شناسه خبر : 56302
چهارشنبه 03 آبان 1396 , 10:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقاد نماینده مجلس از فقدان برنامه ی شفاف برای رفع کمبودهای ایثارگران

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مسکن، بهداشت، درمان و اشتغال را از مهم ترین اولویت های جامعه بزرگ ایثارگری برای لحاظ شدن درلایحه بودجه سال آینده بشمار آورد.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، بهداشت، درمان، مسکن و اشتغال را از مهم ترین اولویت های جامعه بزرگ ایثارگری برای لحاظ شدن درلایحه بودجه سال آینده بشمار آورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «شهباز حسنپور بیگلری» نماینده ایثارگر مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که در بودجه سال 97 در مورد مسکن، درمان و مشکلات معیشتی ایثارگران چه تصمیمی گرفته خواهد شد؟ اظهار داشت: در رابطه با بودجه سال 97 دولت، هنوزهیچ لایحه و پیشنهادی را به مجلس ارائه نکرده است اما امیدوار هستیم که دولت بتواند وضعیت مسکن ایثارگران را مناسب کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از کمبودهای موجود در جامعه بزرگ ایثار تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از مسائل معیشتی و سایر امور ایثارگران کمبودهایی وجود دارد و هنوز شرایط مناسب نیست؛ به طور مثال در زمینه مسکن جامعه هدف، بانک ها هنوز درپرداخت وام ها سخت گیری های زیادی می کنند.

نماینده ایثارگر مجلس دهم خاطر نشان کرد: امیدواریم این موضوع تعیین تکلیف شود و یک بار برای همیشه وضعیت مسکن، خودرو و بحث خدمات درمانی ایثارگران مشخص شود.

حسنپور با اشاره مشکلات بیمه تکمیلی ایثارگران در ماه های اخیر یادآور شد: در چند ماه گذشته در مورد بحث خدمات پزشکی که حق مسلم همه آحاد جامعه است، عزیزان ایثارگر ما به خاطر ارتباطات ضعیف بیمه دی وعدم پرداخت حق بیمه ایران از سوی بنیاد شهید با معضلات و مشکلاتی روبرو شده اند که البته شنیده ام فعلا اقداماتی انجام شده است اما هنوز رضایت بخش نیست.

نماینده مجلس دهم در خصوص وضعیت مصوبات قانونی و حمایتی ایثارگران با اشاره به اینکه قوانین مجلس شورای اسلامی برای همه لازم الاجرا است خاطرنشان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، در رابطه با کسر خدمت فرزندان ایثارگران مصوبات قانونی خوبی داشتیم اما متاسفانه هنوز از سوی دولت به دستگاه های ذیربط ابلاغ نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جای بسی تاسف و نگرانی است ایثارگرانی که همه زندگی و جوانی خود را بر جای گذاشته و در وقت خطر به دفاع از کشور پرداختند و امروز نیازمند حمایت معنوی مجلس و دولت هستند مورد بی مهری قرار گیرند و آنچه که حق این عزیزان است به آنها داده نمی شود.

حسنپور یادآور شد: ما فراموش نکنیم مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که اگر یک روزی خطری انقلاب و نظام را تهدید کند دوباره همین بچه حزب الهی ها و ایثارگرانند که جان خود را در طبق اخلاص خواهند گذاشت و از کیان مقدس نظام جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد.  دولت و مجلس هم نباید فراموش کنند که اگر امروز راحت بر جایگاه تصمیم گیری نشسته اند مرهون تلاش و زحمات ایثارگران عزیز و خانواده های آنان هستند.

وی در پایان اظهار داشت: جا دارد از اعضای مجموعه کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران که اخیرا سفری به شهرستان سیرجان داشتند و بیش از 200 نفر از ایثارگران را تعیین تکلیف کردند تقدیر و تشکر کنم چرا که این کار آنها باعث خوشحالی بسیاری از خانواده ی بزرگ ایثارگران در حوزه ی انتخابیه ام شد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
30 درصد تخفیف شهریه چه شد چرا فاش نیوز تیتر مسقلی برای این موضوع ندارد؟چرا همراهی نمی کنید به خدا سخت است تامیین هزینه های زندگی .تورا به خدا از نمایندگان کمک بگیرید
سلام آیا کسی میداند وام مسکن ایثارگران در سال 96 کی ابلاغ می شود
سلام معمولا از برج 10 به بعد
سلام.آقای حسنپورنماینده محترم مجلس.شما که ازاین مطالب خبر داری چرا از بودجه سال97 میگوید.وام
مسکن.بودجه اش مشخص نیست.شما و تمام همکارانت و تمام نمایندگان مجلس ؟باید با صدای رسا و بلند و
محکم بگوئی آقای رئیس جمهور و بگوئی آقای شهیدی رئیس بنیادشهید.بودجه وام مسکن 100هزار نفر سال
96 را چرا ابلاغ نکردی تا خانواده ای که خون داد.برای استقلال این سرزمین و این نظام حالا بعد از30سال
که دفاع کرد و ایثار کرد و جان داد و خون داد و مستاجر ی را تحمل کرده و حتی یک متر زمین و خاک ندارد
واکنون با هزار سختی آماده شده تا با وام مسکن تبصره ای امسال وام را دریافت کندو خانه دار شود؟
حالا این بودجه کجا ست آیا همه شما نمایندگان قبول دارید که 30سال از جنگ گذشته و بهترین یار یاور
امام ره همین هائی هستن که به واژه جانباز و خانواده شهید برای معرف حضور صدا میزنیم این ها
هنوز خانه ندارن و باید بطور جد از آقای شهیدی مطالب کنید آقای حسنپورمحترم جواب خدا و جواب
شهدا را چگونه میتوان داد.برای جای که ایثار جانفشانی کردن و همه حضرات به توسط ایستادگی جلو
دشمن و خون دادن جانبازان بسیاری از حضرات درخانه های بزرگ شیک و گرم ندم در آرامش نشستن
و حالا بعد از 30سال قرار شد که وام مسکن به دهید به آن مردانی که ایثار کردن تا بلکه خانه ای محقر
خرید کند.هشت ماه گذشته هنوز بودجه اش را نمی خواهند ابلاغ کنند.آقای حسن پور نماینده ایثارگر
در مجلس آن وقت سنگ روی سنگ قرار نمی گیرد.شما با صدای رسا از مسئولین مربوط مطالب کنید
فقط 4ماه از سال مانده و شما رئیس مجلس مدیون خون شهیدان هستین.و خلاف قانون عمل کردن
باید به دفتر رهبری اطلاع رسانی کنید.که بنیادشهید در تکریم خانواده های معزز بی مهری کرده
و حق حقوق شان را عنین انجام نداده و همین وضع مسکن که 8ماه قدم برنداشتن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi