شناسه خبر : 56263
سه شنبه 02 آبان 1396 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در حاشیه مسابقات والیبال نشسته جانبازان در خوزستان

ورزشکاران معلول از حضورشان در کنار جانبازان می گویند

فعالیت ورزشی در کنار سایر برادران جانباز، روحیه خاصی به ما می دهد چرا که آنها صاحب شخصیت و روحیه بالایی هستند و در مقابل مشکلات صبر و استقامت زیادی از خود نشان داده و اسوه و الگوی بردباری هستند. این درسی است که آنها به ما می دهند و من افتخار می کنم که در کنار آنها حضور دارم...

فاش نیوز - همزمان با هفته پارا المپیک، رقابت های دوستانه تیم های والیبال نشسته جانبازان و معلولین در استان خوزستان در فضایی صمیمی در اهواز برگزار شد. در حاشیه این مسابقه فرصتی دست داد تا با تنی چند از ورزشکاران شاخص جانباز و معلول در این رشته به گفتگو بنشینیم.

«غلامرضا زارع» ورزشکاری که در سال 61 و در سن هفده سالگی در عملیات والفجر مقدماتی به مقام جانبازی نایل شده است و هم اکنون به عنوان مربی در تیم شهرشان دزفول فعالیت می کند می گوید: سی و چند سال است که تیم ما در این زمینه فعالیت می کند و اعضای آن از جانبازان و معلولان شهر دزفول هستند.

وی می افزاید: ورشکاران ما در مسابقات زیادی در سطح استانی و کشوری شرکت کردند و حایز مقام هایی هم شده اند و بعضی از اعضا حتی در مقطع کوتاهی در تیم ملی و  مسابقات خارج از کشور حضور داشته اند.

زارع با تاکید بر نقش و اهمیت ورزش برای جانبازان اظهار داشت: ورزش برای همه لازم است اما اهمیت آن برای حانبازان مضاعف است زیرا باعث تقویت روحیه و جسم ما می شود و این تلاش از لحاظ جسمی باعث استقلال و از لحاظ اجتماعی باعث حضور بیشتر ورزشکار در جامعه می شود.  

«محمد هادی احسانی نیا» یکی دیگر از اعضای تیم والیبال نشسته دزفول نیز با بیان خاطرات خود یادآور می شود: توفیق سیزده بار حضور در جبهه را دارشتم  و در عملیات والفجر چهار به عنوان غواص، مجروحیتم باعث قطع پای چپم شد.

احسانی نیا در مورد فعالیت های ورزشی خود تصریح می کند: بعد از جنگ به ورزش روی آوردم و در رشته های فوتسال، دو میدانی و والیبال نشسته جانبازان به فعالیت پرداختم و فوتسال و والیبال را به صورت حرفه ای دنبال می کنم.

وی در خصوص کسب مقام های کشوری تیم دزفول در مسابقات ورزشی توضیح می دهد: یکبار شهر دزفول اجازه میزبانی از هشت تیم مطرح کشور را بدست آورد که ما نفر دوم شدیم. همچنین در مرحله دیگری در مسابقات تنکابن در بین تیم های قدر از حیث امکانات و توان ورزشی مقام سوم کسب را کردیم. اما باید بدانید آنچه که باعث تداوم حضور ما در این مسابقات می شود دوستی هایی است که در جریان این  مسابقات ایجاد می شود.

«عبدالنبی نواصر» جانباز 35 درصد آبادانی نیز در دو رشته ی دو میدانی و والیبال نشسته جانبازان به صورت حرفه ای فعالیت می کند و صاحب قهرمانی در رشته پارا المپیک دو میدانی در 2010 تونس و 2011 هندوستان، نفر چهارم گوانجو و نفر اول پرتاب وزنه در 2015 امارات، نایب قهرمان جهان در سال 2016 است.

وی به عنوان سرمربی تیم آبادان در خصوص ورزش جانبازان تاکید دارد که تیم آبادان از چهار جانباز ورزشکار تشکیل شده است و بقیه ی عزیزان معلولان علاقمند به ورزش والیبال نشسته هستند.

همچنین در حاشیه این مراسم با چند تن از معلولان حاضر در باشگاه که در کنار جانبازان به فعالیت ورزشی می پردازند گفت و گویی انجام گرفت که خواندن نظرات آنها خالی از لطف نیست.

«مریم کریمی» ورزشکار معلول دهه شصتی است که نظرات ارزنده ای درباره نقش و تاثیر جانبازان در زندگی خود دارد خاطر می گوید: زیر نظر آقای امیری در رشته تیراندازی آموزش دیدم و مربی من یک جانباز قطع عضو از ناحیه پا است که برای شاگردان خود خیلی زحمت می کشد.

کریمی که اهل گتوند در استان خوزستان است یادآوری می کند: جانباز یک قهرمان ملی است که برای وطنش از سلامتی خود گذشته و حق دارد از مزایای خاصی برخوردار باشد. من حتی در دوران دبیرستان با بعضی ها در این خصوص بحث و درباره عظمت نام جانبازان و شهیدان توضیح می دادم.

این ورزشکار معلول متذکر می شود: من باور دارم هر چقدر امکانات در اختیار یک جانباز یا فرزند شهید قرار دهند، هیچ وقت جای سلامتی و محبت پدر را برای آنان پر نمی کند. در دوران دبیرستان گاهی بچه ها من را در این باره ناراحت می کردند اما حالا که خدا سر راه ما جانباز امیری را قرار داده است بیشتر با عظمت روح این افراد آشنا شده ام، چرا که او با تشویق و دادن روحیه به ما باعث شده تا من و دوستانم مسافت زیادی را برای حضور در کلاس طی کنیم.

کریمی عنوان می کند: برخی از دوستانم که اهل بوشهر نیز هستند همانند من فکر می کنند و با وجود اینکه دانشجو هستند هنوز به تمرینات خود ادامه می دهند و از راهنمایی های جانباز امیری استفاده می کنند، چرا که او با صبر و استقامت خود به ما یاد می دهد تا در مقابل مشکلات مقاوم باشیم.

همچنین «جمال طرفی» عضو تیم بسکتبال جانبازان و معلولان در خصوص فعالیت های ورزشی اش می گوید: چهل و یک سال سن دارم و حدود بیست سال به عنوان یک معلول ورزش می کنم که این فعالیت ها به من کمک می کند تا نقاط ضعف جسمانی خود را جبران کنم.

وی در پایان خاطرنشان می کند: فعالیت ورزشی در کنار سایر برادران جانباز، روحیه خاصی به ما می دهد چرا که آنها صاحب شخصیت و روحیه بالایی هستند و در مقابل مشکلات صبر و استقامت زیادی از خود نشان داده و اسوه و الگوی بردباری هستند. این درسی است که آنها به ما می دهند و من افتخار می کنم که در کنار آنها حضور دارم.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
بخشی از یادداشت مرادعلی شیرانی جانباز 70 درصد و قهرمان كشتي ايران :

یادبودی که در اصفهان به نام بنده ساخته‌اند ارزشی برایم ندارد و بیش از هر چیز نمایانگر حاکمیت دوگانه در کشور است. بروند و این یادمان را خراب کنند. کی دنبال این چیزها بوده‌ایم؟ چه ارزشی دارد مردم در تنگدستی دست و پا بزنند و نام من را بشناسند؟... امروز برای تهیه یک برس پای آلمانی که زانوهایم را حمایت کند نمی‌توانم روی بنیاد جانبازان حساب کنم. باید هزار تماس تلفنی بگیرم تهدید کنم، بد و بیراه بگویم تا بلکه به خاطر ترس از موقعیت‌شان کاری کنند. این تازه برای آدمی مانند من است، وای به حال بچه‌های بی نام و نشان جنگ که نیازمند کمکند و دستشان به جایی نمی‌رسد. اگر یک آقا یا آقازاده بخواهد از امکانات جانبازان استفاده کند و برای درمان به خارج برود، تمام حکومت و وزارت خارجه به تکاپو می‌افتند. دیگر دستانم قدرت ندارند که جز چند قدم با عصا راه بروم. گرفتار صندلی چرخدار شده‌ام و گاهی حتی نمی‌توانم آن را حرکت دهم...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi