شناسه خبر : 56275
چهارشنبه 03 آبان 1396 , 12:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کو ناظر؟! کو ناظر؟! کو ناظر؟!

متاسفانه با گذشت قریب به هشت ماه از سال هنوز نه قانون موصوف نه اجرا شده ونه آئین نامه آن تنظیم شده است؛ احتمالا منتظر واردات قطعات آن برای مونتاژ کردن هستند. مگر این 4 تا ماده چقدر وقت می گیرد؟

فاش نیوز - هدف از تاسیس بنیاد شهید خدمات دهی به ایثار گران بود نه حاکمیت وتحکم وتفسیر وتخریب ایثارگران. برابر ماده 102 تبصره یک برنامه ششم ایثارگران، درصد جانبازی نیروهای مسلح که برابر قانون این سازمان ها احراز جانبازی را به عهده تشکیلات هر سازمان و نیروهای مسلح به صورت مستقل قرار داده که در برنامه ششم تصویب شده واجرائی نمی شود لیکن چون تاکنون فردی از ایثارگران به عملکرد بنیاد شهید در این خصوص اعتراض نکرده آنها خودشان را صاحب جانبازان می دانند.

اصلا موازی کاری ضرورت ندارد. ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد شهید هردو زیر نظر فرماندهی معظم کل قوا قرار دارند. احراز جانبازی در قوانین ارتش، سپاه پاسداران، ناجا و وزارت اطلاعات پیش بینی شده وموازی کاری توهین بزرگی به جانبازان است چون ولو که احراز را هم قبول کنند 2 نوع تعیین درصد نارضایتی شدید می آورد.

لذا نمایندگان محترم مجلس ضمن اضافه کردن به این قانون تحت عنوان تبصره - درصد اعلام شده از طریق نیروهای مسلح مورد قبول است ونیاز به احراز وتعیین درصد مجدد نمی باشد. باید به بنیاد شهید متذکر شوند که آئین نامه قانون مذکور را طوری تنظیم کنند که درصد جانبازی نیروهای مسلح را به رسمیت شناخته وحق دخل وتصرف به میزان درصد آن را نداشته باشند. فقط درباره ی داوطلبان بسیجی که تعیین درصد نشده اند حق اظهار نظر دارند.

هدف از تاسیس بنیاد، خدمات دهی به ایثار گران بود نه حاکمیت بر ایثار گران. لذا باید احراز جانبازی که از طریق نیروهای مسلح تصویب می شود به رسمیت شناخته شود و حاکمیت و تحکم و تفسیر وتخریب از بنیاد شهید گرفته شود و آنان به وظیفه خدمت رسانی به ایثار گران بپردازند.

متاسفانه پدر شهیدی 2ماه در بیمارستان رضوی مشهد درکما بود؛ علیرغم اطلاع رسانی، هیچ فردی از بنیاد شهید به او سرکشی نکرد. وقتی فوت کرد در مراسم تشییع جنازه او شرکت نکردند. هیچ سرویسی برای انتقال میهمانان تا بهشت رضا دراختیار خانواده قرار ندادند؛ پارچه تسلیت با اسم وفامیل اشتباهی به یک اسم دیگر نوشته بودند آن هم معلوم نشد چه کسی آورده، احتمالا پیک موتوری آورده بود!

دوستان و عزیزان! شما بگویید وظیفه بنیاد چیست؟ آیا تعیین مجدد درصد واحرازجانبازی است که در قوانین نیروهای مسلح موجود است؟! موازی کاری یا موارد رسیدگی به خانواده شهید یا انجام نداده اند یا اشتباهی تسلیت را به یک فامیل دیگر نوشته اند.

متاسفانه با گذشت قریب به هشت ماه از سال هنوز نه قانون موصوف نه اجرا شده ونه آئین نامه آن تنظیم شده است؛ احتمالا منتظر واردات قطعات آن برای مونتاژ کردن هستند. مگر این 4 تا ماده چقدر وقت می گیرد؟ نمایندگان محترم مجلس، نماینده محترم شجاع پر تلاش ارومیه، جناب آقای قاضی پور! لطفا" این رنجنامه را باصدای زیبای خودتان درصحن علنی مجلس بخوانید تا مرهمی باشد بر دل ایثار گران. ریاست محترم کمیسیون اصل 90 ، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، ریاست محترم کمیسیون تلفیق، ریاست محترم کمیسیون ایثارگران، ریاست محترم کمیسیون اجتماعی مجلس، دیوان محترم عدالت اداری، ریاست محترم سازمان باز رسی کل کشور و.....! کو ناظر؟! کو ناظر؟! کو ناظر؟!

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
برادر اینها فقط اهل شعارند الحدالله آفتابه لگن 7دیت شام وناهار هیچ چی..فکرمیکنی که اینها به فکرمن وشمایند مگراینکه درقیامت یقه شان رابگیریم....
توجه!!!! توجه!! توجه!! توجه !!!!ریاست محترم بنیاد شهید کار شناسان محترم بنیاد پزشکان محترم بنیاد و آنهائی که عقده تحکم ریاست و فرمانروائی دارید خوب توجه کنید
آن موشک وتیر وکمان جگر سوز از آن من این میز و تیغ وقلم و تحکم از آن تو
سلام ، ابتدا باید بگوییم درصد بهداشت و درمان نیروهای مسلح بیشتر از درصد کمسیون بنیاد است زیرا در پرونده کمیسیون نیروهای مسلح مدارک جانباز موجود و توسط جانباز قابل کنترل است اما در کمیسیون بنیاد یک پرونده فیزیکی وجود دارد که جانباز از مدارک مطلع است و کسری احتمالی را برطرف میکند اما در پرونده سامانه جانباز اطلاعی از مدارک ندارد ضمنا مدارک پرونده فیزیکی و پرونده سامانه تفاوت دارد بنابراین درصد جانباز که بر اساس پرونده سامانه تعیین میشود با مدارک پرونده فیزیکی کمیسیون نیروهای مسلح و بنیاد تفاوت اساسی دارد.
میگویند اگر در کمیسیون مجدد درصد جانباز کم شود همان درصد اولیه منظور میشود تا درصد کم نشود مگر اینکه مدارک جعلی اثبات و باعث کاهش درصد شود. اما اینطور نیست بلکه بدلیل تفاوت مدارک در پرونده فیزیکی و پرونده سامانه درصد زیادی کم شد لذا هنگامی که موضوع را متذکر شدیم گفتند اگر اعتراض کنید باز هم درصد کمتر میشود.
توصیه میشود نمایندگان مجلس بجای تصویب قوانین یک امان نامه برای جانبازان تصویب کنند تا کسی به دلخواه خودش ضدیت و کارشکنی نکند یا عجالتا مرجعی بجز بنیاد یا ماده 16 یا دیوان و سایر مراجعی که تحت نظر دولت هستند وجود داشته باشد تا جانباز بتواند احقاق حقوق کند. بنیاد و ماده 16 و دیوان و دادگستری و نیروی انتظامی همگی تحت نظر دولت هستند و تجربه نشان داده هیچیک از مراجع فوق به شکایت جانبازان ترتیب اثری ندادند لیکن از آنها از مسئولان خودشان حمایت کردند.
آیا روز قیامت می توانید توی چشم ایثارگران نگاه کنید
سلام پیگری موضوع قانون برنامه ششم اصلاح ماده 103 خدمات کشوری کارمندان جانبازان دارای مدرک کارشناسی کمتر از 65 سال سن با خدمت کمتر از 35 سال می تواند اعاده بکار شوند ولی ایین نامه اجرایی ان هنوز تصویب نشده و دستگاه اجرای یعنی مدیران از اجرای ان خودداری می نمایند و دو باره جانبازان را به گزینش معرفی می نمایند و عدم وجود پست سازماننی خالی و نداشتن اعتبار و .. از اشتغال انها خودداری می نمایند لطفا استدعا پیگیری را دارم یعنی نظر مدیران بالاتر از قانون می باشه .. ممنون با احترام و تشکر
سلام رئیس همه کمیسیون ها درست بود اما کمیسیون ایثارگران نداریم در مجلس فراکسیون است وبسیار هم کم اهمیت وکم کار . قدر امنیت را آنکه خنجر زیرگلویش باشد متوجه میشود نه آنکه برکرسی مجلس ودولت جلوس کرده ومتاسفانه صندلی تن صدایش را هم تغییر میدهد بگمانم دوستانی که فرمودند تاریخ مصرفمان منقضی شده پربیراه نگفتند . .
سلام ، آقای حسن قائمی آیین نامه ابلاغ شده و سالهاست در حال اجرا میباشد اما اینگونه قوانین فقط برای استفاده از ما بهتران است و بهیچوجه اینگونه قوانین برای استفاده عمومی نمی باشند. فرمایش شما صحیح است که اظهار نظر مسئولان نسبت به قوانین ارجحیت دارد یعنی مسئول هرچه بگوید ولو خلاف قوانین هیچ قدرتی توانایی مقابله ندارد لذا اگر کارشناس به اعمال خلاف و مجرمانه مسئول اعتراض کند با عواقب وخیمی مواجه خواهد شد بنابراین اکثریت کارشناسان مجبور به سکوت شدند و از طرفی شاهد گسترش فساد اداری میباشند که بسیار درد آور و کشنده است.
وقتی شاهد باشیم مسئول حق مردم را با دستوری خلاف قوانین و ضوابط به جیب میزند و شکایت به دادگاه و سازمان بازرسی و غیره بیهوده است و هیچ قدرتی توانایی مقابله ندارد چاره نداریم مگر اینکه فقط پناه ببریم به خداوند متعال و از او استعانت بجوییم.
از مسئولان دستگاههای نظارتی کشور که بطور مستقیم آب در آسیای اصلاح طلبان سکولار و ضد ایثارگر و ضد بسیجی و ضد ولایت و ضد دین و غربگرا و اشرافی میریزند چطور انتظار دارید هوای هم حزبی خودشان را نداشته باشند آنگاه از ایثارگر و بسیجی دفاع کنند؟ هیهات و هیهات
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi