شناسه خبر : 56227
شنبه 29 مهر 1396 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ما نباشیم، سهمیه برخی زیادتر نمی شود!

فارغ از بررسی درست یا نادرست بودن این ادعا که آیا واقعا فردی با رتبه ۸۰۰۰۰ در دانشگاه تهران در رشته داروسازی تحصیل می کند یا نه، آن چه که مسلم است این اعداد مربوط به سهمیه ۵ درصد فرزندان رزمندگان نیست.

دکترحسام الدین حسن نژاد - فارغ از بررسی درست یا نادرست بودن این ادعا که آیا واقعا فردی با رتبه ۸۰۰۰۰ در دانشگاه تهران در رشته داروسازی تحصیل می کند یا نه، آن چه که مسلم است  این اعداد مربوط به سهمیه ۵ درصد فرزندان رزمندگان نیست.

اما اصل موضوع چه بوده است، بررسی دو نقل قول این موضوع را شفاف تر می کند.
1-وزیر بهداشت: درست نیست که در دانشگاه‌ها فردی با رتبه ۳۰۰۰ در کنار فردی با رتبه ۸۰۰۰۰ بنشیند.
2- قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت: این وزارتخانه از ابتدا با اختصاص ۵ درصد سهمیه به ایثارگران مخالف بود و این کار مشکلات زیادی را در آزمون های وزارت بهداشت ایجاد کرد.
فارغ از بررسی درست یا نادرست بودن این ادعا که آیا واقعا فردی با رتبه ۸۰۰۰۰ در دانشگاه تهران در رشته داروسازی تحصیل می کند یا نه، آنچه که مسلم است این اعداد مربوط به سهمیه ۵ درصد فرزندان رزمندگان نیست و مربوط به کنکور ۹۶ نیز نبوده است.

متاسفانه وزیر بهداشت با ذکر مثالی نامربوط به سهمیه ۵ درصدی، سعی در تحت فشار گذاشتن مسئولین و تشویش اذهان عمومی داشته است. بررسی نتایج و جامعه آماری شرکت کنندگان در دو آزمون کنکور سراسری و دستیاری دندانپزشکی نشان می دهد که حدود ۱۰ درصد از کلیه شرکت کنندگان این آزمون ها مشمول سهمیه رزمندگان هستند که طبق سهمیه جدید ۵ درصد از ظرفیت کل را اشغال می کنند!

به عبارتی اگر باقیمانده سهمیه ایثارگران به آنان تعلق نگیرد عملا کمکی به قبولی آنان نمی کند.حال که دعوا بر سر ظرفیت خالی مانده سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد است خالی از لطف نیست که نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی را بررسی کنیم تا مقدار واقعی خالی مانده از این سهمیه را بدانیم.
به گفته رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از ۳۴۱ نفر پذیرفته شده در آزمون دستیاری دندانپزشکی امسال ۶۶ نفر از سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران و ۳۲ نفر از سهمیه ۵ درصدی رزمندگان استفاده کرده اند. بررسی این اعداد نشان می دهد که مقدار خالی مانده از سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران ۴ درصد بوده است و ۲۱ درصد توسط خود جامعه هدف تکمیل شده است.

به عبارت دیگر ( ۹ درصد از ظرفیت کل به ۱۰ درصد از شرکت کنندگان که مشمولین سهمیه ۵درصدهستند تعلق گرفته است‼️
بد نیست با خواندن مطالب بالا قاضی زاده کلاه خود را قاضی کند و بی انصافی که با سخنان خود در حق فرزندان رزمندگان روا داشته است را متوجه شود.

  متاسفانه این گونه صحبت ها از طرف شما و نزدیکان تان نه به قصد دلسوزی برای داوطلبان سهمیه آزاد، بلکه به جهت بهره برداری سیاسی و وارونه نشان دادن فضا صورت گرفته است و جز ایجاد یٱس نا امیدی در دل داوطلبان سهمیه آزاد، کاربردی ندارد.
اگر هم ناعدالتی در سهمیه ها بوده است مربوط به سهمیه ای است که شما و همسر و فرزندان تان از آن استفاده و تحصیلات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی را با آن گذرانده اید.

در واقع رتبه ۸۰۰۰۰ که شما از آن ذکر کرده اید از همان سهمیه ای استفاده کرده که شما پیش تر از آن بهره برده اید.

 جناب وزیر،لطفا شانتاژ نکنید. دوره هوچی گری گذشته است، آرزوی رسیدن به پست های عالی تر با توصل به اعمال پوپولیستی نخ نما (که شما بسیار به آن مشهورید گذشته است و توهمی بیش نیست.


  آقای وزیر، لطفا به وزیر بودن خود اکتفا کنید و نواقص موجود در سیستم خود و حقوق عقب افتاده پزشکان و طرح شکست خورده "تحول سلامت" را پشت اظهارات عوام فریبانه پنهان نکنید.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
والا سهمیه 5 درصد از منطقه 3 کمتر بود تاثیرش وزیر لطفا اسم فرزندانتو به روی ما جانبازان زیر 25 زجر دیده نزار با کمال احترام
دمت گرم . ملت باید بدونن آقایون چه سهمیه هایی دارن و به سهمیه جانبازا میتازن.هیات علمی ها فکر می کنن جامعه خوابه
5 بار نفر اول سهمیه رزمندگان بودم ولی قبول نشدم حتی با کسب حد نصاب در رشته تخصصی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi