شناسه خبر : 56142
چهارشنبه 26 مهر 1396 , 08:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از پیشکسوتان عرصه پزشکی دفاع مقدس

دکتر رکن الدین سلطانی نژاد مسئول میزهای تخصصی و سازمانی موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در جلسه کارگروه این موسسه که صبح امروز (سه شنبه 25 مهرماه) برگزار شد، با بیان اینکه بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس با کمترین تجهیزات و امکانات پزشکی در امدادرسانی به رزمندگان در تمام مناطق جنگی پیشگام بود، اظهار داشت: عملکرد بی نظیر بهداری رزمی در طول هشت سال جنگ تحمیلی با عنایت به ظرفیت ها، تجهیزات و امکانات محدود پزشکی موجود در آن دوران، از بزرگترین پدیده‌های مدیریتی است که از دیدگاه های بی نظیر مدیریت بحران، مدیریت استراتژیک، مدیریت هزینه، مدیرت عملیات، مدیریت تامین، مدیریت زمان، مدیریت تیم و مدیریت ایمنی بود که در حال حاضر هم می‌تواند مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

سلطانی نژاد با توجه به نقش تاثیرگذار پزشکان و پرستاران در پیروزی جنگ گفت: دوران دفاع مقدس یک تصویر زیبا از ایثار، فداکاری، اخلاص و غیرت رزمندگان بود که حضور و خدمت رسانی متخصصین عرصه بهداری، زیبایی حماسه های دفاع مقدس را دوچندان کرد.

وی ادامه داد: ایثار، جانفشانی و خلوص نیت برادران و خواهران پرستار حاضر در سال های جنگ فعالیت های کوچکی نبود که در جامعه کنونی به دست فراموشی سپرده شود، این از مهم ترین وظایف یادگاران دوران جنگ است که با گفتگو ها، روایتگری ها و انتشار کتاب های دفاع مقدس نقش این عزیزان را برجسته‌تر کنند.

 

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا پیشکسوتان عرصه بهداری در دوران دفاع مقدس را از سراسر کشور شناسایی، به جامعه معرفی و از این عزیزان تجلیل کنیم، گرچه تقدیر از جامعه پزشکی دوران دفاع مقدس قطره آبی است از دریای جانفشانی هایشان در سال های سخت جنگ.
 
مسئول میزهای تخصصی و سازمانی موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در حکم انتصاب سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح برای سردار فتحیان (مسول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت) قید شده است، انتقال فرهنگ و ارزش های دوران دفاع مقدس به نسل جوان امروز و نسل های آینده است، انتقال سینه به سینه وقایع رخ داده در جنگ به آیندگان کم از فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس ندارد، همه باید در تحقق این حرکت ارزشی با تمام وجود به میدان بیاییم.
 
در پایان این جلسه شرح وظایف میزهای تخصصی سازمانی موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت برای شورا و مسئولان میزها عنوان شد که در ادامه به صورت فهرست‌وار می آید.

جمع‌آوری اطلاعات و اسناد مربوط به بهداران در طول هشت سال جنگ تحمیلی که عبارتند از:

1. اسامی و مشخصات رزمندگان بهداری در مناطق عملیاتی، اسامی و مشخصات شهدای بهداری در مناطق عملیاتی در حوزه تخصصی

2. اسامی و مشخصات آزادگان بهداری در مناطق عملیاتی در حوزه تخصصی

3. جمع آوری اسناد تصویری شامل عکس کلیپ و فیلم از حضور پرستاران در طول جنگ تحمیلی،
 
4. جمع آوری زندگی نامه، خاطره و مصاحبه از جامعه پزشکی حاضر در دوران دفاع مقدس
 
ثبت تجربیات از دیگر وظایف مسئولین میزهای تخصصی موسسه بهداری رزمی بود که در ادامه به آن اشاره می‌شود:
 
1. شناسایی و معرفی متخصصان پیشکسوت پزشک که در جنگ تحمیلی حضور داشتند، جهت انجام مصاحبه و ثبت تجربه هایشان
 

2. شناسایی و معرفی مدیران اجرایی پیشکسوت بهداری رزمی و گفتگو با این عزیزان جهت ثبت خاطره هایشان از سال های جنگ

3. شناسایی و معرفی رزمندگان پیشکسوت در حوزه بهداری رزمی برای انجام مصاحبه و ثبت تجربیات

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi