شناسه خبر : 56329
چهارشنبه 03 آبان 1396 , 16:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کجا رفت روحیه های دهه شصتی؟!

می دیدم رزمندگانی را که از تیر و تانک و خمپاره و دوشیکا و تیربار و میگ و میراژ و ... هراسی نداشتند، همه با ترس و لرز صحبت می کردند!

رزمنده درمانده - در تاریخ 96/6/28 روز جمعه ساعت 7 صبح با صدای زنگ گوشی از خواب بیدار شدم.

 بعد از سلام و احوال پرسی گفتند که از کمیسیون پزشکی سپاه مزاحم می شوم. امروز عصر ساعت چهار کمیسیون عالی در یاسوج برگزار می شود. جهت اطلاع جنابعالی زنگ زدم.

 من هم دست پای خود را گم کردم و مدارک خود را جمع و جور کردم و با عجله رفتم ترمینال. دو ساعت معطل شدم تا مسافران تکمیل شدند. ساعت 2بعد از ظهر رسیدم یاسوج و تا موفق شدم آدرس را پیدا کنم ساعت سه شد که رسیدم.

 یک لحظه احساس کردم که وارد مقر تیپ 48 فتح در زمان جنگ شدم. همه همرزمان را با کمی تامل و پرس و جو شناختم. فرمانده تا بیسیم چی تا پیک موتری و تیربارچی و تدارکات و امدادگر ... همه و همه بودند اما با قیافه و رنگ و رخساری بسیار متفاوت و باور نکردنی!
560نفر از رزمندگانی که مدعی بودند که در منطقه آلوده یا شیمیایی بودند و عکس اچ ار سی تی و دیگر مدارک در دست همه مشاهده می شد هر کس از خاطرات زمان جنگ سخنی می گفت.
ولی آنچه دیگران دیدند و آنچه من دیدم متفاوت بود.

 من می دیدم رزمندگانی را که از تیر و تانک و خمپاره و دوشیکا و تیربار و میگ و میراژ و ... هراسی نداشتند، همه با ترس و لرز صحبت می کردند!
من دیدم رزمندگانی را که در شب سیاه و سرد برفی در کوه های بلند کردستان لبخند بر لب داشت ولی امروز در بین دوستان رنگش زرد و از دلهره می لرزید!
من دیدم رزمندگان با صداقتی را که در جنگ وقتی ساعت چهار صبح پستش تمام می شد، نفر بعد را بیدار نمی کرد ولی امروز دنبال راه و ترفندی می گشت که بتواند به هر  طریقی از کمیسیون نتیجه مثبت بگیرد!
من دیدم رزمنده ای را که وقتی بالای ابرویش شکافته بود و با چفیه می بستش و حاضر نبود ساعتی به بهداری پشت خط برود و امروز تلاش می کرد تا نتیجه کمیسیونش مثبت اعلام شود!

 کی می خواهد به این سوال بزرگ پاسخ دهد که چه عواملی باغث گردید که آن روحیات دهه 60امروز بدین شکل تغییر پیدا کند؟
من احساس می کنم که دو عامل باعث چنین تغییر رفتاری شد:

ا- بی عدالتی
2- نیاز

بی عدالتی که بعد از جنگ رزمندگان را تقریبا در تمام بخشنامه های ایثارگران یا به حساب نیاوردند یا هم اگر نامی از آنها آوردند هیچ گاه عملی نشد!
امروز رزمنده دیروز در برابر زن و فرزند خود شرمنده است. او نمی تواند خرج و مخارج خانواده را تامین کند. او نمی تواند هزینه پزشکی فرزند کوچکش را پرداخت کند.

آیا زمانی که ماشین تبلیغات جنگ در فلان روستا مارش جنگ پخش می کرد و نوار آهنگران ندا سرمی داد ((ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش )) نوعی نیاز نبود که با زبانی دیگر از مردم می خواستند که ما به شما در جبهه نیاز داریم؟ بند کفش هایتان را محکم ببندید و مهیای رفتن به جنگ شوید.

آن روز ما به نیاز نظام مقدس لبیک گفتیم
اما امروز آیا دولت مردان و نمایندگان مجلس به نیاز مردان جنگ آن روز لبیک می گویند؟
آیا کسی هست که به سوالات بی پاسخ این مردان جنگی پاسخ درست دهد؟
این را هم در نظر داشته باشید علی رغم آنکه جمعیت ایران در سال 67 بین 38تا 40میلیون نفر بود و جمعیت عراق کمتر از نصف جمعیت ایران بود. عراق 12 لشکر بیشتر از ایران نیرو داشت.

 این بدین معناست که از جمعیت 40میلیونی اگر 20میلیون مرد باشد و 15میلیون نفر شرایط حضور در جنگ را داشتند، کمتر از 10در صد از مردم به صورت داوطلب در جنگ شرکت کردند.
آیا امروز نباید این ده درصد که بیش از نیمی از آنها دار فانی را وداع گفتند، تاج و سر این نظام باشد؟!
آیا نباید همه آنها از پرداخت هزینه های درمانی معاف شوند؟
تا کی باید این بی عدالتی را ببینیم و ...

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام وجدانا حرف درستی فرمودید اما دوست من قریب به مسئولین ان زمان الان هم سمت دارند ومیدانند که حق با کی است اما دزدی رفائ زدگی وباندبازی انها را فاسد کرده است واز طرف دیگر ورود فرزندان غرب زده انها همزمانی که منو شما درس ها را نعطیل کردیم ودر خارج کشور تحصیل میکردند روی کار امدند وچون زن خوبی داشتند واز طرفی افکاری غربی دارند منو شما را تحویل نمیگیرند دوست عزیزم ما پشتوانه قوی نداریم بروبچه های سپاه پشتوانه ما بودند که در قرارگاه خاتم تجارت میکنند والان برادر فلانی که ظهر ها در پنج طبقه اهواز با ما نهار میخورد شده سردار اگر بخواهی مشکلی را منتقل کنید از هفت خان رستم باید عبور کرد عزیز برادر درست میفرماید ولی ان پیر فرزانه سفرکرده که بازوی رزمندگان را میبوسید وبه ان بوسه افتخار میکرد در بین ما نیست وسفارش ان بزرگوار به مسئولین در وصیعتنامه مغفول مانده فقط به عنوان یک واحد درسی اختیاری در دانشگاه تدریس میشود وشاید تا به الان مسئولی با دقت نخوانده است دوست من تنها پشتیبان فعلی ما امام خامنه ای عزیز حفطالله است که فرامین ان بزرگ جانباز انقلاب وسفارشش به علت های گوناگون عملی نمیشود ویا سطحی عمل میشود ولی حرف اخر منو شما که عمرما در پایان خط است به چه درد مسئولین میخورد مگر در ان زمان به شوخی نمیگفتند بسیجی های یک بار مصرف با گذشت زمان ان شوخی ها را مسئولین جدی باور کردند وکلا تاریخ مصرف ویک بتر مصرف ما تمام شده است در حال حاظر یا باید پول داشته باشی یا پارتی که ما نداریم خوب دقت بفرمایئد بچه های چه کسانی شاغل میشوند صاحب کارخانه وبرند وبازرگان تجار و........واردات وصادرات را چه کسانی وصرافیهای یک شبه میلیاردر میشوند چه کسانی هستند واگر از هزاران دزد یکی را جلب میکنند برادر وفرزند چه کسانی هستند دوست من بچه جوان فوق لیسانس منو شما پول توجیبی ندارد بازار برود ازدواج کند و........اما پورشه سواران وماشینهای میلیاردی دست فرزندان کدامین مسئول سردار و.....هستند ایا هنوز هم انتظار دارید این اقایان سری به ما بزنند نه برادر جان هنوز هم دلمان را با اهنگ سرودهای اهنگران خوش کنیم یادی از شهدای مظلوم این دنیا کوچک فانی ما هم میمیریم انها هم خواهند مرد تنها فرق ما در این دنیا همان چیزهای بود که عرض شد اما در ان دنیا که ما اعتقادی راسخ داریم سربلند وانها شرمنده ان لحظه که تمام حجابها بر افتد ودستشان از زرق برق چورشه مازارونی پستهای دنیوی خالی باشد حسابی شرمنده نادم خواهند شد مطمئن باشیم انها ضرر میکنند حق یارتان
سلام عزيز مادر ديگر گوش شنوا براي اين حرفها نيست فقط و فقط خدا دولت و مجلس براي خودش و اطرافي ها شان كار ميكند آن كه برادرش و كه برادرش چه ميماند براي من وشما من خودم جانباز 55صدر و آزاده 8سال هستم
جانبازان بعدازجنگ به3دسته تقسیم میشوند 1_عده ای بدنبال مقام 2_عده ای بدنبال ثروت 3_و اما سومی ها چه کسانی هستند؟!و...عده ای گمنام میشوند!!!(شهیدباکری عزیز).
دیربیدارشدی اشتغال داشتید یک مشت کورشدن عقیم شدن قطع نخاع شدن ازهستی ساقط رهاشدن با یک حقوقی بازخم بستر عزراییل کوس رفتن برا ما زده شکر بفرستید بچه دارید یارتون هست شکر بفرست یک گوشه بهشت برات باشه عمو
خدا ازهمه نامردان دروغگو که ماهها ما را اثیر قوانین ابکی مجلس که هیچ قدرت اجرایی ندارد نگذرد چرا پول کشور را خرج جلسات خود می کنید وجامعه ایثار گران و جانبازان را در نگاه خانواده انها کوچک می کنید.30درصد تخفیف شهریه دانشگاه چه شد.امکانات رفاهی کارت اتوبوس و ...........خدایا از اینان نگذر که ما را اثیر چه کردند ننگ بر شما
فرصت فوق العاده : الکلام الخیر ام الصَّمت ؟
دوستان ! گاهی درک شرایط چنان بر ما سخت می شود که نمی دانیم حرف حق را بزنیم یا نزنیم؟ این وسط عده ای آب زیرکاه !!! هم با اغراض مختلف ما را توصیه به سکوت می کنند و زبان حق گوی ما را می بُرند .
راستش خودم ، از آن دسته آدمهایی بودم که سالها چهره حق و حقیقت را پنهان کردم و بنا به دلایلی از گفتن حقایق امتناع نمودم . اما چه نصیبم شد ؟ مصیبت ! مصیبتی که جای سوء استفاده های مکرر بعدی اشخاص ذی نفع را ایجاد کرده است . بعضی ها هم بهمون می گن شما دیگه روحیه دهه شصتی ندارید . بدتر از همه ، بخاطر اینکه دیگه زیر بار حرف زورشان نمی رویم ، بهمان برچسب "اضعف بندگان خدا" می زنند . حالا باید پرسید : با این شرایط تکلیف ما چیست ؟
اصلا بگذارید اهمیت موضوع را جور دیگر برایتان باز کنم . از امام سجاد علیه السلام ، پرسیدند : کدام یک بر دیگری برتری و مزیت دارد؟ سکوت یا کلامی که با نیت خیر ادا می شود؟حضرت در پاسخ فرمودند : "هر یک از این دو ، را آفت هایی تهدید می کند . اگر آنها را از آفت ، سالم و مصون نگه دارید ، مسلما کلام ، افضل و برتر از سکوت است. برای اینکه خداوند هیچ یک از پیامبران و اولیاء را به سکوت ، مبعوث نفرمود بلکه همه ماموریت داشتند با مردم سخن بگویند و با بیان خود ، آنان را به راه صلاح و رستگاری دعوت نمایند . همچنین هیچ کس با سکوت ، مستحق بهشت نمیشود . سکوت مستوجب ولایت الهی نمیگردد . هیچ کس با سکوت ، از عذاب دوزخ مصون نمی ماند . نیل به رحمت و ولایت الهی و محفوظ ماندن از عذاب او ، بر اثر کلام است . "
با این مقدمه، عرض کنم : پس هیچ نترسید و شجاعانه حرف حق و واقعیت را بگویید . از حقوق مسلم و خدادادی خود دفاع کنید . از منظر رسول اکرم (ص) ضعیف ترین انسانها کسی است که حتی ناتوان از دعا کردن برای حل مشکلاتشانند. حالا بیندیشید تکلیف ما با عده ای که بخاطر اشتباهات فاحش خود سعی می کنند ما را هم در سراشیبی سقوطشان بکشند ، چیست ؟
بی تردید نباید بهشان فرصت دهید . از هجمه های ناروای آنها واهمه نداشته باشید . اما هم باید به خود کمک کنید و هم به آنها . اینان کسانی هستند که در وادی مشکلات ، به جای کمک گرفتن از خدا به بیماری های روحی و روانی و حتی جسمی دچار شده اند و یا با حالت خفت و خواری به ماندن در باتلاق ، تن می دهند و از بقیه می خواهند به استشمام بوی گند لجنزار دور و برشان واکنش نشان ندهند . جربزه ی حرکت به سوی دشت سرسبزی که در آن سوترشان است را ندارند . جایی که با شبنم صبحگاهی نهال مودت و مهربانی و عشق راستین قد می کشد تا بلندای آسمان آبی .
اما تو را غم نباشد وقتی که می دانی مفهوم حرکت از تو ، برکت از خدا چه معنایی دارد ، پس اگر بعد از سی سال ، عزم حرکت به سوی نور کردی دیگر متوقف نشو . در عین حال بهت توصیه می کنم مراقب موانع سر راهت باش . کاری با خرمگس ها هم نداشته باش و فقط پنجره خانه ی باورهایت را با تور احتیاط و دقت بپوشان .حال می ماند چه بگوییم ؟ کجا بگوییم ؟
همه همت خود را برای مبارزه با جهلِ جاهل بکار ببر . یعنی تو خود را یک مبارز در عرصه جهاد فرهنگی بدان . امروز دشمنان اسلام بیشترین استفاده را از فضای مجازی می کنند . آموزه های همین جاست ، که تو را این چنین مظلوم کرده . آدمهای دور و برت ، به شدت غرق در زندگی دنیایی شدنده اند که در فضای مجازی تبلیغش می کنند و در محیط واقعی به دنبال دست یافتن آن هستند . به همین دلیل شانه های تو ، پله ای شد برای بالا رفتن از نردبان خواسته های ناحق و نامشروع شان . پس از فرصتی که تکنولوژی در اختیارت قرار داده استفاده کن و بدان رهبرت نیز همین را می خواهد : "رایانه و فضای مجازی که الان در اختیار شماست ، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید ، می توانید یک حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی شناسید ، برسانید . این فرصت فوق العاده ای است . مبادا این فرصت ضایع شود . اگر ضایع شد ، خدای متعال از من و شما در روز قیامت سوال خواهد کرد . مقام معظم رهبری ؛ 20/07/91"
شیر مادرت حلالت
اما چه فایده نمایندگان مجلس باید بخوانند و نظر دهند
دولت مردان باید بخوانند و جواب دهند
خودمون بنویسیم و دیگری هم جواب دهد داریم دور باطل می زنیم
اگر دست اندرکاران سایت نمی خواهند سیاسی کاری کنند و فقط سرما را گرم کنند باید جوابیه مسولان را در برابر چنین در خواستهای برای ما درج کنند نه حرف های بی مصرف ما را
بهت قول می دم می بینند حرفای ما رو ...همین جا هم هنگام نشر مطالب . فقط بی وجدانن و روشون اثر نداره . بابا اینا با امام معصومش جفا کردن ... ما که هیچ .
سلام بر مظلوم آنقدر درد اعصاب و روان دارم که مرگ برای من آرامش است زن و بچه من چه گناهی کرد ه اند که پدرشان شد سرباز خمینی در سیزده سالگی و لبیک به حسین زمان گفت و الان باید همان کسانی که با خون و نابودی روح و روان جسم ما صاحب منصب و قدرت شده اند زندگی با درد را نیز از ما دریغ میکنند کجاست حسین فهمیده تا ببیند هم سن و سالهایش امروز ده تا دونه قرص اعصاب و روان و مسکن باید بخرند صد هزارتومان کجاست حسین خرازی کجاست حسن باقری کجاست وزوایی کجاست ممد غیبی کجاست هاشم اعتمادی تا ببینند چه بر سر هم رزمانشان میاوردند یا حسین تو را به گلوی بریده و چاک شده علی اصغرت کسانی که به پیشگامان نهضتت ظلم میکنند نابود و رسوایشان گردان یا حسین تا اربعین امسال یا ما را با شهدا محشور فرما یا منافقان صاحب منصب و نفوذیهای استکبار که بر اریکه قدرت تکیه زده اند و دل امام ما امام خامنه ای و ایثارگران را خون کرده اند روسیاه و نابودشان گردان تو را به جگر گوشه ا ت قسم دادم دیگر بریدم یا حسین ع
هر بار که نظرتو می خونم منم با گریه از خدا همین دعاها رو دارم . خدایا منو با آبرو پیش خودت ببر دیگه طاقت ندارم . اصلا باورم نمیشه انسانیت تا این حد مرده باشه .
فلان بازیگر که تا حدودی زندگی اش تامینه نمی دونم از سر چی به گربه مرده اش میگه دنیا برام تمام شد و منتظرم هر چه زودتر بیام پیشت !
بعد ما که تمام جسم و جانمان پر از درده از زحمت زیاد ، جوانی رفته آرزوها رفته حق و حقوق تباه شده بی دینی دورمو گرفته خصایل انسانی نمی بینم ، جرات ندارم طلب حقم کنم بهم می گن آبروت می ره . تف به شرفشون که از سر ترس زیاد دست به شیوه هایی می زنن . بذار اون کمپینی که گفتم راه بندازم ببینید آبروی کی می ره .ولی کمپین من با همه کمپینا فرق داره . یه کمپین شهدایی که مورد تایید خداهم باشه . صب کنید . فقط خودتون راه رو گم نکنید خدا به وقتش دمار همه رو درمیاره .
درود بررزمندگان وشهدا دیگه سی سال از عمروجوانی گذشت که درفراغ شهدا وپیر جماران درسایه عدالت واحترام به همه یادگاران دفاع حریم وحرم درمیانسالی علی رغم مصوبات اجرایی نشده بابیماری ومشکلات موجود روزگارسپر ی کنیم ودرپیچ خم زندگی بمانیم اما ارمانهای انقلاب وشهدا اجرایی بشه وبیش ازین شاهدتبعیض رانت واختلاس وبی احترامی به این عزیزان بعد ازسی سال شرمنده وضع موجود نباشیم دریغ ازیک دفترچه درمان وخدمات مسکن برای این عزیزان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi