شناسه خبر : 56488
یکشنبه 14 آبان 1396 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فقدان هویتی مستقل،ملی و ارزشی برای آزادگان!

تبصره‌هایی در قوانین وجود دارد اما یا امکان اجرای آنها فراهم نیست، یا تعداد جامعه هدف به قدری بالا است که بنیاد شهید نمی‌تواند همه را پاسخ دهد.

حسن ناجی راد - قائم مقام موسسه پیام آزادگان:

✅ گلایه‌ آزادگان از باب طلبکاری نیست؛ آن‌ها نه طلبکار مردم‌اند، نه نظام و نه کشور.
 میان مردم، مسئولان و رزمندگان وظیفه‌ای وجود داشت که همه آن را به نحو احسن انجام دادند. رزمندگان تا جایی که جان در بدن داشتند از کشور خود دفاع کرده و مردم نیز از خانواده"معظم" شهدا،جانبازان و علی الخصوص اسرا بهترین استقبال را انجام دادند که این نشان دهنده قدردانی ملت ایران بود.

اما با این وجود گلایه‌هایی هم هست. بازگویی این گلایه‌ها از باب طلبکاری نیست. آزادگان نه طلبکار مردمند، نه طلبکار نظام و نه طلبکار کشور. اما با در نظر گرفتن حفظ منافع ملی، آنها توقعاتی دارند.
✅قوانین متناسب با دردهای اسرا نیست.
 کسانی که برای دفاع از نظام و جمهوری اسلامی جان فشانی کرده‌اند باید مورد تکریم واقع شوند. در این صورت اگر تکریمی اتفاق بیفتد دیگران نیز برای رزمندگی رغبت خواهند داشت تا در شرایط بحرانی از کشور خود دفاع کنند. اما تکریم‌ها اصلاً چشم‌گیر نیست. قوانین متناسب با دردهای اسرا نیست، گرچه برای همین مقدار نیز باید قدردان بود اما با درنظر گرفتن منافع ملی کافی نیست به خصوص در مورد بحث درمان آزادگان.
✅جامعه پزشکی بنیاد شهید بعد از 22 سال، آزادگان را یک بار هم پایش سلامتی نکرده است!
خیلی بد است که آزاده‌ای به دنبال مراحل درمانی دردهای ناشی از اسارت در بیمارستان‌ها سرگردان باشد. جامعه پزشکی بنیاد شهید بعد از این همه سال حتی یک بار هم آزادگان را پایش سلامت نکرده است. به لحاظ درمانی، پزشکی و شیوع بیماری‌ها در میان آزادگان، با وضعیت مناسبی روبرو نیستیم. در میان درخواست‌هایی که آزادگان مطرح می‌کنند بحث درمان  و معیشت مهمترین است.
✅تبصره‌هایی«درقانون» برای رفع نیاز آزادگان وجود دارد اما اجرایی نیست.
 آزادگان، جامعه پویایی بوده اما از استعدادهای آنها به قدر کافی بهره گیری نشده است. رزمندگان ما در سنین پایین اسیر شده و وقتی بازگشته‌اند تازه درس خواندن را آغاز کردند. اغلب آنها با فارغ التحصیلی به سن بازنشستگی رسیدند که این باعث تأسف است و جامعه در این حالت از علم و استعداد آنها محروم می‌ماند. همچنین وقتی آزادگان به بازنشستگی می‌رسند و انواع بیماری‌ها در میان آنها ظهور و بروز پیدا می کند، در سنینی قرار دارند که فرزندان آنها نیز تازه به سن ازدواج رسیده‌اند و آزادگان باید هزینه ازدواج و مسکن فرزندان خود را هم تأمین کنند که رفع این نیازها با وضعیت آزادگان همخوانی ندارد. تبصره‌هایی در قوانین وجود دارد اما یا امکان اجرای آنها فراهم نیست، یا تعداد جامعه هدف به قدری بالا است که بنیاد شهید نمی‌تواند همه را پاسخ دهد.
✅مسئولان نظام و نمایندگان مجلس مشکلات را رفع کنند/آزادگان هویت مستقل ملی ندارند!
قوای مجریه، مقننه و قضائیه باید نهاد خدمت رسانی به ایثارگران و آزادگان یعنی بنیاد شهید رابیش ازاین یاری رسانند. در بودجه‌های سنواتی اگر نخواهیم به دنبال رفع مشکلات باشیم با آثار جبران ناپذیری روبرو خواهیم شد. بایداین مشکلات را شناسایی و برطرف کرد.

نکته دیگری که در این میان مطرح می‌شود این است که آزادگان هویت مستقلی ندارند. آزادگان رغبت نمی‌کنند کارت‌های ایثارگری که به آنها تحویل می‌‌دهند را دریافت کنند زیرا برای مثال بلیت نیم‌بهایی که"برخی شرکت های" هواپیمایی به ایثارگران می‌دهند به آزادگان تعلق نمی‌گیرد و این یعنی در صورت جانباز بودن به آنها تعلق می‌گیرد و هویتی مستقل،ملی و ارزشی برای آزادگان وجود ندارد!
 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
....
متاسفانه
گوش اگر گوش مسئول و مدیران است!!
آنچه البته بجایی نرسد فریاد است..
پیروزی در جنگ تحمیلی دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام فقید بوده

که سربازان جان برکف آن زمان ، بدستور امام خمینی برای دفاع از کشور ، جانفشانی

کردند و این لبیک گویان فرمان امام ، این کشور را پا برجا نگه داشتند

باید قدر دان سربازان جنگ تحمیلی باشیم ولسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi