخی محدودیت‌های این فتنه‌گران انتقاد دارند با سر و صدای فراوان نسبت به برخی سخنان ترامپ در رابطه با برجام و خلیج‌فارس واکنش نشان داده ولی در رابطه با حمایت ترامپ از فتنه سکوت کرده‌اند!
رئیس‌ جمهور آمریکا جمعه گذشته علاوه‌ بر اینکه از تشدید تحریم‌ها سخن گفت حمایت صریح و رسمی خود را از آنچه او جنبش سبز نامید اعلام کرد!
ترامپ ضمن سخن گفتن از تشدید تحریم‌های ضدایرانی خود را حامی مردم ایران قلمداد کرده و مدعی شد: تنها هدف رژیم ایران، آمریکایی‌ها نیستند، جمهوری اسلامی دانشجویان و معترضان در داخل ایران را در زمان اعتراضات جنبش سبز کشت!
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز در گفت‌و‌گو با شبکه سی ان ان ضمن تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا علیه کشورمان از تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی سخن گفت.
وی اظهار داشت: تلاش ما این است که از صداهای معتدل در ایران حمایت کنیم، از دموکراسی‌خواهی و آزادی‌طلبی آنها حمایت کنیم، به این امید که روزی مردم ایران کنترل حکومت این کشور را بازپس بگیرند!
تیلرسون ادامه داد: «این آخر بازی است، اما این بازی‌ای طولانی است و ما این را درک می‌کنیم.»
گفتنی است وزیر خارجه آمریکا خرداد ماه سال جاری نیز طی سخنانی در مجلس نمایندگان این کشور گفته بود: «سیاست دولت آمریکا حمایت از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ایران است.»
تیلرسون در این سخنرانی اظهار داشته بود: «سیاست ما در قبال ایران این است که هژمونی و استیلای ایران را عقب برانیم، توانایی آنها در تولید تسلیحات اتمی را مهار کنیم، و از عناصری در داخل ایران حمایت کنیم که منجر می‌شود به انتقال مسالمت‌آمیز حکومت و البته همان‌طور که می‌دانیم، آن عناصر حضور دارند.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi