شناسه خبر : 56431
چهارشنبه 10 آبان 1396 , 09:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار خانواده حسین فهمیده با معاونت سیما

در آستانه ۱۳ آبان روز دانش آموز، مرتضی میرباقری در ساختمان سیمای جمهوری اسلامی میزبان خانواده شهید فهمیده و فعالان بسیج دانش آموزی بود.

فهمیده

مرتضی میرباقری، معاون سیما در دیدار با والدین شهید فهمیده، حضور آنها را در رسانه ملی افتخاری بزرگ توصیف کرد و خطاب به پدر و مادر شهید فهمیده گفت: خداوند در خانواده شما کرامت را نهادینه کرده است.

وی با اشاره به خاطرات مادر شهید فهمیده تاکید کرد: با نگاهی به زندگی کوتاه این شهید بزرگوار درمی یابیم برای تربیت انسان ها چیزی بیشتر از دروس مدرسه نیاز داریم. در طول سالیان دراز خانواده شما مسیر فرزندان شهیدشان را همچنان ادامه داده اند.

دکتر میرباقری اضافه کرد: انقلاب ما از برکات ایثار فرزندانی همچون شهید فهیده است. شما هم جزو خانواده‌های الگوساز، اسوه‌ساز و حماسه‌ساز در طول تاریخ هستید. معدود خانواده‌هایی به غیر از معصومین (ع) این توفیق را داشته‌اند. خداوند حتماً در نهاد خانواده شما چیزی دیده است؛ چرا که بی حکمت کاری صورت نمی‌گیرد. بعد از سال ها همچنان اعضاء خانواده شما راه شهیدانشان را دنبال می کنند و همه اینها نشان می دهد تا چه حد خانواده سالم در رشد و بالندگی افراد تاثیرگذار است.

معاون سیما در ادامه خطاب به نوجوانان بسیج دانش آموزی حاضر در جلسه آنها را آینده انقلاب خواند و اضافه کرد: پیش از شما نسلی در کشور پا به عرصه وجود گذاشت که سراسر حماسه و مقاومت بود و توانستند از موج طوفان ها گذشته و کشورمان را به محیطی ایمن مبدل نمایند. امروز شما وارثان آن افراد هستید که در مسیری هموارتر قدم برمی دارید اما باید همچنان هوشیار و آماده باشید.

وی با اشاره به جنایات و خیانت های رژیم گذشته افزود: رژیم گذشته پایگاهی برای استبداد جهانی در منطقه به شمار می رفت و اگر در منطقه حرکتی برضد استعمار انجام می شد؛ رژیم شاهنشاهی مسئول از بین بردن آن بود. امام (ره) کاری بزرگ و معجزه ای فرای تصورات انجام دادند و توانستند حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را از ریشه بیرون آورند.

میرباقری امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی را نتیجه ایثارگری های شهدایی همچون شهید فهمیده دانست و از دانش آموزان خواست تا این میراث را حفظ کرده و به نسل های آینده کشور سینه به سینه منتقل کنند.

وی همچنین از هیات اندیشه ورزی بسیج دانش آموزی خواست تا با مشورت های مناسب به شبکه امید در زمینه تولیدات دانش آموزی این شبکه را یاری رسانند.

معاون سیما بسیج دانش آموزی را بازیگرانی در عرصه علم و تفکر و تدین دانست و گفت: شما نشان داده اید که  در تمامی عرصه ها پیشرو هستید و نمی خواهید تنها تماشگرانی خارج از صحنه قلمداد شوید. همین روحیه عامل پیشرفت شما در جامعه خواهد بود.

میرباقری با اشاره به شبکه امید به عنوان شبکه ای مستقل برای نوجوانان تاکید کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی بزرگ ترین دغدغه برنامه سازان ماست و خانواده به عنوان اولین و محوری ترین جامعه برای تربیت افراد، هدف اصلی در تمامی برنامه سازی هاست. رسانه ملی با مخاطب قرار دادن این نهاد مهم تلاش می کند تا تمامی جامعه را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر قرار دهد.

وی از شکاف میان والدین و فرزندان سخن گفت و اضافه کرد: از اهداف برنامه سازی در شبکه های تلویزیونی کم کردن این فاصله و پاسخگویی به نیازهای خانواده هاست. اما شبکه امید با این امید راه اندازی شد، که بتواند گروه بزرگی از جامعه ما که نوجوانان هستند؛ هدف قرار داده و پاسخگوی نیاز آنان باشد.

در این ملاقات پدر شهید فهمیده با دستانی لرزان برای سرافرازی ایران دعا کرد و گفت: امیدوارم کاری کنیم  دشمن از ما دور شود. دشمن البته بیکار نیست و کارهایی انجام می‌دهد؛ اما به عقیده من هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. چرا که ما صاحبی داریم که هر مشکلی داشته باشیم ما را نجات می‌دهد. ما باید کار خوب انجام دهیم و ثابت کنیم، آنچه می‌گویند درست نیست و ما از آنچه خداوند می‌گوید، پیروی می‌کنیم.

مادر محمدحسین فهمیده نیز در این جلسه به گذشته سفر کرد و با بیان خاطراتی از زندگی کوتاه فرزندش گفت: آن زمان در خانه تلویزیون نداشتیم، برادر زاده ام برایمان رادیویی آورد. سر سفره شام در اخبار گفتند یک پسر 13 ساله نارنجک به کمر بسته و تانک دشمن را نابود کرده است، همان موقع به همه گفتم این محمد حسین بوده است. فردایش خبر شهادت پسرم را به من دادند.

علی شیرازیان مشاور رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و مدیر دبیرخانه شورای هماهنگی بسیج وزارت آموزش پرورش در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان گفت: همزمان با هفته بسیج دانش آموزی یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموزی برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف تشکیل بسیج دانش آموزی تاکید کرد: تربیت جوانان مومن و کارآمد از مهمترین اهداف راه اندازی این تشکل است. تشکیلاتی برگرفته از تجربیات 8 سال دفاع مقدس و حضور نوجوانان دانش آموز در خطوط اول جبهه های جنگ، افرادی با بصیرت که دوشادوش مردان سرزمین خود جنگیدند و گل سرسبد آنها محمد حسین فهمیده بود.

خواهر شهید فهمیده در این جلسه برادرش را الگویی برای نوجوانان ایرانی دانست و افزود: الگوپذیری دانش آموزان ما در مقطع ابتدایی خوب است. به عنوان یک فعال فرهنگی که در کنار بچه‌ها کار می کنم، می دانم که هر دانش آموز که در این مقطع تحصیل می کند اولین چیزی که از ذهنش می‌گذرد، این است که از چه کسی الگو بگیرد.

همچنین در این جلسه دو تن از نمایندگان بسیج دانش آموزی از انتظارات خود از رسانه سخن گفتند و خواهان آن شدند تا با ساخت برنامه های مستند و نمایشی این نیروی مقاومت به نوجوانان معرفی شده و اخبار آن اطلاع رسانی گردد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi