شناسه خبر : 56192
جمعه 28 مهر 1396 , 11:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حتی یک ساعت ورزش

محققان دریافتند حتی یک ساعت ورزش در طول هفته از ابتلای افراد به افسردگی می کاهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ روانشناسی نوشت: ورزش و هوای تازه همواره به عنوان نسخه های عامیانه برای ارتقای خلق و خو تجویز می شود. در واقع بسیاری از ما وقتی پیاده روی می کنیم یا ورزش سبک انجام می دهیم، احساس شادتر و سرزنده تری داریم اما سوالی که ذهن ما را به خود مشغول داشته این است که آیا ورزش منظم می تواند از وقوع افسردگی جلوگیری کند؟ تحقیق انجام شده، به بررسی این سوال پرداخته است.

فرضیه پایه تحقیق ما این بود که چگونه ورزش می تواند به درمان افسردگی یا اضطراب کمک کرده و چگونه از افسردگی جلوگیری می کند؟

بسیاری از ما تصور می کنیم که عامل افسردگی و اضطراب، استرس است که موجب التهاب در بدن و مغز انسان می شود. از لحاظ فیزیولوژی، وقتی بدن ما حالت احساس شدید را تجربه می کند، احساس "مواجهه یا فرار" اتفاق می افتد که سیستم عصبی سمپاتیک توسط هورمون های آدرنالین فعال می شود. با طولانی تر شدن وضعیت، سیستم عصبی پاراسمپاتیک که برعکس سمپاتیک عمل می کند، ظاهر نمی شود. وقتی در این حالت شما ورزش کنید، می توانید سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کنید و میزان فشار را کم کنید.

در این تئوری، ورزش در مواقع اضطراب کاسازتر است؛ اما ما می خواهیم تاثیر ورزش را بر افسردگی ارزیابی کنیم.  

در این مطالعه بزرگ، هزاران نروژی حدود 9 تا 13 سال تحت نظر بودند. محققان با نتایج شگفت انگیزی مواجهه شدند؛ کسانی که ورزش می کنند نسبت به کسانی که ورزش نمی کنند، کمتر در معرض افسردگی هستند. نکته عجیب و غریب این است انجام یک ساعت ورزش در طول هفته هم می تواند تاثیر خود را بگذارد و نوع ورزش هم اصلا اهمیت ندارد. این یافته، تئوری " واکنش پذیری پاراسمپاتیک ویزویگل" را پیرامون تاثیر ورزش برافسردگی از طریق متوقف کردن فعالیت بیش از حد عصب سمپاتیک به چالش می کشد.

در کل، در این گروه بسیار بزرگ از شرکت کنندگان، محققان نشان دادند که ورزش حدود 12٪ از مواردی را  که امکان ابتلا به افسردگی داشتند، جلوگیری می کند.

به گزارش جی پلاس؛ درسی که ما از این تحقیق یاد می گیریم این است که اگر هم خسته هستیم یا ناراحت، بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی، رفتن به باشگاه را در برنامه هفتگی قرار دهید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi