شناسه خبر : 56196
شنبه 06 آبان 1396 , 15:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رنج این روزهای ما در سایه غفلت متولیان!

سید علی تقی آبادی - در عجبم سال هاست هر وقت تلویزیون را روشن کرده، در ساعات پخش اخبار اگر نگویم هر روز، لااقل هفته ای یک بار گفته و نشان داده شده و می شود که فلان طرح به مرحله اجراء درآمده. اگر اینطور بود، ما تا الان دیگه نباید بیکار می داشتیم و حتی برای جبران نیروی انسانی بایستی از دیگر کشورها نیروی انسانی وارد می کردیم.

 نتیجه اینکه به ملت دروغ گفته و می گویند و از همه آزاردهنده تر اینکه به اصطلاح دولتمردان که در واقع نامردی را در حق فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان تمام کرده، چراکه وقتی فرزندان این مرز و بوم برای کار و استخدام به اداره ای، سازمانی، نهادی مراجعه می کنند، در جوابشان گفته می شود: اولویت استخدام با فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان می باشد و این جهت یادآوری به دولتی ها و استحضار مردم از باب نمونه.

 خودم را مثال زده چرا که نماینده کسی نیستم. بنده حقیر دارای 3فرزند، 2پسر و 1دختر که پسرانم یکی با رتبه81 در دانشگاه شریف که سال 91 کارشناسی ش را در رشته مکانیک گرفته و یکی با رتبه600 در دانشگاه صنعتی همدان و درسال 95 کارشناسی ش را در رشته شیمی گرفته و درهیچ یک از ادارات و سازمان های دولتی استخدام نشده و این یعنی چوب دو سرسوز.

 من حقیرکه به هیچ کشورخارجی سفرنداشته ام ولی همین به اصطلاح دولتمردان که سرشان را میزنی، پایشان درکشورهای خارجی است، پایشان رامیزنی سرشان درکشورهای اروپائی وآمریکائی و گاها" پیش آمده که خواسته یا نخواسته عنوان کرده اند که کشورهایی که درجنگ جهانی دوم شرکت داشته اند و با گذشت پایان جنگ در سال 1945که بیش از72سال گذشته به مجروحین و بازماندگان جنگشان لقب شهروند ویژه داده و ازسهمیه ها وامتیازات خاصی برخوردارند و عجب تر اینکه اکثر کشورها فقط با مالیات کشور را گردانده وبه ولی نعمتان خود هم آنچنان که خودحضرات بارهافرمایش کرده اند!

 آن وقت کشور ما ایران بااینهمه نعمات خدادای ازقبیل نفت، گاز، معادن گوگرد، سنگ آهن، ذغال سنگ، روی، مس، خاک رس، خاک آلومنیوم، تیتانیوم، اورانیوم، طلا، آبزیان و هزارن سنگ قیمتی که من اطلاعاتی ندارم. ولی چرا بایستی روزگارمان این باشد؟ میدانید چرا؟ به خاطر اینکه فرمایش امام خمینی(ره)راکه بارها خطاب به مسئولین می فرمودند دلبسته به دنیا نشوید، چراکه دلبستگی به دنیا سرآمد هرلغزش وگناهی ست و رهبری معظم نیزبارهاخطاب به دولتیان فرموده اند که از اشرافی گری دوری کنید ولی آقایون یک گوش را در و یکی را دروازه کرده اند و بدبختی ما همین است که کشوری ازهرلحاظ غنی داریم و آقایون هم که در دزدی گوی سبقت را ازهم ربوده وتازه اسم امروزی برای چپاول و دزدی هایشان برگزیده اند بنام اختلاس که یک وقتی بهشان برنخوره، دزد خوانده شوند و ازطرفی هم تمام اقوام و خویشان خود را به کارگرفته اند که البته اگر واقعا" تحصیلاتش را داشتند و کار می کردند، مملکتمان به این روز نمی افتاد!

 آن وقت بچه های این ملت با تحصیلات عالیه بیکار و من و امثال حقیر با هفتاد درصد جانبازی، فرزندانمان بایستی بیکار، تازه اول کار است که آقایون کارنکرده را چنان دربوق وکرناکرده که نه تنهاگوش مردم که گوش فلک راهم کر کرده! آیاعذابی ازاین بالاترکه سلامتی ت را در راه دفاع ازدین ومیهن وملت از دست بدهی ونه تنها که از طرف متولیان امور ودولتیان که وظیفه شان ایجاب کرده که به قول خودشان ولی نعمتانشان خوانده شده و خود و آحادملت را مدیون ومرهون ازجان گذشتگی شهداء وفداکاری جانبازان می نامند. از سوی برخی از همین به اصطلاح دولتمردان که می شود گفت روی یزید و معاویه را سفیدکرده اند و بعضی از مردم که روی اهل کوفه را سفیدکرده اند، روزی خواهد رسید که آن روز دیرهم نیست مجرم شناخته شده و به جرم دفاع سر بدار هم بدهیم!

 مگر آنکه دولتمردان واقعا مردانه کمرهمت وخدمت بسته و این امر می سر نمی گردد جز آنکه با متخلفان و به قولی اختلاسگران برخورد سختی صورت بگیرد تا هم مردم در ناز و نعمت و هم کشور به آرامش برسد. شاید آن وقت دست ازسر ما مدافعینشان بردارند و به تهمت ها و افتراءها و زخم زبان هایشان پایان دهند.

به امید آن روز، هرکس در مقامی که هست و صادقانه و بی منت خدمت می کند وصد البته مزدش راهم گرفته و خداوندمهربان هم اجرش را درخدمت به خلق بدهد و هرکس خیانت کرده و درقبال خیانتش مزد هم گرفته و طمع به بیت المال کرده، خدواند قادر و توانا به سزای عملش در همین دنیا هم برسد. آخرت که جای خود دارد ان شاءا...به دردی گرفتارشود که ...

 دل براین دنیا مبندید همچون که شاه عباس رفت، جامه زرین گذاشت و با تن کرباس رفت. انصافا" ارزشش را ندارد به خاطر چند صباحی در عیش و نوش آن هم با مال صغیر وکبیر یعنی همان بیت المال عذاب دو جهان را برای خود بخرید و اگر هم اعتقادی به اینها نداشته لااقل به این بیندیشیدکه تاریخ درباره تان چه خواهدگفت ونوشت.

عاقبت خاک گل کوزه گران خواهیم شد

بارالها عاقبت همه مان را ختم بخیر گردان ان شاءا...

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام ، رشد سریع و گسترده فساد اداری در وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم تاثیر بسیار مهیب و هولناکی در راستای حفظ نظام اسلامی ایجاد کرده که در دوران دفاع مقدس و مشکلات گسترده جنگ با ابر قدرتها یا تحریمهای ظالمانه ایجاد نکرده بود در این موقعیت است که میگویند :
گر حکم شود که مست گیرند
باید که هر آنچه هست گیرند
دستگاههای متولی رسیدگی به شکایات میگویند اگر شخصی کاری کند که به اعتماد مردم به نظام اسلامی صدمه وارد شود مجرم است یا میگویند تعداد شکایات چندین برابر مسئولان نظارت باشد یا میگویند خلافکاران یک قدم از پلیس جلوتر هستند اینطور بهانه ها و فرافکنی باعث شده دیگر کسی به رشد سریع فسادهای گسترده اعتنا نکند یا اگر مجبور باشند در موضوع فساد اداری و اختلاس مالی ورود کنند معمولا بدلیل مسایل سیاسی و اجتماعی و الزام به پاسخگویی افکار عمومی یا شخصی دارای پست بالا شاکی باشد در غیر اینصورت هیچگونه کوششی برای مبارزه با فساد گسترده موجود بعمل نیامده و از اینرو بسیاری از افراد از خلاء موجود نظارتی و بازرسی و بهانه های مسئولان استفاده میکنند و به گسترش فساد و صدمه به اعتماد مردم به نظام اسلامی دامن میزنند.
بارها شاهد بودیم تبانی عده ای از مسئولان در نحوه هزینه بودجه کشور باعث انحراف مسیر بودجه برای خدمت به عامه مردم بوده اما بدلیل حفظ آبروی نظام تلاش برای سرپوش گذاشتن روی فسادها بیشتر از انگیزه مجازات کردن مفسدان شده است. بتدریج اکثریت بودجه های تخصیص یافته برای خدمت به مردم به این دردهای مملکت سوز مبتلا شدند لذا عده ای بسرعت ثروتمند و عده ای فاقد هرگونه برخورداری از مواهب نظام اسلامی هستند بنابراین کم کم نظام اسلامی بی اثر و مضر به نظر میرسد که دوست خوبی برای سیاستمداران ثروتمند و دشمنی دائمی برای مردم جلوه گر شده است.
دشمنی با ایثارگران مخفی بوده اما امروز آنچنان گستاخ شدند که از دشمنی و دسیسه چینی و افتراهای کذب بر علیه ایثارگران هیچگونه ابایی ندارند. همانطور که جانباز عزیز گفته دشمنی با ایثارگرانی که برای دفاع از دین و میهن جانشان را فدا کردند امری عادی شده و کسی به فریاد و دادخواهی مظلومان نمیرسد.
در شرایطی که مدیر با عقاید سکولاری مقابل کارمندی جانباز و عاشق ولایت قرار گرفته خودتان فکر کنید چطور اشتغال جانباز به بن بستی از دسیسه ها و افتراها نرسد؟ جانبازی که شاهد بر فساد اخلاقی و شغلی و شرعی مدیر است چگونه میتواند سکوت کند؟ فقط تلاش جانباز میتواند کناره گیری از جریان فساد باشد که معلوم نیست در آینده چه بلایی بر سر جانبازان بیاورند.
خدا آخر و عاقبت جانبازان را بخیر فرماید. انشاالله
لطفا این درد دلها را به استحضار مقام عظمای ولایت برسانید. هیچیک از سران قوا حاضر به حمایت از ایثارگران نیستند بلکه رهبر معظم انقلاب که همیشه یاور ایثارگران بوده فکری بکنند و دستوری ویژه یا سازمانی خاص تشکیل دهند که فرا قوه ای و فرا جناحی پاسخگوی ایثارگران باشند قبل از اینکه خیلی دیر شود و خیل جانبازان همانطور که دلسوزان قدیمی به سمت دشمنان متمایل شدند اینگونه شود که نظام اسلامی از درون بوسیله سیاستهای غلط و عجولانه و دور از مبانی قرآن استحاله گردد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi