شناسه خبر : 56375
چهارشنبه 10 آبان 1396 , 14:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین ایثارگران در بانک ها زیر ذره بین نمایندگان ایثارگر مجلس

بررسی تقاضای نماینده ایثارگر اصفهان برای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران در کمیسیون اقتصادی مجلس آغاز شد.

فاش نیوز -  بررسی تقاضای نماینده اصفهان برای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران در کمیسیون اقتصادی مجلس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حسن کامران دستجردی نماینده ایثارگر مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 214 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهداف تحقیق و تفحص از بانک ها اظهار داشت: هدف از تحقیق و تفحص از بانک های توسعه و رفاه کارگران همین موضوع تغییر وضعیت ها است که بطور مثال ایثارگرانی که استخدام می شوند در این بانک ها تغییر وضعیت پیدا نمی کنند.

وی ادامه داد: البته مسئولان این بانک ها می گفتند که ما به قانون عمل کرده ایم، بنابر این در مدارکی که ارائه می دهند باید ببینیم آیا واقعا عمل کرده اند یا نه.

عضو فراکسیون ایثارگران در پاسخ به این سوال که آیا هدف از تحقیق و تفحص کلی یا موردی بوده است اظهار داشت: بطور کلی تفحص شده است و ما موردی تفحص نمی کنیم.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت در مورد این سوال که آیا از سوی ایثارگران به شما مراجعه ای هم شده است؟ پاسخ داد: بله وقتی افرادی به ما مراجعه می کنند نمی توانیم اسم آنها را ببریم چرا که اگر اسم آنها را بیاوریم زیرآب شان را می زنند.

بررسی تفحص از بانک ها با حضور وزیر تعاون

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران با حضور ربیعی در این کمیسیون خبر داد.

رحیم زارع با اشاره به نشست هفته گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران به استناد ماده ۲۱۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به درخواست آقای حسن کامران نماینده اصفهان و با حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: نحوه عزل و نصب ها، چگونگی اجرای قوانین ایثارگران، نحوه پرداخت وام‌ ها، بررسی نحوه اختصاص سود سپرده ‌ها، میزان اجرای شرح وظیفه پست بانک، میزان اجرای برنامه پنجم و ششم توسعه، چگونگی کم کردن هزینه ‌های جاری و عمرانی و نحوه اجرای قانون سال ۹۳ در مورد حقوق ها از جمله محورهای تقاضای تحقیق و تفحص از این دو بانک بوده است.

زارع با اشاره به اظهارات وزیر تعاون و مدیران عامل بانک ‌ها در نشست کمیسیون درباره سوالات تحقیق و تفحص، یادآور شد: مقرر شد در ظرف مدت ۱۰ روزه مدیران عامل بانک‌ های توسعه تعاون و رفاه کارگران موضوعات و محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک ها را بررسی و کامران نظر نهایی خود را پس از موعد مقرر به کمیسیون اقتصادی اعلام کند.

نماینده مردم آباده در مجلس افزود: در صورت پذیرش نظر کمیسیون مبنی بر پیگیری موضوعات مورد سوال از طریقی غیر از تحقیق و تفحص و پذیرش کامران گروهی متشکل از متقاضی، اعضای کمیسیون و هیئتی در فرصتی ۳ تا ۵ ماهه موضوعات را پیگیری و نتیجه آن را گزارش و در صورت تایید تخلفات موضوع از طریق تحقیق و تفحص و یا ماده ۲۳۶ پیگیری خواهند کرد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در نهایت در صورت قانع نشدن نماینده متقاضی موضوع از طریق هیئت تحقیق و تفحص پیگیری خواهد شد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
اقای کامران هم فقط نگران تبدیل وضعیت اطرافیان خود هستند؟!
ایثارگران دهها مشکل اساسی تر دارند .
نمایندگان باید مشکلاتی را پیگیری کنند که اکثریت مردم می خواهند .
سلام چرا فقط بانک توسعه تعاون و رفاه بقیه بانکها حتی بانکهای دولتی هم قوانین ایثارگران را اجرا نمی کنند من خودم ایثارگر و کارمند بانک هستم ولی علیرغم بند ر ماده88 قانون مذکور کسورات بازنشستگی از بنده کم میشود لطفا رسیدگی فرمایید ایثارگر با 30ماه جبهه
سلام
چرا از بانک ملت که در واقع ضد ملت است حرف نمي زنيد ...

بانکي که ملک جانباز را با 12 سر عائله فقط بخاطر ضمانت صاحب شده ....

وام گيرنده ازاد ازاد براي خودش مي گردد ...

رئيس شعبه را دادگاه اخراج کرد اما بانک هنوز زير بار کلاهبرداري نمي رود ...

35 ميليون وام براي خريد ادوات کشاورزي گرفته اند حالا مي خواهد 250 ميليون از منه ضامن بگيرند ...

وام گيرنده کجاست ... دو نفر ضامن حقوق بگير کجاست ؟ که امده ملک ضامن را مصادره کنند ....

مگر 35 ميليون چقدر سود داره که شده 250 ميليون ؟

روي رجبعلي صراف را سفيد کرده اند ...

بانک ملت شعبه گلشن فارس وقتي ميگويد با من از خدا و پيغمبر حرف نزن يعني فاتحه همه چيز را بايد خواند ...

خداوند بفرياد مان برسد ... ربا خواري ان هم با زور و پر رويي
با سلام .بنده با سپاس وتشکر از زحمات جنابعالی در به اطلاع رسانی به جانبازان عزیز و عرض ادب دارم .لطفا در مورد مکانی که بتوانیم فیش حقوقی یا لیست واریزی که برای معصر پرداخت میشود را مطلع شویم را اطلاع رسانی بفرماید . خدا پشتیبان شماست
مواظب باش ذربین را بر عکس نگیری
ماده ۸۸ قانون برنامه ششم درخصوص اعطای یک مقطع تحصیلی بالاتر و۳۵سال خدمت رزمندگان و عدم کسر سهم بازنشستگی از کارمند رزمنده شاغل در بانک کشاورزی نیز اجرا نمیشود.رزمنده با ۴۲ ماه جبهه
سلام؟ نماینده.محترم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مخصوصا نماینده های ایثارگر؟ باید. احتراما متذکر شوم که همه شما دین واقعی مدیون تمام ایثارگران هستید.و وظیفه قانون. و شرع.دارید.در مجلس به جد پیگیر.مشکلات جانبازان خانواده شهدا باشید. چرا کم کاری چرا به سرپرستیهای بانک ها عامل که وقتی قبول
میکنند.که هر کدام از بانکها مثل ملی.صادرات.س پهه.کشاورزی. بانک تجارت.و.....؟ چند هزار ایثارگر وام
مسکن پرداخت کنند.و متاسفانه حتی یک سوم آن را هم پرداخت نمی کنند. و خانواده های معزز که در راه
تکوین.استقلال.شکوفائی.نظام خون دادن و با بی تفاوتی بانکها و بی توجه ای مجلس نتوانند.وام مسکن
تبصره ای را دریافت کنند.و بعد از 30 سال پایان جنگ.مستاجر.خانه های مردم باشند.شما نمایندگان مجلس
و شما مسئولین مقام بالا تر جواب خدا و جواب حضرت امام (ره ) را چی باید بدید.فرمود .وزرا.مقامات.
مدیران.و.نماینده گان مردم پیشکسوتان.جهاد شهادت.را تنها نگذارید.در روزمره گی زندگی و مشکلات.
معیشت.رفاه.مسکن.و.غیر... ؟ هر مسئول و هر مدیر و هرنماینده توجه.داشته باشد.که امروز.دراین
مقام.جایگاه که هست.خانواده ها خون عزیزانشان.را دادن.و.جانباز را جائی مشاهده.کردی یادت بیاور
این ایثار.کرده.و الان ناتوان.و.یا.مشکل دارد.فرار نکن.روزهای جبهه جنگ.را یاد کن .و مشکل
جانباز را حل رفع کن .هر مقام مسئولیت داری.توجه داشت باش که مدیون خانواده شهدا و جانبازان هستید.
باسلام واحترام ممنون ميشوم درخصوص مناطق عملياتي قبل وبعدازجنگ ومزاياي آن توضيحاتي راارايه بفرماييد چون ستادكل نيروهاي مسلح باتفسيرغلط ازبخشنامه 51700 كليه كاركنان دولت جهت استفاده ازمزاياتابع مي داند درحالي كه درست نيست چون خيلي ازافراد نيزبالباس مقدس سربازي درمناطق عملياتي خدمت نموده اندواصلا آن موقع كارمنددولت نبوده اند كه دقيقا درسندراهبردي نيزبه چهارگروه دسته بندي شده است...
با سلام صنعت مس هم قوانین ایثارگران را رعایت نمی کند
با سلام و احترام لطفا به وضعیت ایثارگران بانک سپه که همه عوامل اصلی بانک در زد و بند و دزدی هستن رسیدگی کنید و متاسفانه این بانک قومی و قبیله یی اداره میشه و هر عضو هیات مدیره طرف قوم خودشه و اگه منافع مالیش تامین بشه به همکاران چه ایثارگر و چه غیر ایثار گر پست وسمت میدن این در حالیکه ما افرهد لایق و شایسته زیادی داریم که اجازه خودنمایی و ارائه علم ندارن وضعیت ایثارگران که افتضاح و اگه لطف کنید مسئول ایثارگران رو عزل کنید یه لطف بزرگه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi