شناسه خبر : 56140
چهارشنبه 26 مهر 1396 , 08:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری مسابقات بسکتبال با ویلچر جانبازان خوزستانی/تصاویر

همزمان با هفته پاراالمپیک مسابقات ورزشی بسکتبال جانبازان ویلچری در باشگاه ورزشی جانباز اهواز برگزار شد .

فاش نیوز - همزمان با هفته پاراالمپیک مسابقات ورزشی بسکتبال جانبازان ویلچری در باشگاه ورزشی جانباز اهواز برگزار شد .

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، منوچهر صالحی دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولین استان خوزستان  اظهار داشت: از 22 لغایت 28 مهر ماه که هفته بزرگداشت پاراالمپیک نامگذاری شده است مسابقات مختلفی در باشگاه ورزشی جانباز اهواز برگزار می شود.

وی یادآور شد: پارا المپیک در اصل المپیک ورزش های جانبازان و معلولین بشمار می رود و با هدف ایجاد وحدت، پویایی و نشاط در بین جانبازان و معلولین در همه کشورها دارای اهمیت ویژه ای است .

وی افزود : در روز چهارشنبه 26 مهر (روز پارا المپیک) مراسمی با حضور جانبازان و معلولین برگزار می شود، لیکن در این دو سال اخیر  که با ایام عزاداری سالار شهیدان تقارن پیدا کرده است ، مراسم ساده تر به اجرا در آمده است. همچنین به مناسبت هفته پارا المپیک مسابقات ورزشی متنوع ویژه جانبازان و معلولین به اجرا در خواهد آمد و در کنار آن امروز شاهد برگزاری مسابقات بسکتبالیست های ویلچری جانباز و معلول هستیم .

دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولین، با اشاره به همت و پشتکار ورزشکاران بسکتبالیست در این مسابقاتن تاکید کرد : این عزیزان چندین سال پیاپی است که در مسابقات کشوری مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند .

صالحی در خصوص نقش ورزش در سلامت جانبازان و معلولین خاطرنشان کرد : من معتقدم جانبازان حتی اگر غذا هم نخورند اما ورزش کنند این موضوع باعث سلامتی و شادابی آنها خواهد شد و  از تجمع چربی در بدن شان جلوگیری و اضافه وزن آنها را تعدیل می کند چرا که همین عوامل در به وجود آمدن بیماری های قلبی و عروقی نقش موثری دارند .

ابراهیم غرباوی عضو هیات ورزشی جانبازان و معلولین استان خوزستان نیز در خصوص مسابقات ورزشی پارا المپیک جانبازان و معلولین تصریح کرد : در روزهای پنج شنبه و جمعه مسابقات والیبال نشسته در باشگاه ورزشی جانباز اهواز برگزار خواهد شد .

وی با تاکید بر نقش ورزش برای سلامتی جانبازان یادآور شد : ورزش، باعث شادابی و نشاط جانبازان و معلولان می شود و آنها را از عوارض استرس و افسردگی دور خواهد کرد و هر عزیز جانباز یا معلولی که به اماکن ورزشی مراجعه و از نزدیک شور و نشاط ورزشکاران را ببیند  محدودیت های جسمی را فراموش خواهد کرد و با عزیزانی مواجه می شود که حتی با محدودیت هایی به مراتب  بیشتراز خودش، توانایی و مهارت های فوق العاده ای را از خود در عرصه ورزش نشان می دهند .

لازم به ذکر است به مناسبت روز پارا المپیک در روز چهارشنبه مراسم پیاده روی دسته جمعی خانواده های جانبازان و معلولین از فلکه قلم تا سالن همایش ساختمان تربیت بدنی استان خوزستان در پیچ استادیوم برگزار  شد .

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام . هفته ملی پارا المپیک بر تمام جانبازان و معلولین که با همت و پشتکار بی نظیر و در فضایی ظالمانه و پر از کم لطفی ها ، باز هم راه درست زندگی را گم نمی کنند تبریک و تهنیت می گویم . جانبازان ، الگو و اسوه های نابی هستند برای اینکه روش زندگی و نحوه مبارزه آنها با مشکلات را سر لوحه خود قرار دهیم .

یه حرف خاص برای یه سری آدمهای بی رحم :
معلول ، کسی است که عاجز از خلق لحظه های بدیع و باشکوه است و به ماندن در باتلاق خو کرده است .... ... نه من !

***تقدیم به همه کسانی که خدا سخت ترین امتحان را در این دنیا از آنها گرفت :

عقب افتاده کیست ؟!!

چند سال پيش در جريان بازي هاي پارالمپيك (المپيك معلولين) در شهر سياتل آمريكا 9 نفر از شركت كنندگان دو100متر پشت خط آغاز مسابقه قرار گرفتند.
همه اين 9 نفر افرادي بودند كه ما آنها را عقب مانده ذهني و جسمي مي خوانيم.
آنها با شنيدن صداي تپانچه حركت كردند.
بديهي است كه آنها هرگز قادر به دويدن با سرعت نبودند و حتي نمي توانستند به سرعت قدم بردارند بلكه هر يك به نوبه خود با تلاش فراوان مي كوشيد تا مسير مسابقه را طي كرده و برنده مدال پارالمپيك شود.

ناگهان در بين راه مچ پاي يكي از شركت كنندگان پيچ خورد.
اين دختر يكي دو تا غلت روي زمين خورد و به گريه افتاد.
هشت نفر ديگر صداي گريه او را شنيدند ،
آنها ايستادند، سپس همه به عقب بازگشتند و به طرف او رفتند يكي از آنها كه مبتلا به سندروم داون(عقب ماندگي شديد جسمي و رواني) بود،
خم شد و دختر گريان را بوسيد و گفت: اين دردت رو تسكين ميده.

سپس هر 9 نفر بازو در بازوي هم انداختند و خود را قدم زنان به خط پايان رساندند.
در واقع همه آنها اول شدند.
تمام جمعيت ورزشگاه به پا خواستند و 10 دقيقه براي آنها كف زدند.

مهربانی و ایثار
به جنسیت نیست
به سالم یا معیوب بودن نیست
به ثروتمند یا فقیر بودن نیست....
مهربانی وجود میخواهد که بعضی ها از این خصلت بی بهره اند .‌
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi