شناسه خبر : 56421
سه شنبه 09 آبان 1396 , 16:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا کوروش گنبد و بارگاه ندارد!

تقصیر ماست که هر دهان نشسته‌ای را به بهانه‌هایی چون فوتبال، سینما، موسیقی و ... بالا می‌بریم

فاش نیوز - تقصیر ماست که هر دهان نشسته‌ای را به بهانه‌هایی چون فوتبال و سینما و موسیقی و چه و چه بالا می‌بریم و هیچ هم حواسمان نیست که دراز گوش بلد است از پله بالا برود اما پایین آوردنش جز با ویران کردن خانه ممکن نیست.
حالا حکایت یک فوتبالیست است که عمری حق و ناحق از سفره‌ی بیت المال خورده و اکنون فربه شده است، حالا بدتر از آن، انترِ لوطی مرده جای دوست و دشمنش را گم کرده است و لجن به صورت خورشید می‌پاشد.
دو سه سالی است رسم شده است که در آبان‌ماه  بعضی از جوان‌ها برای چندمین هزاره‌ کوروش جشن می‌گیرند. خب بگیرند، نوش جان شان، ما نه با کوروش و نه با آنها جنگ و دعوایی نداریم.

"لکم دینکم ولی دین" اما در این میان یکی از این به اصطلاح سلبریتی‌های‌ بی جَنم،‌ این روزها بسیار جو گیر شده و به نام کوروش به حریم حضرات معصومین اسائه ادب کرده است.

گنبد و گلدسته‌ی حرم معصومین که جای خود دارد، کبوترهای حرم هم برای ما مقدسن هستند چرا که این روزها جوانان این مملکت برای حفظ همین گنبد‌های طلایی خورشیدهای روی زمین، خون پاکشان ریخته می‌شود.

آنوقت‌ یک فوتبالیست دهان نشسته‌، دهانش را باز می‌کند به ساحت حرم آل الله جسارت می‌کند که "چرا کوروش گنبد و بارگاه ندارد". این عین جاهلیت مدرنِ کوتوله‌هایی است که بابت خوب دویدن شان عزیز شده‌اند.
اگر چه این فوتبالیست باید مواخذه شود و در این خصوص شکی نیست، اما توسط خود مردم هم باید مواخذه شود. ولی بیشتر و بدتر از او، ما مقصریم.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
در کشورهای پیشرفته به دلیل افزایش دانش، میلیون ها نفر با دین و ایین های متفاوت می توانند با هم زندگی کنند و به باورهای هم احترام بگذارند
در ایران با اینکه می دانند حق الناس را خدا نمی بخشد و گناه تهمت زدن بخشیده نمی شود ، همین طور ادامه می دهند و مطابق میل و سلیقه خود باورهای مردم را تفسیر می کنند و برای تفسیر های غلط خود مجازات هم تعیین می کنند .

هم سنگ مزار کوروش و هم زر و سیم گلدسته های حرم و همه اعتقادت دینی و ملی محترم هستند و ملتی پیروز است که بتواند همه باورهای متعادل و متعارف را در کنار هم تحمل کند.
مردم ایران عاشق امام حسین هستند به دلیل اینکه مظلوم شهید شد . یعنی اینکه مردم ایران صدها سال اموخته اند که ازاذه باشند و از مظلوم دفاع کنند .
امروز می بینند سرزمین و نام ایران و نمادهای تاریخی هستند که مظلوم واقع شده اند، کوروش و همه تاریخ ایران را در حصر فرو برده اند و در حال تحریف تاریخ وطن هستند .
و اتفاقا باز هم همین فرهنگ عاشورا است که این بار ، به داد سرزمین ایران رسیده است ،
فرهنگ دفاع از وطن با فرهنگ دفاع از باورهای دینی ، با هم منافاتی ندارد .
حیله دشمنان از قدیم همین بوده "تفرقه بیانداز و حکومت کن "
پدافند عاملش میشه " اتحاد و همدلی" دوستی و صمیمت بین همه مردم و اشاعه مهربانی .


براتون متاسفم با این طرز نوشتار.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi