شناسه خبر : 56357
شنبه 06 آبان 1396 , 16:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیکاری، سهمیه، اعاده به خدمت و حق نگهداری

س - خانواده ما 5 دختر و یک پسر هستیم که همه در حال تحصیلیم و خودم دارم ارشد حقوق میخونم. ترم اخرم هست هروقت به بنیاد مراجعه کردم برا کار گفتن که چون دانشجواین کاری برا شما وجود ندارد. میشه کمکم کنید برای کار، حقوق بابام و مزایایی که میتونیم از بنیاد استفاده کنیم؟ بابام حتی شیمیایی هم شده اما به دلیل اینکه کسی نیست که کمکش کند نتوانست درصد شیمیایی اش را درست کند.

ج- سلام متاسفانه این تصور غلط درباره  استخدام و اشتغال دانشجویان همچنان در بنیاد وجود دارد و نیازمند یک اصلاح انقلابی است. وقتی شما در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستید یعنی مقطع قبلی دانشگاهی را دارید که بر اساس آن بتوانید استخدام شوید. این موضوع باید در مقررات بنیاد اصلاح شود.

***

س - سلام خسته نباشید  فرزند جانباز۲۵%هستم. یک بار با استفاده از سهمیه مهندسی دوره کارشناسی روزانه قبول شده ام. پس از اتمام کارشناسی بازهم می توانم از سهمیه استفاده کنم و پزشکی دانشگاه آزاد بروم؟؟؟؟

ج-  استفاده از سهمیه مجدد در مقاطع تحصیلی دیگر منع قانونی ندارد.


***

س - من جانباز ۴۰درصد و با۳۰سال و ۶ماه در پایان سال۱۳۹۴به علت ادامه درمان وبستری های متعدد در بیمارستان های تهران بازنشسته شدم و بلافاصله پاداش پایان خدمتم را دریافت کردم و هم اکنون یک سال حقوق بازنشستگی از سازمان تامین اجتماعی گرفته ام وامکان دارد مجدد به خدمت برگردم وتا ۳۵ سال خدمت کنم‌.

راهنمایی بفرماید. ممنون

ج- اگر دارای مدرک تحصلیی کارشناسی باشید بله می توانید تقاضای اعاده به خدمت کنید.

 

***

س - اینجانب برادرشهید برای حقوق نگهداری از پدرو مادر شهید به بنیاد شهید مراجعه کردم ولی رئیس بنیاد فرمودند همچین قانونی نیست. اگر امکان دارد بفرمائید از چه طریقی پیگیری کنم؟ باتشکر

ج- سلام قوانین متعددی در این زمینه وجود دارد و جای تعجب و نگرانی است که رئیس بنیاد به شما این پاسخ را داده است. انتظار این است که مسئولین بنیاد به قوانین اشراف داشته باشند نه از خود رفع مسئولیت کنند.
اول قرارداد با بیمه های درمانی است که در دوره بیمه ایران این قرارداد وجود داشت هر چند در بسیاری نقاط اجرا نمی شد.
دوم بند د تبصره 17 قانون بودجه سال 96 به شرح زیر:
د- بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات خود موضوع ردیف 131600 جدول شماره(7)‌این قانون با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و یا مراجع قانونی ذی‌ربط حسب مورد به والدین و همسران شهدا که به دلیل کهولت سن و یا بیماری صعب‌العلاج نیاز به نگهداری دارند در صورتی که در میان خانواده، فرد یا افرادی از آنها نگاه‌داری کنند، نسبت به پرداخت حق نگاه‌داری به میزان سی‌درصد (30%) حداقل حقوق کارکنان دولت اقدام کند.

سوم  تبصره یک بند د ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه موضع اصلاح ماده 26 قانون جامع ( حق پرستاری )‌ به شرح زیر:
تبصره 1- والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص و یا صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می باشند پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد، مشمول این ماده می‌شوند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
با سلام و خسته نباشید من کارمند وزارت دفاع و یکی از طراحان نخبه تسلیحات هستم و بسیاری پروژه های عطیم ازجمله اولین مهمات هدایت شونده را طراحی کرده ام و در حال حاضر بلاتکلیف هسم در سال 1389 از ساصد به سازمان زندانها منتقل شدم البته تحت فشار برخی از معاندین مومن نمای متزور بعد از دوسال خدمت در سازمان زندانها تحت فشار همان دشمنان مجددا به ساصد اعاده خدمت شدم متاسفانه ساصد از پذیرش سر باززد و من به دیوان شکایت کردم قاضی محمدی شعبه 6 به نفع من رای صادر نمود و ساصد با تحت فشار قراردادن دادگاه انها را وادار کرد دوباره تشکیل دادگاه گردد یک کار کاملا غیر قانونی و در بار دوم همان قاصی علیه من رای داد حتی با وجود بیش از 40 برگ سند و مدرک حالا میخواهم اولا این قوه قضاییه فاسد رو به همه معرفی کنم تا همه بفهمند هرجا بخواهند حق هرکسی را میخورند تمام اسناد هم موجود است چکار کنم و در ضمن حدود 20 سال خدمت دارم میخواهم مستمری بگیرم از نیروهای مسلح واقعا متاسفم برای افرادی که ساده هستند و فکر میکنند این سیستم نخبه ها را باور دارد من یک نخبه برایم چکار کردند ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi