شناسه خبر : 56274
دوشنبه 01 آبان 1396 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه اندازی موکب های ویژه بانوان در اربعین

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین از استقرار سه موکب ویژه ی بانوان در شهرهای کربلا و نجف در ایام اربعین خبر داد.

فاش نیوز -  معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین از استقرار سه موکب ویژه ی بانوان در شهرهای کربلا و نجف در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگارفاش نیوز، معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین با اشاره به راه اندازی سه موکب ویژه ی بانوان در ایام اربعین گفت: با توجه به اینکه تاکنون ایجاد یک موکب قطعی شده است ۲ موکب در شهر کربلا و یک موکب در نجف مستقر خواهد شد.

نشست خبری تشریح برنامه ‌های حوزه بانوان در حماسه اربعین حسینی صبح امروز یکم آبان با حضور دکتر لاله افتخاری، معاون کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، معصومه فرزانه معاون هماهنگی و اجرای معاونت بانوان ستاد اربعین و دمیرچی معاون امور استانی معاونت بانوان ستاد اربعین در فرهنگسرای جهاد برگزار شد.

افتخاری در ابتدای این نشست با بیان اینکه رسالت حضرت زینب اطلاع‌ رسانی و خبررسانی پیام عاشورا به مخاطبان تا قیامت بود گفت: اگر امروز خبری از اربعین و عاشورا دریافت می کنیم حاصل اقدامات حضرت زینب می باشد.

وی با اشاره به الگوهای مطرح در جامعه بین المللی در خصوص زنان خاطرنشان کرد: اولین الگو القا می کند که بانوان همه مسئولیت های تاریخ را به دوش گرفته اند.  اما الگوی دیگر می گوید همه حقوق برای خانم هاست و مردها در این باره نقشی ندارند، این در حالی است که اسلام مسئولیت را در مسائل انسانی و امکانات رشد و تعالی در تقسیم ماموریت ها بین زن و مرد می داند.

افتخاری با بیان اینکه حضرت زینب در انتقال پیام عاشورا الگوی اسلامی انسانی را به ما نشان دادند گفت: اگر پیام های قیام امام حسین(ع) را از ابتدای حرکت بررسی کنیم به همان حرکت حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا در زمان اسارت و در مقابل دشمن می رسیم.

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با اشاره به اقتدار زینبی، دشمن‌شناسی و مخاطب‌شناسی حضرت زینب (س) اظهار کرد: اگر در روز عاشورا امام حسین(ع) نقش آفرینی کرد اما بعد از این واقعه حضرت زینب(س) بود که باید پیام عاشورا را می رساند و با بصیرتی که داشت، حقایق را آشکار می کرد. 

وی با بیان اینکه اگر امروز محرم  و صفری وجود دارد وام‌ دار تقسیم کار، شناخت و بصیرت حضرت زینب نسبت به رسالت خود است، تصریح کرد: در این راستا ستاد مرکزی اربعین شورای راهبری فعالیت بانوان را ذیل کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ایجاد کرد.

افتخاری ادامه داد: با توجه به اینکه نقش بانوان  در پیاده ‌روی اربعین و گسترش تعمیق این فرهنگ باید در نظر گرفته شود، ضروری است بانوان حاضر در این راه زینبی شوند و همرنگ حضرت زینب (س) عمل کنند.

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با بیان اینکه 4 کمیته در ستاد مرکزی اربعین تشکیل شده است که سه کمیته از آن کار پشتیبانی را انجام می دهد، خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی آموزشی اربعین وظیفه برگزاری همایش ، آموزش‌ها، تولید محتوا، رسانه و فضای مجازی را دارد.

وی با بیان اینکه ما در شورای راهبری فعالیت بانوان سه معاونت هماهنگی و اجرا و امور استان‌ها و تبلیغ را ایجاد کردیم، افزود: همچنین گروه رسانه‌ و فضای مجازی، ایثار و شهادت و گروه قرآنی را در این شورا راه اندازی کردیم.

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با اشاره به ظرف زمانی و مکانی اربعین اظهار کرد: اربعین یک برش از زمان و قطعه ای از بهشت به لحاظ مکانی است و باید از این فرصت بهره کافی را ببریم.

وی با بیان اینکه ارائه مشاوره، سبک زندگی زینبی، آموزش احکام و طرح نایب الشهید و زندگی قرآنی در موکب‌های بانوان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: نشست‌ های علمی و تخصصی در دانشگاه‌ ها و حوزه های علمیه با حضور اساتید ممتاز در این خصوص برگزار شده است.

افتخاری با بیان اینکه 30 نفر مبلغه جهت روایتگری، مخاطب ‌شناسی و آموزش فرق و مذاهب انحرافی در این موکب‌ها مستقر هستند، گفت: همچنین تعدادی از اساتید قرآنی سخنران‌ها و خادمان بانوان جهت خدمت‌گذاری در موکب ها مستقر خواهند شد.

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با بیان اینکه موکب های ویژه بانوان در سه نوبت به برپایی سخنرانی و مداحی اقدام می‌کنند، تصریح کرد: همچنین درصددیم کتابخانه ای در موکب های بانوان راه اندازی کنیم و نماهنگ ‌های جذاب را برای زائران پخش کنیم.

وی با اشاره به تعاملات بین المللی و نشست با قرآنیان کشور عراق گفت: موکب‌ های ویژه بانوان در ایام اربعین از سیزدهم و چهاردهم آبان تا یک روز بعد از اربعین حسینی در عراق به خدمت رسانی به زائران می پردازند.

افتخاری با اشاره به راه اندازی سه موکب ویژه بانوان در ایام اربعین گفت: با توجه به اینکه تاکنون ایجاد یک موکب قطعی شده است 2 موکب در شهر کربلا و یک موکب در نجف مستقر خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi