شناسه خبر : 56385
دوشنبه 08 آبان 1396 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هیچ اقدامی نمی تواند خدمات و جانفشانی جانبازان را جبران کند

هیچ اقدامی نمی تواند خدمات و جانفشانی جانبازان را جبران کند/صبر همسران جانبازان صبری زینبی است

استاندار کرمان گفت: زبان برای تعریف از همسران جانبازان قطع نخاعی که چندین سال پرستاری و اداره زندگی را به دوش می کشند، قاصر است.


به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار صمیمی با خانواده های معظم جانبازان 70 درصد قطع نخاع استان، ضمن قدردانی از صبر زینبی همسران جانبازان و ایثارگران، افزود: زبان برای تعریف از همسران جانبازان قطع نخاعی که چندین سال پرستاری و اداره زندگی را به دوش می کشند، قاصر است.
وی با تاکید بر تقویت و ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه، یادآورشد: اشاعه این فرهنگ و نهادینه ‌شدن آن در جامعه متضمن استمرار عزت و استقلال ایران اسلامی است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه هیچ مرد بزرگی پیشرفت نکرده، مگر همسر موفقی در زندگی آن وجود داشته است، خاطرنشان کرد: همسران جانبازان 70 درصد قطع نخاع، همسران فداکاری هستند که با شرایط خاص جانبازان، از همسرانشان به خوبی پرستاری کرده و با مدیریت منزل، فرزندان صالحی را تربیت و تقدیم جامعه کرده اند.
رزم حسینی تصریح کرد:کلیه اقدامات انجام شده و در حال اجرا برای افزایش رفاه جانبازان و خانواده‌هایشان نخواهد توانست گوشه‌ای از خدمات و جانفشانی‌های آنان را جبران کند و تنها خداوند متعال قادر است اجر آنان را عطا کند اما دولت نیز در حد بضاعت در تلاش است تا در شرایط کنونی بخشی از این مشکلات را مرتفع نماید.
 
**** وجود 19 هزار و 388 نفر جانباز در سطح استان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در این دیدار با تاکید براینکه همسران جانبازان 70 درصد قطع نخاع در جهاد همسرانشان شریک هستند، گفت: همسران جانبازان با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) حدود 38 سال بدون هیچ گلایه ای از همسرانشان پرستاری کرده اند و آنها را با شرایط ویژه ای که دارند، رها نکرده اند.
محمدرضا حسنی سعدی افزود: از مجموع 19 هزار و 388 نفر جانبازان در سطح استان، 99 درصد آنها دارای همسر می باشند و دیدار امروز استاندار کرمان تنها با خانواده های معظم جانبازان 70 درصد قطع نخاع می باشد.
وی به مذاکره صورت گرفته با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به منظور اعزام جانبازان استان به اتفاق یک نفر همراه به سفر عتبات عالیات اشاره کرد و یادآورشد: در حال حاضر مشکل بلیط برای اعزام جانبازان وجود دارد که پس از پیاده روی اربعین حسینی، این موضوع به طور جد پیگیری خواهد شد.
 
****استفاده از توان و ظرفیت همسران جانبازان در جلسه مشورتی بانوان استان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در ادامه این جلسه امنیت کنونی جمهوری اسلامی ایران را نتیجه صبر و ایثار خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جنگ برای ملت ایران تمام شده اما برای خانواده شهدا و جانبازان جنگ تمام نشده است و اگر این خانواده ها صبوری می کنند به واسطه معامله ای است که با خدا کرده اند.
فاطمه السادات حسینی همچنین به نمایندگی از همسران جانبازان قطع نخاع استان به بیان برخی از مسائل  و مشکلات پیش رو پرداخت و تصریح کرد: همسران جانبازان قطع نخاع از بسیاری از مسائل محروم هستند و حتی توفیق دیدار با خویشاوندان را ندارند لذا انتظار می رود برای تجدید قوای روحی آنان، آسایشگاه فرهنگی و تفریحی برای جانبازان احداث شود.
وی خواستار واریز حق پرستاری به حساب بانکی همسران جانبازان شد و گفت: کارت ایثارگری که برای همسران جانبازان و ایثارگران صادر شده است، خدمات قابل ملاحظه ای را ارائه نمی دهد که این موضوع می تواند در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از راه اندازی جلسه مشورتی زنان در استان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در این جلسه مشورتی از توان و ظرفیت‌ همسران جانبازان و ایثارگران برای توسعه استان استفاده خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi