شناسه خبر : 56299
چهارشنبه 03 آبان 1396 , 08:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استفاده فرزندان ایثارگر از معافیت یک ماه به ازای یک ماه سابقه جبهه

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: فرزند آزادگان تا سقف ۲۰ هزار در سال اول برنامه ششم، به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه دارند.

حسن نوروزی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تأیید قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر در جلسه مشترک رییس مجلس با رییس ستاد مسترک نیروی های مسلح،گفت: کسر خدمت فرزندان ایثارگر موضوع بند د ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، در این بند تاکید شده فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه داشته باشند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان درمجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین طبق این بند از ماده 88 فرزند آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه دارند، ضمن اینکه فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه خواهند داشت.

 وی تاکید کرد: در این نشست پس از بحث ها و گفت وگو های پی درپی و پس از مشخص شدن تعداد سربازان، افراد مشمول معافیت و فرزندان ایثارگر مقرر شد تا سقف 20 هزار در سال اول اجرای برنامه ششم از قانون کسر خدمت استفاده کنند.

وی  با اشاره به اینکه با تصویب این قانون بخش عظیمی از دغدغه های فرزندان ایثارگران حل خواهد شد، گفت: ایثارگران خدمات شایسته ای انجام دادند، بنابراین باید از خدمات آنها تشکر و فرهنگ ایثارگری را در جامعه نهادینه کرد، البته درخصوص قانون اعطای گواهینامه به افراد بدون کارت پایان خدمت مقرر شد ستاد مشترک در اسرع وقت قانون را اجرا کند.

نوروزی با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی توان اجرای قانون را معطل گذاشت، افزود: طبق برنامه ششم توسعه و بر اساس ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران باید  ظرف مدت سه ماه ترتیبی اتخاذ کند که امکان دسترسی به بانکهای اطلاعاتی آن نیرو در ارتباط با موضوعات مورد نیاز از قبیل مشخصات وسایل نقلیه و دارندگان آنها و گواهینامه های صادرشده و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان، از طریق سامانه های الکترونیکی به صورت برخط برای مراجع قضائی، صندوق و بیمه مرکزی فراهم کند.

اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت

این نماینده مردم درمجلس دهم، با تاکید براینکه طبق این قانون اخذ گواهینامه نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیست، تصریح کرد: خوشبختانه امروز ستاد مشترک در بیانیه ای اجرای قانون را مورد تاکید قرار داده است، همچنین در خصوص خرید خدمت فرزندان ایثارگر طبق قانون مصوبات مجلس اجرایی خواهد شد.

سقفی برای خرید خدمت فرزندان ایثارگر دیده نشده است

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس، با اشاره به اینکه برای کسر خدمت در سال اول اجرای برنامه 20 هزار نفر شامل می شوند، گفت: برای خرید خدمت سقفی در نظرگرفته نشد، ضمن اینکه برای معافیت موضوع یک ماه سابقه جبهه و کاهش یک ماه معافیت به تصویب رسید./

 

 

 

 

اینستاگرام
خداییش تا کی میخواید تذکر بدید؟تا کی جلسه بزارید و خروجیش بعده چند وقت یه تذکر دوباره باشه؟حداقل یه اعتراض درست و حسابی کنید!اگه میدونید که قانونایی که دارین تصویب میکنید اجرایی نمیشه و از اجرا کردنشون سرپیچی میکنن خو استعفا بدین،بیاین پایین شاید بهتراز شماها بتونن که اگه میدنین نمیتونن حداقل یه جلسه مشترک بزارین با رهبر این کشور شاید اون روند قانون گذاری و اجرایه قانون رو بتونه تسهیل ببخشه،مطمعنم که اگه ایشون دستور بدن دیگه هیشکی نمیتونه زیرش بزنه
سلام
لطفا آقای نوروزی مسئله تبدیل وضعیت فرزندان رزمندگان از قراردادی به رسمی را پیگیری فرمائید. بچه های رزمندگان سالهاست که بصورت قراردادی در ادارات دولتی مشغول کار هستند و حق وحقوق آنان را نمی دهند اگر رسمی شوند به ما خیلی کمک می شود چون الان ما بخشی از حقوق خودمان که بازنشستگی است را باید به آنان بدهیم تا بتوانند زندگی کنند لذا به ما هم فشار می آید .اگر این مسئله اجرائی شود ما راحت می شویم و فرزندانمان هم امنیت شغلی پیدا می کنند. البته امیدواریم دولت همه نیروهای قراردادی و شرکتی را تبدیل وضعیت کند مخصوصا در سالی که رهبر انقلاب فرمودند سال اشتغال به این مهم رسیدگی جدی شود. چطور دولت می خواهد نیروی رسمی استخدام کند با توجه به اینکه نیروهای باسابقه بیش از 5 سال و ده سال اش هنوز قراردادی هستند ابتدا به اوضاع این بندگان خود رسیدگی کنید بعد بروند سراغ نیروهای جدید. سپاس
کی این اجرا میشه؟
میخواین‌مارو بکشین؟بابا اجراش‌کنین جون بچتون....
کل‌زندگیمون‌رو‌هواس....
سلام
من یک سوال داشتم از قانون گذاران محترم
شما فرمودید که الویت معافیت با کسانی است که در حال خدمت هستند
خوب پس اگر کسی فقط دو ماه تا پایان خدمت فاصله دارد از نظر عددی برابر با کسی است که 20 ماه از خدمتش باقی مانده است؟
منظورم این هست که هر دو مورد به یک میزان از 20 هزار نفر محسوب می شوند!!
مسلما این دور زدن عدالت است
پیشنهاد من این هست که 20 هزار تا 21 ماه (کل دوره سربازی) در نظر گرفته شود که در این صورت اگر افرادی فقط چند ماه تا معافیت فاصله دارند فرصتی برای دوستان دیگر که در رده بالای 20 هزارمین نفر هستند هم باقی بگذارند تا آنها هم از این قانون استفاده کنند.

ضمن‌ تقدیر‌و تشکر‌ از‌نمایندگان‌که انصافا‌‌ مورد‌ زیرزره‌ بین‌ را‌اعلام‌ و میخواهند‌ عملی‌کنند‌ لایق‌ بهترین‌ تشویق ها‌ میباشند‌. یک‌ مورد‌ را‌ بگویم‌که‌ چرا‌بابت‌فاکتورهایی‌ که‌به‌ بیمه‌ایران‌یا‌بیمه‌ دی‌‌ را یه‌ میکنیم‌‌‌ بعداز‌چهل‌ یا‌پنجاه‌ روز‌که‌ و جه‌فاکتور‌را‌ بحساب‌ میریزند‌ با‌۳۰٪کسری‌ وجه‌ فاکتور‌ را‌ میپردازند‌..لطفا‌ علت‌ صریحا‌بازکو‌ فرمایید. و چرا‌بعضی‌ از‌مراکز‌درمانی‌ هنوز‌ بیمه‌ دی‌ را‌قبول‌ندارندویا‌ ابلاغیه‌از بیمه‌دی‌به انها‌اعلان‌نشده. مورداخراینکه‌ بیمارستانها‌با‌جبر‌وزور‌یک‌ فرم‌ را‌تهیه‌ و از‌ ما‌ جانبازان‌ امضا‌ گرفته‌ که‌ یکسری‌ تعهدات‌را‌بیمه‌ نمیپردازد‌ وشما‌ برحسب‌امضاو اثرانگشت‌مکلف‌ به‌ پرداخت‌‌ نقدی‌ میشوید. مگر‌نه‌اینکه‌ بدون‌ سقف‌ ونامحدود و‌ همه‌ هزینه‌ها‌دربر‌دارد...ممنون‌ میشم‌ حواب‌ دهید
سلام نمایندگان در سالهای اخیر کجا بودن حالا که زحمت کشیدند پیگ ی ر اجرا باشند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi